3 742 läst ·
37 svar
4k läst
37 svar
Bästa gratis antivirusprogramet
Det installeras ativirusprogram på företagets alla Mac, då inte Apples program. Detta just för det finns visst virus till Mac! http://macworld.idg.se/2.1038/1.459239/sa-tar-du-dod-pa-macvirusetJohan Gunverth skrev:OT. Det var Windows-virus eller gamla macrovirus i Office som hittades med garanterad säkerhet. De brukar heta w97.* eller liknadnen. Några virus till OS X existerar nämligen inte. Trojaner har man dock försökt sig på och någon har visat proof-of-concept på dito som aldrig blivit något av. Alla rapporter om fara och färde kommer antivirustillverkare. Samma antivirustillverkare som försöker sälja antivirus till iOS.
Sedan 10.6.7 har alla Macar Applestyrt inbyggd skydd för skadlig kod som heter Xprotect. Detta arbetar osynligt, helautomatiskt och styrs från Apple. Sist något synligt hände var när Apple helt frankt stängde av för gamla Java-versioner utan användarens medverkan.
...och så kommer de vanliga argumenten om att "det går visst", "nu när Apple blir mer populärt så" och "ateistenfår först bevisa att Gud inte finns", som inte biter på ett garvat proffs som mig.
http://www.svd.se/naringsliv/digitalt/virusattack-mot-mac-datorer_6981271.svd
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 174 inlägg
Nej. Det inga virus till Mac. Det finns icke-fungerande trojaner. Flashback var bara ett proof-of-concept. Det bevisades aldrig existera mer än av antivirusbolagen löften om att det faktiskt existerade, döh!. Flashback städningsverktyget från Apple hittade...inget! Ingen i min Mac-community hittade något. Vi kollegor gick igenom tiotusentals Macar och hittade...inget.peternicklas skrev:
FUD. Ta saker och ting med en nypa salt. Vi som jobbar med det gör det. Länkarna är "aftonbladet-rykten".
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 174 inlägg
Samma här. Sedan 80-talet. Jag letar dock inte efter spöken. 
Kör Windows, har aldrig haft något antivirusprogram på mina privata datorer (sen tidigt 90-tal), har aldrig haft några problem heller.
Och ja, jag använder datorn mycket (jobbar som programmerare).
Och ja, jag använder datorn mycket (jobbar som programmerare).
Eset NOD32 om du kan tänka dig betala lite för skyddet. Annars Microsoft Security Essentials som är gratis.
Klicka här för att svara