Bob_the_builder
Bob_the_builder: Vad bra!
3 svar · 1,4k läst
F
fimpen: Vi undrar om det finns någon som har valt bort sitt kök på ett trivselhus "solvik 204"? Hur mycket fick ni tillbaka? Vi frågade nämligen tibro kök vad köket var värt och dom sa 82500 men vi fick endast tillbaka 40000.
0 svar · 731 läst
K
kurik: tackar för svaren
3 svar · 705 läst
K
3 svar · 705 läst
J
jeppe: Om du har bergvärme kan du dra inkommande köldbärare några varv i skafferiet och på så sätt kyla skafferiet och värma köldbäraren lite till
1 svar · 2,3k läst
C
Charisma: Pålitligt som ett uppslagsverk detta forum!
4 svar · 1,9k läst
C
Charisma: Ska ta mig ner till lilla vitvarubutiken och titta på en induktionshäll nu, och ungefär trettioelva andra dyra vitvaror! Har fått sambon att gå med på induktionshäll trots det dyrare priset, men rätt vad det är så kommer jag hem med en vanlig häll, "den var mycket billigare"... Anna
43 svar · 7,5k läst
G
gojan: Hej, Frågan är kanske ställd direkt till Hammarn61 eftersom jag såg på din hemsida hur du gjort i badrummet. Purusplattan antar jag bygger 22 mm precis som normalt golvspån. Sedan hade du lagt 6mm gips i hela rummet (och fyllt på med 9mm golvgips "utanför" duschen) om jag förstått dig rätt. Finns det någon förhöjningsring till Purus golvbrunnar som är 6mm eller hur har du fått
0 svar · 1,5k läst
B
byggimpert: Hur funkar "sekretessen" iom. att det är hallen som är utanför, om jag fattat rätt?! Blir aktiviteterna ;) innanför glasbetongen helt insynsskyddade men ljuset passerar ändå, eller ??? MVH/Christina.
2 svar · 1,0k läst
J
Jenny_L: Hejsan Är det någon som har erfarenhet av Lidhult kök. Vi ska renovera ett hus från 1874 och har förälskat oss i kök med innanpåliggande luckor. Vilken prisnivå ligger Lidhult på, är de bra att ha o göra med?
0 svar · 1,9k läst
A
AndersG: Jag kan rekommendera en på Åland ;) Märkligt förresten, den svenska sajten har helt andra modeller än den finska?? Alla de breda modellerna saknas???
7 svar · 2,7k läst
J
johan_p: [citat] det är ett litet progg man laddar hem, du behöver inte vara uppkopplad när du använder dig av det... ligger inte på så många mb heller så är inga problem att ta hem det på modem.. tack för alla svar i tråden, mycket uppskattat!
9 svar · 1,1k läst
M
mathiasosth: Hej Har ett badrumm har två yttervägar, (ligger i en takkupa) Det har varit plastfilm på ytterväggaran som jag har tagit bort för det ska väl inte vara någon sådan där då gipsskivorna fuktspärras Hur mycket måste avloppsröret sticka upp? Finns det någon typ av förlängare ? Mvh // Mathias
0 svar · 991 läst
S
sveno: Är det kopparrör hela vägen eller galvade järnrör i stammen? 35 koppar låter väldigt grovt i en villa. 22 eller 15 i stam, 15 till badkar, dusch och tvättmaskin, 12 till tvättställ är vanligt vad jag vet. (koppar). Utifrån de dimensioner du anger så misstänker jag att du har galvade rör. I så fall har du 1" i stammen och 3/4" och 1/2" till kök och bad. Galvade rör brukar vara
1 svar · 7,5k läst
A
Albin: En nackdel med Vedum är att man blir begränsad gällande vitvaror om man vill helintergrera. Vår hus leverantör hade Siemens samt Vedumkök. Det gick inte att få helintegrerad kyl och frys. Lite tråkigt i en nybyggd 3 miljonersvilla........ Vedum kör tydligen bara med Husqvarna och elux och endast vissa modeller. Tråkigr med en så stor köksleverantör att inte ha fästen för alla
12 svar · 18,6k läst
V
vesslan: tjena! en bekant i orminge köpte också ett kök från köksgrossisten. Dom hade fått ett pris på 375.000kr från tibro kök med vitvaror. det var ett kök som var special . special mått på alla skåp.Luckor i oljad AL. dom betala 83000kr från köksgrossisten med montering. antero
11 svar · 1,8k läst
yonna
yonna: Tack för länkarna - precis vad jag var ute efter :D
3 svar · 1,2k läst
J
Jerker: Hej! Har varit och pratat med Bollebygdshus, de har Länghemskök som "standard". Är det någon som vet hur de ligger till prismässigt? De har några väldigt snygga kök i sin katalog.
