Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Ja, hur var livet före smartphones? Bättre, sämre? Mer sex, drugs & rocknroll? Ja, hur var det?
Otroligt mycket mer socialt skulle jag vilja påstå. Istället för att umgås och prata med de som man befinner sig i samma rum som så är det lätt hänt att bli sittande med "sociala" medier och jämföra e-penisar. Mitt liv är bättre än ditt etc.
Medlem
· västra götaland
· 1 014 inlägg
Man kunde berätta en skröna utan att någon källkontrollerade eller visade ett youtube-klipp av den.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Innan kunde jag babbla okontrollerat och folk lyssnade på mig. Nu säger de -Tyst, jag är mitt i en match.
Bättre tycker jag till stor del.
Mobilerna som man hade i tidsperioden där många Sony Ericsson hade joysticks var små och smidiga.
Då tyckte jag mobiler var kul.
Dom moderna är klumpiga, har dålig batteritid och krånglar mer, visst är det smidigt att kunna logga in på mobilbanken enkelt och kolla lite t.ex men annars så vet jag inte riktigt.
Om jag inte hade tre som operatör så skulle jag använda min SE T230 istället för min 4" smartphone.
Mobilerna som man hade i tidsperioden där många Sony Ericsson hade joysticks var små och smidiga.
Då tyckte jag mobiler var kul.
Dom moderna är klumpiga, har dålig batteritid och krånglar mer, visst är det smidigt att kunna logga in på mobilbanken enkelt och kolla lite t.ex men annars så vet jag inte riktigt.
Om jag inte hade tre som operatör så skulle jag använda min SE T230 istället för min 4" smartphone.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Kan skilja lite beroende av hur länge man haft mobil. Skalman1 skriver "Dom moderna är klumpiga, har dålig batteritid och krånglar mer,"
Är det så, de första jag använde som man fick ned i en jackficka, med lite våld, var Spectronic modell halv tegelsten för nästan 25år sedan. De innan den var mera av mobil-bärbar-telefon.
Idag så använder jag mina mobiler, har alltid två med mig en HTC Desire (bäst och smidigast) och Samsung S4, mycket mera mindre är för några år sedan. Jag slösurfar nästan aldrig och använder dem nästan bara till någon form av nyttoändamål, så min "nöjesdel" är att besöka 3 forum och 4-5 sajter relaterat till mina intressen. Ops, glömde att jag har ett twitterkonto och följer ett 20 personer utifrån mitt intresse.
Innan smartphones användes den bärbara datorn oftare med mobiluppkoppling och hade även förmånen att få ett av de första 50 mobilmodemen som kom till Sverige med 3G-stöd när de dök upp.
Idag så använder jag mina mobiler, har alltid två med mig en HTC Desire (bäst och smidigast) och Samsung S4, mycket mera mindre är för några år sedan. Jag slösurfar nästan aldrig och använder dem nästan bara till någon form av nyttoändamål, så min "nöjesdel" är att besöka 3 forum och 4-5 sajter relaterat till mina intressen. Ops, glömde att jag har ett twitterkonto och följer ett 20 personer utifrån mitt intresse.
Innan smartphones användes den bärbara datorn oftare med mobiluppkoppling och hade även förmånen att få ett av de första 50 mobilmodemen som kom till Sverige med 3G-stöd när de dök upp.
Tänjer lite på frågan och berättar vad en chaufför sa om hur det var innan mobiltelefonen...
Han körde gods till Stockholm, fick sin körorder för turen innan han åkte hemifrån, när han var klar i Stockholm och på väg hem hade han en plats utmed vägen som han kollade efter en skylt, "Nisse ring hem" såg han den så var det bara att få tag på en telefon och kolla med chefen vad det var frågan om...
Han berättade även att men en gång glömde att lasta en pall på terminalen, då ringde man till polisen i grannkommunen och bad dom stoppa bilen och be honom att åka tillbaka och få med pallen....
Han körde gods till Stockholm, fick sin körorder för turen innan han åkte hemifrån, när han var klar i Stockholm och på väg hem hade han en plats utmed vägen som han kollade efter en skylt, "Nisse ring hem" såg han den så var det bara att få tag på en telefon och kolla med chefen vad det var frågan om...
Han berättade även att men en gång glömde att lasta en pall på terminalen, då ringde man till polisen i grannkommunen och bad dom stoppa bilen och be honom att åka tillbaka och få med pallen....
Har aldrig haft en smartphone funderar på att skaffa en kanske men har ingen brådska då jag inte äger någon mobil heller, klarat mig hittils utan problem. Om jag stör mig på något så är det att rasterna på jobbet som man såg fram emot förr har idag blivit tråkiga då folk sitter och tittar/bläddrar i sina telefoner istället för att prata om ditten och datten.
mvh
mvh