Pinsamt med OS bara i betalkanaler?

• Antal röster
    33
  • Omröstningen stängd .
IngMatt
Vi har inga betalkanaler och jag ser väldigt lite på sport, tänkte att nu ska TV förstöras igen med OS överallt men jag ville kika på världens dyraste OS invigning och hittade inget i mina tablåer. För det är uppköpt av Viasat som vill ha betalt och skriver Inga reklamavbrott och Varsamt placerade reklampauser http://www.viasat.se/vinter-os
Verkligen nytt och ovanligt, TV blir nästan OS-fri, man får glimtar men missar det spektakulära, egentligen bara bra för min del.

Håller med, otroligt skönt att slippa massa sport som saboterar det lilla jag tittar på tv.

• Gilla
IngMatt
  • Laddar…
IngMatt
PAF skrev:
Håller med, otroligt skönt att slippa massa sport som saboterar det lilla jag tittar på tv.
Då röstar du Bra att slippa

Alla kanaler är väl betalkanaler, vissa är du tvingad till att betala andra är frivilligt.

• Gilla
naresjo och 1 till
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
Alla kanaler är väl betalkanaler, vissa är du tvingad till att betala andra är frivilligt.
I stort sätt. Dock är väl t.ex. tv4 att anse som en gratiskanal.

IngMatt
Nimajneb skrev:
SvT och SR har en avgift som alla normala ska betala, många villaägare har bara det plus 6 och 4.

IngMatt
antnor skrev:
Och 6 men läggs på reklamprodukterna

Staffans2000
antnor skrev lastpost_right.png

IngMatt skrev:
Och 6 men läggs på reklamprodukterna
Ingenting är gratis.
Köper du på ICA? Ja då betalar du licensavgift till TV4 via ICA etc...

Staffan

T
80% av befolkningen har TV3 så jag vet inte varför det ska gnällas och TV4 får inte tillgång till licenspengar, konstigt att folk fortfarande inte har fattat att licenspengar endast går till SVT, UR och SR.......

Små sur på att missa hockeyn, curlingen etc. Får dra till farsan och se lite sport inte mer med det. Har även skrivit och klagat till regeringen om andra idrottsevenemang med svenska landslag sänds i box/betalkanaler.

Mvh

• Gilla
larsbj
  • Laddar…
kontorsråttan
Tycker det är hur bra som helst med OS i betalkanaler, kan man få till något liknande för radio så OS går i reklamkanalerna? P4 går ju inte att lyssna på nu.

Och till er med synen att sport är något staten ska sponsra och att där svenska är med ska SVT sända direkt, håller ni då med om att nu med en svensk i F1 så ska all träning, kval och tävling sändas direkt i marksänd statlig TV?

Och några lösryckta citat.

"Idrott existerar eftersom människor utan estetiskt sinne behöver något att göra på fritiden."
Med det menas inte att alla fotbollssupportrar är dumma i huvudet. Tillåt mig citera mera:
”Alla som gillar sport är inte idioter men alla idioter gillar idrott.

Och
"Idrott luktar svett. Sport luktar bensin!"

Jag överdriver något, jag har inget emot att folk gillar OS, gillar att bo radhus, gillar saker som jag inte gillar, det är helt OK.

• Gilla
Locke och 1 till
  • Laddar…
P
Det är väl ett tecken på gott omdöme från SVT att inte lägga ner onödigt mycket pengar på ett enda sportevenemang. Visst kan man sakna det lite, men hellre är jag utan sport på SVT än att de drar ned det som andra kanaler inte brukar sända.

• Gilla
kontorsråttan och 1 till
  • Laddar…
mnorlin skrev:
"Idrott existerar eftersom människor utan estetiskt sinne behöver något att göra på fritiden."
Med det menas inte att alla fotbollssupportrar är dumma i huvudet. Tillåt mig citera mera:
”Alla som gillar sport är inte idioter men alla idioter gillar idrott.

Och
"Idrott luktar svett. Sport luktar bensin!"
Visst är det så, precis på samma vis som att konst och design existerar för att människor utan självbevarelsedrift och verklighetsförankring behöver något att göra mest hela tiden.
Alla som gillar konst är inte korkade, men alla korkade gillar konst.
Och
Konst luktar thinner.

Så det är egentligen ingen skillnad.

:)

För övrigt kostar det inte en krona att titta på SVT.
Däremot finns en avgift för innehav av TV-mottagare, som man betalar till Radiotjänst. Den avgiften betalar man så fort man har en tv-mottagare, även om man enbart ser betalkanaler.

Korvgubbe
Självklart hoppas jag på F1 i SVT!

• Gilla
kontorsråttan
  • Laddar…
S
pågår os nu??

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.