snickarboden
snickarboden: "Reviews" av den boken var dock inte så att man direkt jublar. Annars kunde den varit lite småkul. /Kent
5 svar · 1,5k läst
pär h
pär h: Kolla min redigering. Det går att lossa skruven Pär
6 svar · 1,8k läst
Kattvovven
Kattvovven: Lyssna absolut inte på mig. Jag har ingen aning. Men borde inte ett riktigt fint sandpapper och ny olja kunna rädda bordet?
3 svar · 4,1k läst
·
snickarfrasse
snickarfrasse: Ett tips till Katos är att montera barnsäkerhets lister det får var max 104mm mellan stegen.
24 svar · 11,6k läst
·
T
thomasx: Tja, fick ett brev med posten i veckan, ännu en orderbekräftelse, en dryg vecka efter beställningen. På denna står det att min beställning ska skickas från logosol om en dryg vecka. Om dom har förseningar och inte alls kan svara på frågor på grund av flytt , som jag förstod skulle ske i maj, så är det ju en smal sak att informera sina kunder om det. Nej, service-nivån är jag
26 svar · 16,7k läst
B
BjörnBygg: Ska tillverka en ny trappa i Stål/trä kombination där stommen ska utgöras av 2-4 stålbalkar (hålprofil) som är svetstade i "zigzag" form. Ör lite fundersam kring hur pass kraftiga balkar jag behöver använda? Avstånd mellan infästningar i vägg är cirka 2 meter. Vill använda så smala balkar som möjligt eftersom tanken är att dem ska byggas in i trä så att det ser ut som att
0 svar · 1,4k läst
jac
jac: Vi har ett liknande hemma, jag kan försöka komma ihåg att mäta med reservation för att minnet är kort. Har du Rusta i närheten så kan du ju tjuvkika på denna: http://www.rusta.se/barnmobel_dalaro_vit_p60701058.html
2 svar · 11,6k läst
T
thomasx: Det finns en anledning till att allt blir 25,4 gånger bättre här än over där ;)
14 svar · 16,4k läst
·
pär h
pär h: Tyvärr har dom även flyttat från norsborg och numera heter dom dlh. Jag köpte i all hast en bok planka av dom då ingen annan i sthlm kunde och fick trevligt bemötande pär
3 svar · 2,3k läst
jackt
jackt: Får bringa klarhet "regelproblematiken" om det är min regel som diskuteras.. :) Jag tog regeln som ett exempel för det är den jag tänkte anv till mitt första projekt. Den köptes i höstas och har legat i garaget sedan dess. Är säkert lite krokig, skall anv max 1.2m bitar av den..
13 svar · 2,6k läst
pär h
pär h: Jag tror du får gå till någon som kan svetsa. Att låta dom göra alla delar kanske du tycker blir dyrt men om du gör dom själv och någon svetsar ihop blir billigt. Beslagen går att måla om man inte väljer rostfritt eller lämnar in för förnickling. Puhh jag såg priset det var väldigt dyrt. Pär
1 svar · 1,3k läst
·
T
tjaboo: Huvudena är inga problem, dom kommer inte synas och försänka hade inte varit de enklaste ;) [bild]
13 svar · 20,1k läst
H
Hantlangaren: Jag tänkte bygga en kombinerad bokhylla och rumsavdelare genom att stapla IKEA's lackbord på varandra. (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40104270/#/20011413), men de är gjorda i så tunt material att det inte vet hur jag ska montera ihop dem, det finns inte mycket att skruva i. Har inte hittat någon annan bokhylla med så djupa fack för en billig peng. Jag vill att det ska bli
0 svar · 3,0k läst
Ellagård
Ellagård: Lysande - hade helt glömt 200mm limfog - det blir helt perfekt - och lätt att få tag på!
2 svar · 6,0k läst
·
Thomas_LLA
Thomas_LLA: Nja har gått å väntat på att dollarn skulle gå ned lite. Och nu har jag börjat renovera badrummet, ganska mkt jobb med det, så till vintern kanske.
