Nej, vi har inte köpt någon pool därifrån...
MEN vi har varit i kontakt med dom för att köpa prylar till den pool vi köpt...
..och jag måste säga att J&F Fritid är urtrevliga att ha att göra med.
Dom hjälpte oss till 110% trots att vi inte köpt pool från dom! ;D
 
Hej,

Här kommer mitt första inlägg i detta suveräna forum.

Vi har en Succepool, det blir fjärde säsongen nu som vi kan njuta av ett svalkande dopp.

Helt klart en av dom bästa investeringar som gjorts, den är värd varenda krona och servicen som J&F lämnar är toppklassig.

Förra sommaren byggde jag ett soldäck runt den 8).
Jag har lite bilder hemma som jag skulle kunna lägga upp senare idag.

Lycka till!

 
Hej nijo2,
Gör gärna det. När jag såg priset ångrade jag att jag inte köpt en och byggt in den i verandan med en gång. Kombination ser det riktigt lyxigt ut. :D

mvh
David
 
Bilder, bilder!
Vi är på G att bygga in en rund rackare i trädäcket..! :)
 
Yes,

Lägger upp bilder när jag kommer hem.
 
Ok, då får vi se om detta funkar, he he...
Fick ju leta upp en webb plats oxå, ladda upp bilder med modem är ingen höjdare.

(mer bilder finns...;0)
http://members.fortunecity.se/nijo2/
 
Lite frågor:

- Har Succepolen någon egen hemsida?
- Kostnad för er lösning, ex trädäcket
- Tappas vattnet på vintern antar jag?
- Uppvärmningskostnad och teknisk lösning?

Tacksam för input!
 
Japp, dom finns på www.jof.nu och där finns även deras priser utsatta.

Man tömmer inte den helt över vintern, ca. 1/3 så man kan ta in pumpen, reningsverk.

Trädäcket kostade ca. 6000:- för all material.
Uppvärmningen för min del är gratis och väldigt miljövänligt, Solen.
Jag har ett soltäcke som hjälper till med att få upp värmen. Brukar hamna mellan 20-25 grader i vattnet.
 
Vi har 3,6:an och den räcker väl till. Vi har aldrig kännt att "vi borde nog tagit den större" så antalet
fam. medlemmar kanske får styra ett sådant val.
(Vi är 2vux+2barn)

Den är och har varit väldigt värdefull för våra barns vattenvana. Vår stora tjej som är 6år lärde sig simma i den som 4-åring och vår 3-åring är på god väg.

Och för egen del så vill jag inte vara utan dessa härliga kvällsdopp.

Tips: Vid montering, välj en dag som är vindstilla (gjorde inte vi, suck..)
Plåten lever nämligen ett eget liv så det är bra om man är några stycken.



 
Succepoolen finns nog bara med 0,90 m.

Om man kan ha någon del i bassängen djupare vet jag inte, det kräver ju isåfall att duken räker till.
 
Hallå på er kollade på poolerna dom har och det såg ju prisvärt ut det fanns ju lite djupare pooler också som hade ett djup på 1,32 inte fel får nog ta med en i budgeten när man skall bygga. Kolla den här länken för pooler med djupet 1,22 eller 1,32 http://www.jof.nu/storpoolmodel.html inte fel att sitta vid på kvällen. 8)
 
Sådär ja, nu har man slängt av presseningen och fyllt på lite mer vatten.

Nu är det bara att invänta att solen gör sitt så man kan ta ett första dopp, he he... 8)

Hur har det gått för er andra som var intresserade? Är det någon som har gjort slag i saken?

Med önskan om snabba, varma solstrålar!

/Niclas
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.