jureit skrev:
Du inte låta ungarna äta
Ugh, Ugh............... mig förstå ;D ;)

//Christina.

jureit skrev:
Se är det kanske inte att rekommendera att göra som en granntant gjorde en gång i tiden; lagade tandprotesen med Plastic Padding....
Svärfar var ännu värre, han satte tillbaks en plomb med PP. Det expanderade, så han var tvungen att åka till tandläkaren. Tandläkaren höll på att få spel :o när han såg den fina lagningen. ;D

Jag skulle rekommendera dig att skippa PL400 och att använda silikon istället.

Anledningen är att om du av någon anledning vill få isär underrede och bordskiva igen är det nästan omöjligt om du använder PL400 men relativt lätt om du använder silikon.

Beroende på hur underredet ser ut, kan du fixa fogen på följande sätt:

Om underredet har en ram, som stenen vilar på:
Lägg en silikonsträng på "insidan" av ramen, där skivan och ramen möts. Fukta sedan ett finger med såpvatten och jämna till fogen.
Detta ger en bra och hållbar fog som enkelt lossas genom att man skär rätt in i fogen med en vass kniv. (Lägg inget silikon mellan ramen och skivan!)

Om underredet bara har stödpunkter för skivan:
I detta fall måste man lägga silikonet mellan stödpunkt och skiva. Om du vill lossa skivan igen är det bara att värma fogen med en varmluftspistol, så släpper silikonet.
OBS! Detta fungerar bara med silikon, ej PL400!

Använd sanitetssilikon, så slipper du mögel om det blir fuktigt.

Lycka till!
Thorsten

Tack för hjälpen!

Som mitt bordsunderrede ser ut så tror jag att jag måste lägga siliconet/limmet (silicon verkar vara att föredra om man, förutom ovanstående, dessutom ska vara miljövänlig ;)) på de fyra "hörnstolparna" för det är lådor direkt under skivan.

//Christina.

• Gilla
Castrol
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.