B
byggimpert: På ett vitt klinkergolv skulle det ju kunna bli urläckert med schack/spelplansidén men lägg en ram av tex. små 5x5 cm svarta klinkers, eller mosaikbitar i avvikande färg runt om så blir du inte så känslig för att den vita färgen kanske inte stämmer hundra mot det gamla vita golvet, man ser det inte så tydligt om inte vitt ligger mot vitt ;) MVH/Christina. PS: Det skulle vara
3 svar · 3,1k läst
F
frasse: Om du har 100 i en del av systemet vinner du inget på att dimensionera upp den sista biten, mot-trycket finns där ändå om jag har fattat det hela riktigt.
2 svar · 3,7k läst
S
sigge33: Har funderat över att ryggen ser väldig skarp ut Tack för tipset
6 svar · 2,8k läst
G
gluecifer: Jag frågade Länsförsäkringar och dom har inga krav sålänge det inte är dusch/bad. Däremot rekommenderade dom att man lägger en matta som går upp en bit på väggen..
2 svar · 5,4k läst
T
TN: 30cc gäller bara för golv, inte väggar
2 svar · 2,1k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] ;)
2 svar · 1,2k läst
V
Vilma: Har någon hittat en armatur med 3 eller flera spots på skena/båge som är godkänd för badrum? Fabrikat? Hittar flera snygga men inga som är godkända för våtrum. Tänkte att detta borde vara ett bra alternativ för att få spridning på ljuset vid snedtaket. Eller ser det knasigt ut med infällda spots i halva badrummet och armatur i andra halvan??
0 svar · 1,3k läst
E
EJRR: att tillägga till ovanstående att jag fick mycket hjälp och råd från http://www.bkr.se Byggkeramikrådet..
6 svar · 2,5k läst
A
AndersG: Här är en annan... http://www.pedago.fi/dalton/hus/Hus19/glasvagg.JPG Den är klar nu och har då rostfri profil på ändorna. Den är limmad med silikon och således ganska mjuk så vi punktade fast två muttrar i den övre profilen för att stöd/duschstång.
4 svar · 2,7k läst
G
gaia: Hej igen... jag skulle nog välja bort dom 12 recept och ta istället pyrolys men jag vet att det är omojligt att få alla vettiga funktioner i ett och samma spis. För min del blir det ett vit spis Bosch HSN972NSC - den enda jag kan få med pyrolys och stor platta till höger + pop-up vred. Jag läste att Pinger är inte så glad för vred i Bosch-spisar men jag chansar ändå - vill kunna
15 svar · 20,5k läst
S
Sofi: Tack för tipsen! Vi gör ett försök.... Vi tar gärna emot fler tips! :D
4 svar · 3,1k läst
G
grodan: Jag tycker det är taskigt av älvsbyhus att sätta in en tvättmaskin som inte centrufugerar tillfredsställande. Hade gärna betalat extra för det.
16 svar · 2,2k läst
Immobil
Immobil: [citat] En sanning med modifikation. Braskaminer från andra EU-länder har "våra" skorstensfejare svårt för att acceptera :o. Eller det är kanske frågan om att vilja ;).
7 svar · 3,0k läst
MathiasS
MathiasS: Det verkar inte som om det finns speciellt många alternativ för oss som kräversnickerilucka på kyl/frys. Bosch/Siemens/Gagenau har alla samma (identiska) alternativ. Hos Bosch heter modellen KIM30441. Det är en delad Kyl/frys men köper man två så har man plats så det räcker. Men...det är både dyrare och mindre plats än motsvarande "normala" kyl/frysar. Det finns också några
1 svar · 1,8k läst
N
niklasl: [citat] LoL :D ;D :D Den hade jag aldrig hört förr...