5 svar · 2,4k läst
U
undret: Idag fick jag leveransen från Helsingborgs Finsnickeri. Verkligen skillnad mot brädgårdsvirket... Naturligtvis blir löpmeterpriset högre, ca dubblat. Jag köpte en bräda i samma dimension från byggmax för att göra ett litet dörrpar (bara 30cm hög och 60cm breda) för att dels kunna se till att positionera beslag och takskena rätt och säkra upp att allt löper fritt, och dels öva med
19 svar · 5,1k läst
D
Daniel78: Jag hade köpt lite begagnade pallställ, det finns klena modeller som bara lastar 800kg per balk. Sedan kan du lägga hyllplan/plywood/spånskivor på balkarna, bara se till att du skaffar gavlar där man kan justera djupet så det passar dina hyllplan. Kolla på blocket.
104 svar · 13,3k läst
·
woodchuck
woodchuck: Tack för länk ByggaBo. Det var intressant. Visste inte ens att det fanns. /Woodchuck
7 svar · 3,0k läst
·
katos
katos: Lini min bild var fel. Det var som du ritade som var rätt.
15 svar · 6,3k läst
·
Ellagård
Ellagård: Mer på samma tema: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/152091-saga-ekskivor-med-sanksag.html
6 svar · 11,4k läst
pär h
pär h: Hej jag är väldigt intresserad av virke och speciellt faneret Skickar ett pm. Pär
7 svar · 9,1k läst
Sommartorparn
Sommartorparn: [citat] OK förstår problemet. Om ni inte vill att de nya träden ska bli så där jättestora så köp träd som är ympade på svagväxande grundstam. Det blir aldrig lyckat att medelst beskärning hålla nere storleken på ett träd som strävar efter att bli stort.
14 svar · 11,1k läst
T
tralopp: Tackar! Det ska jag göra!
4 svar · 8,0k läst
L
Lejon: [citat] Ja dom hadde ju bra sortiment, får kolla med någon om dom kan beställa från CEOS. Tack för tipset ! /Lejon
8 svar · 2,4k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Hej, Det håller jag med dig om, mitt påstående var bara att skillnaden är så liten att det inte har en praktisk betydelse. Du måste ändå dimensionera för rätt stora svängningar. Skillnaden mellan gammalt "dött" trä, och trä som änu inte gått många varv på hystereskurvan är liten i förhållande till svängningarna mellan säsongerna. Hysteresen jag pratar om syns på
6 svar · 2,7k läst
T
SBH: thomas ville ju ha tips på lim som funkar som jag förstår. då måste ju matti få skriva araldit eller hur??
7 svar · 5,4k läst
Mackin
Mackin: En välsorterad järn/bygghandlare brukar oxå ha sådana. Vad de heter har jag aldrig tänkt på då jag går raka spåret till hyllan, men det har andra redan svarat på ser jag:)
4 svar · 2,3k läst
·
Mackin
Mackin: Tackar för svaren då jag nu har blivit lite klokare. Men det är inte riktigt vad jag är ute efter. Att limma på tyg har jag funderat på men det blir inte den hållfasthet och utseendemässigt som jag vill ha. Ska förklara närmare hur jag menar. Det jag funderar på är att tillverka en myggdörr i trä vid ytterdörren som ska fungera som jalusierna på kontorsmöbler. hållbara och
3 svar · 7,1k läst
Mackin
Mackin: Får gratulera till tillökningen:D jag gjorde en snabb googling och fick fram några intressanta modeller. http://stockholm-stad.annonsera.se/ny-babybay-vit-spj%C3%A4ls%C3%A4ng-72891.html en modell som du fäster intill din egen säng http://jasaja.blogg.se/ så här ser det ut då. http://www.spinalistips.se/tips-spjalsang-elektriskt-hoj-sankbar-642.html
6 svar · 20,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.