Pinsamt med OS bara i betalkanaler?

• Antal röster
    33
  • Omröstningen stängd .
SBH skrev:
pågår os nu??

Konstälskare, förstår jag ;)

På SVT tror jag de kör både Windows och osX som OS. Någon som jobbat där som vet?

• Gilla
kontorsråttan
  • Laddar…
Den största nackdelen med att det går på 3an är att ViaSat uppenbarligen har mycket sämre talpedagoger än vad SVT har, kanske några glada amatörer istf riktiga logopeder.
Fundera tex på hur många som klarar av att uttala Schweiz korrekt. I princip alla har sje-ljud i slutet, sedan varierar det med S- resp sje-ljud i början.

Ska man vara med på OS med miljontals tittare ska man ta med fan kunna prata rent:banghead:

• Gilla
Linska och 1 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
På SVT tror jag de kör både Windows och osX som OS. Någon som jobbat där som vet?
Gammalmodiga nog att använda UNIX …

Själv har jag helt valt bort Windows som OS, sedan jag pensionerades och slapp företagets system. Linux har gått på mina burkar annars sedan mitten av nittiotalet, eftersom grabben blev Linux-hackare. Trevligt att ha supporten på nära håll.

Och nej, jag tittar inte på TV, även om jag har haft en liten period på tre veckor nu när jag har slötittat lite på den kubanska propagandamaskinens program. De är emellanåt ganska intressanta, och när man inte måste leva under systemet kan de vara roande att se.

Viasat är ju bättre på os än vad svt var.
Största nackdelen är att blivit mer komplicerat att ta sig in på jobbet :confused:

S
thomasx skrev:
Konstälskare, förstår jag ;)
nä vägrar trea bara. :)

Nimajneb skrev:
Den största nackdelen med att det går på 3an är att ViaSat uppenbarligen har mycket sämre talpedagoger än vad SVT har, kanske några glada amatörer istf riktiga logopeder.
Fundera tex på hur många som klarar av att uttala Schweiz korrekt. I princip alla har sje-ljud i slutet, sedan varierar det med S- resp sje-ljud i början.

Ska man vara med på OS med miljontals tittare ska man ta med fan kunna prata rent:banghead:
Jag har fetstilat.

Här är i allafall en som tränar tappert. Och jag tycker han lyckas hyfsat, men så är han väl inte på viasat heller.
http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=2604062&codingformat=.m4a&metafile=asx

IngMatt
Paralympics är bättre

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.