Status
Inte öppen för fler kommentarer.
White Trash

Prova Bacardi med kräftspad 50/50... ger inte mersmak! :o

BiFuel skrev:
Prova Bacardi med kräftspad 50/50... ger inte mersmak! :o
Jag antar att det var sista drinken för kvällen och inte den första..

mooze skrev:
Jag antar att det var sista drinken för kvällen och inte den första..
Nja, det var faktiskt under en förfest/kräftskiva. Jag smakade bara lite men en kompis var dum nog att dricka upp hela. Han fick sedan... återbäring kan vi väl kalla det :D

plaggis skrev:
White Trash
Det är intressant med begreppet "vitt skräp" eller "white trash" som man kanske vanligen säger. Detta är ju ett pejorativ som direkt har att göra med etnisk härkomst ("vit") och med att tala om vitt skräp kan ju inte avses annat än än att uttrycka missaktning för vita - det är ju inte kul att vara "skräp".

Således är samtliga rekvisit för hets mot folkgrupp uppfyllda - utom ett som inte står i lagen - lagen om hets mot folkgrupp skyddar i praktiken inte vita då lagstiftaren anser att vita inte kan kränkas på det viset. Det är väl därför denna tråd får vara kvar trots att jag tidigare testade att rapportera den - mest som ett experiment.
Vitt skräp eller white trash är accepterat inte bara här på Byggahus utan också i samhället i stort. Borlänge kommun tycker exempelvis att det är viktigt att "sätta kommunen på kartan" och sponsrar en film som skall heta "Vitt skräp". Läs mer här:

http://www.martinborgs.com/blog/2014/3/8/sponsrar-vitt-skrp-fr-att-stta-kommunen-p-kartan

...så nu får vi se fram emot att våra skattepengar används till en film med titeln "Vitt skräp".

Jag minns för 10-20 år sedan - då kom en film med titeln "White men cant jump". Den handlade om att vita var dåliga på att spela basket. En film om vad svarta är dåliga på hade inte kunnat visas.

Vilka människor som verkligen är skräpmänniskor lämnar jag åt var och en att fundera kring men den här mannen har en del vettigt att säga som om det sades av en vit skulle fallit under allmänt åtal. Filmen är sex minuter - se den:
http://www.youtube.com/watch?v=RzqbsAAa-k0

Visst är det intressant med dubbla måttstockar!

• Gilla
obba och 1 till
  • Laddar…
Jag raderar gärna mitt inlägg, min mening var bara att "vinna tävlingen" och svara rätt fast det är fel. Lägger inga värderingar i detta, kunde lika gärna låtit bli att kommentera.

Känner du dig kränkt Locke?

• Gilla
GK100
  • Laddar…
Stänger tråden.

• Gilla
Blindnit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.