17 svar · 18,6k läst
M
markus: HEJ :) Kolla på Elektrolux, de har både ljusblå & champange beiga vitvaror. Lycka till
2 svar · 2,6k läst
Sweli
Sweli: Samma CD finns på flera andra ställen Jag köpte min på www.room328.com Det är de som gör alla CD skivor till alla kakel butiker. ;D
2 svar · 1,0k läst
V
Vilma: [citat] Ligger en del i det :) Hade det bara varit badkars"problem" ::) Vi befinner oss i det skedet av bygget att vi fortfarande kan göra ändringar, men alla beslut måste fattas nu bums sen är det försent (dvs innan elen är dragen och väggarna gipsade). Därav denna enorma beslutsvånda. Kapacitet varmvatten? En värmeväxlare kopplad till fjärrvärme värmer vattnet "på studs", och
3 svar · 1,8k läst
K
kurik: Har precis tryckt in diskmaskin och den sitter med pressmått
4 svar · 2,9k läst
B
byggimpert: På vår köksö har vi en 4 cm oljad björkskiva, skivan är oljad med paraffinolja ett par gånger enl. de rek. jag fick av snickaren. MEN den oljan verkar aldrig suga in/torka färdigt, lägger man ett papper på skivan(2mån efter senaste inoljning) så blir det obönhörligen fettfläckar på pappret. Om man nu vid nästa inoljningstillfälle byter till linolja/terpentinblandning måste då
0 svar · 3,6k läst
C
Charisma: Hehe, absolut!
9 svar · 2,1k läst
C
9 svar · 2,1k läst
P
piakanutte: Upptäckte idag att våra vitvaror i rostfritt från Husqvarna var på plats i huset, det är ju bra. MEN, nu kanske många tycker att jag är petig, diskmaskinen har annan färg, ljusgrå, på panelen än vad de andra vitvarorna har de har svart. När man tittar på Husqvarnas hemsida så kan man se att den diskmaskin som stod i vårt tillval har utgått och ersatts av denna som nu står i vårt
0 svar · 900 läst
C
CaJa: Fick just veta adressen, bäst att lägga in den här för ordningens skull... http://www.pinjasto.fi/
1 svar · 8,8k läst
Immobil
Immobil: De tillverkar dom i de mått du vill ha. På deras hemsida står det: "precis som du vill ha dem..."
4 svar · 5,9k läst
D
David_Q: Vi köpte en Gorenje med svart häll och den är lite mer underhållskrävande än de gråspräckliga men det vägs upp av hur den ser ut...mkt nice 8) Vi köpte den för runt 6000kr av dalahemtjänst och då är den rostfri, glaskeramikhäll och digital timer + pinifarina design (ni vet ferrari-designern ;D)
3 svar · 2,6k läst
T
tompis: Tack för era svar! Fiffi - Vilket hus bygger ni?Harmoni? Okej,. Ca 30.000 för ek och rostfritt,. Alla vitvaror då?
4 svar · 5,2k läst
M
Mia_Augustsson: Får man fråga hur stort, vilken typ och priset på ert kök? ; ??? ;)
1 svar · 785 läst
A
AMGoteborg: Tack för alla svar! Vi är för tillfället lite inne på Miele. Eftersom vi tänker ha ugnen under spisen, så funderar vi på deras inbyggnadsspis där vreden sitter på ugnen. Någon som har någon åsikt om Miele? Nackdelen med inbyggnadsspis är att om en del går sönder, så får man byta båda. Är det någon som har haft problem med att ugn eller häll gått sönder?
6 svar · 2,1k läst
N
North: [citat] Hej Jag har haft samma problem med Svenka Badkar, jag testade att maila Webmastern som finns länkad på sidan och fråga om inte de kunde skicka en katalog och var man hittar återförsäljare. Och det fungerade, katalog kom och en handskriven PostIt, med återförsäljaren i Örebro, Debora.
4 svar · 1,6k läst
KarlXII
KarlXII: Det kan vara idé att repa dem lite på baksidan så fixet har något att bita i också... ;)
2 svar · 2,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.