0 svar · 2,1k läst
C
cyanna: Eftersom jag kunde INGET om vitvaror (bott i hyreslägenhet hela livet), jag har surfat friskt på konsummentverkets hem sida. Där finns ett rätt stort utbud av varor med diverse egenskaper, har använt deras valmöjligheter och sedan sorterat efter vad jag/vi tyckte var viktigaste egenskaper. Om nu vi har valt rätt eller fel får jag återkomma om ca 20/5 8) Lycka till med valet! C.
2 svar · 2,5k läst
Fasting65
Fasting65: Gjutjärn håller väldigt länge. Däremot är slitaget olika hårt på olika stammar i en flerbostadsfastighet. Köksstammarna ryker först pga maskindiskmedlet. I flerbostadshus brukar stammarna gå ner i en källare och ner i plattan. Innan nergång i plattan sätter man en dubbelböj så alla fekalier och vatten slår i den innan det rinner vidare. Påfrestningarna är höga på denna böj,
11 svar · 1,8k läst
C
Carl: Låter som ett litet rum. Mina matematiska kunskaper säger mig att dosan hamnar i zon2 zon1 = 0-0,6 m från duschhuvudets normala position zon2 = 0,6-1,2 m zon3 = 1,2-2,4 m (zonerna gäller i vertikalled hela vägen upp till tak) Då säger föreskrifterna att kopplingsdosor och liknande skall ha kapslingsklass IP44 i område 1, IP24 i område 2 och IP21 i område 3. Men oberoende av detta får
1 svar · 5,2k läst
N
Norre: Lackförsegling för bil??
8 svar · 7,0k läst
I
IngvarW: Bara för att få skriva samma sak, dvs vi har BARA utdragbara lådor i hela kökets bänkskåp, inte ett skåp att rota i... mvh iw
11 svar · 2,3k läst
F
Fredrik_J: Med jordfelsbrytare monterad låter det inte ens lite farligt..
4 svar · 3,3k läst
C
Charisma: Ja visst tar det tid att renovera köket...vi har flyttat vårt kök till rummet bredvid, den framtida matplatsen. Men jag kan lova att jag längtar mkt till den dag så jag har en fläkt, har rinnande vatten i samma rum (diskar nu i handfatet ;D), inte äter på papperstallrikar och dricker ur muggar från mcdonalds till vardags (jobbigt att diska...) Men fint det blir det! Det kan jag lova! Anna
5 svar · 859 läst
N
Nix: Oavsett vilket så skall du se till att det står i besiktningsprotokollet att du har påpekat sprickan och uttryckt en oro för tätskiktet. Även om den inte åtgärdas så har du det svart på vitt. Han får skriva det som byggherreanmärkning om han inte vill skriva det på entreprenören. Men han har nog faktiskt rätt avseende tätheten. Kaklet är bara en utsmyckning, och tätskikten skall
6 svar · 2,4k läst
B
Benno: [citat] [citat] OK, "nyligen" är relativt. Jag tolkade det som om att lägenheten köptes för någon månad sedan.
9 svar · 5,8k läst
E
ekaxsve: Jaaa!!! ;D vad ska man ha dom där knapparna till för, de behövs ju inte??
4 svar · 2,1k läst
T
Torparkungen: Kul idé annars! Aldrig fel att vara lite klurig. Synd att det inte gick att ordna.. mvh Anders
10 svar · 9,7k läst
A
AndersG: Cool, tack! Kan säkert pipa via Biltema i Stockholm någon dag.
2 svar · 1,8k läst
N
Nix: Håller med Christina Vi hade också snickare som satte dem.
5 svar · 6,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.