S
sveno: Jag har ett Svenska Badkar. En nackdel är att blandare och duschgarnityr inte är FMM eller något annat känt märke. Det ställer till vissa prblem när man behöver reservdelar. Duschslangen gick sönder för ett par månader sedan och en ny kostade närmare 1000 kr. En standardslang kostar ett par hundra så jag köpte en sådan och en bussning, men den gick inte att sätta i eftersom
1 svar · 3,6k läst
G
General_Failure: Det funkar alldeles utmärkt. Gips och fuktspärr i vanlig ordning ska det vara. Kan vara lämpligt att ha mjukfog (silikon) i kanten.
1 svar · 1,3k läst
H
HEDIN: På våran original-planlösning hade vi ingång till tvättstugan via köket, men vi tog bort den dörren och ordnade ingång via vardagsrummet. Köket blev mycket större och vi fick plats med en hörnspis och allt blev perfekt. Vi ska bygga en Lärkan från Fiskarhedenvillan... Håller på med en liten hemsida där jag ska lägga upp lite bilder, men jag vet inte riktigt när den kommer upp.
9 svar · 6,2k läst
T
Tommy_S: Bra att veta då vi ska använda just S48 på jobbet i veckan! :)
3 svar · 3,3k läst
Sweli
Sweli: Vi har pratar med flera som tillverkar den typ av material. De säger att det går men.... vår problem är att badrummet är på övervåning och efter golvvärme översmvämningen har vi blivit lite avskräckta. Det hade varit lättare om det hade varit på bottenvånigen direkt på betongen, men ovanför köket ??? Vi fortsätter att fundera, vi har inte kommit till badrummet än. Fortfarande
11 svar · 1,7k läst
Snappen
Snappen: Tack Lycke! Jag e ju verkligen ingen expert och förmedlade mest min egen inställning och övertygelse -men visst verkar det ganska logiskt? ;) ;) :D Nej jag har faktiskt läst flera expertutlåtanden inom flera olika områden (våtrum, torpargrund, parkett osv) som alla har en sak gemensamt att visa på och det är just det jag tidigare nämnde. Man ska inte förkasta gamla tekniker/material
9 svar · 16,4k läst
B
byggimpert: Hej ! En liten fundering till, du skriver "bygga in" badkaret, menar du kakla runt de 2 fria sidorna eller ??? Om inte varför ska du då lägga badkarskanten på något? Det vanliga badkar som vi har haft står alldeles utmärkt på bara sina fötter. Om du vill dra ut det från väggen så kan du ju göra en hylla som du kakelklär för avställning av diverse pryttlar som hör badandet till,
6 svar · 3,6k läst
W
Willan: Hej, Vi har köpt konradssons kakelprogram. Det är jättebra, då man kan kakla på olika sätt och med en massa olika kakel och klinkers. Det bästa är nog att kunna visualisera hur badrummet kommer se ut storleksmässigt och med badrumsmöbler. Även om man inte exakt har samma möbler, så finnse det en hel del att välja emellan, ex hörnmbadkar osv. Vi kommer välja kakel/mosaik/klinker
1 svar · 2,5k läst
Abuquir
Abuquir: Jag skulle iaf lyssna på fläkten live! Det verkar som att de rostfria fläktarna som bara hänger på väggen väsnas en del. Vi har en själva och nu skall vi bygga nytt hus, så vi har varit runt lite på köksutställningar och konstaterat att många fläktar låter på tok för mycket. Som sagt lyssna innan du köper är mitt råd, och kostar den någon tusenlapp mer så är det värt det.
1 svar · 1,5k läst
A
AndersG: Sätt en toppfläkt...
5 svar · 1,2k läst
J
jeal: tack för svaren! :D
14 svar · 3,0k läst
J
L
Lotta och Roger: vill bara tipsa om att ibland anv. kakelsättaren samma fog upp mot taket, men om man fogar vitt högst upp, så ser man inte eventuella storleksskillnader i fogen.
0 svar · 1,8k läst
G
gaia: Jag har tittat på alla dom minimalistiska, under- och överlimade och undrat vad dom är till..... men jag använder ju köket till mer än att koka kaffe och bre mackor med sallad på. Hade man haft den heltäckande av röstfritt en gång så vet man vad som duger.... även i min ny kök. gaia
5 svar · 3,1k läst
P
pluppan: vi har ett vitt kök hemma och en massa folk, ungar, hundar och katter som springer omkring det viktigaste är nog inte färgen utan att ytan är rätt vi har en rättså blank yta som är lätt att torka av en matt yta "suger" in skiten på ett annat sätt ha heller inte för blank yta då denna ger fingeravtryck lycka till
7 svar · 1,5k läst
W
Wilmer: Här är den : http://www.elsakerhetsverket.se/proffs/lagrum_blaboken.asp
7 svar · 2,7k läst
A
Andersgr: Det är skillnad att vara 'bara' behörig och vara medlem.
7 svar · 4,5k läst
P
pivar: Några av badkar från Geysir har vattenfall standart. Vi beställde kar Kurt (sargblandare, belysning, radio, vattenfall mm 16 900:-) och med spänning väntar jag på leverans nästa vecka.
11 svar · 2,1k läst
T
Tommy_S: Jag skulle skruva hur som helst. Litar inte på lim i längden - men det är ju jag :D
3 svar · 1,2k läst
Totte_S
Totte_S: Lottan! Vill också tycka lite. Vi har haft ca 15 m[sup]2[/sup] kök, innehållande bla två dörröppningar (tar ju faktiskt plats...), två fönster och en vedspis + tillräckligt (nåja) med skåp och lådor. I detta kök har vi suttit 12 personer och käkat påsklunch, så nog räcker 15 m[sup]2[/sup] ganska bra om man kan disponera ytan vettigt. Nu har visserligen en vägg fått maka på sig
22 svar · 5,6k läst
·
M
M: Jag var ute på Coop och kikade. Luckorna är iallafall extremt olika Marbodal och ser billiga ut.
9 svar · 7,7k läst
C
cuddefors: Det låter bra! Det är precis de Husqvarnaprodukterna vi valt och nu känner vi oss trygga! Skönt att det verkar fungera hyffsat bra ändå med touchknappar. Annars får man väl ha en liten trasa liggande över som skydd och som man kan torka av lite med. Tack för inläggen! //Cajsa
5 svar · 2,7k läst
L
Lycke: ;D Tack för dagens skratt, David. "Förvandlas till makadam"... :D
9 svar · 2,7k läst
C
cuddefors: Vi har valt Länghemskök. Det är ett litet företag med få återförsäljare. De har aldrig kampanjer eller någon direkt marknadsföring men istället ständigt lågt pris. Vi har valt luckan Herrgård som är i lantlig stil. Här finns de på webben: www.langhemskok.cc //Cajsa
12 svar · 14,7k läst
KarlXII
KarlXII: Bauhaus har en relativt billig smet som funkar bra.
4 svar · 5,7k läst
A
abel48: Tackar så mycket för ditt svar! Jag har åxå en Purus oden brunn med sido anslutning. Jag måste dock fästa den i spånskivan för jag har redan lagt spånskivan på plats. Och gipsen för ej plats i mellan utlopps röret och flänsen. Tänkte göra ett lite större hål i gips skivan, ca 30cm och sedan spackla ner mot flänsen på brunnen. Och sedan använda en brunsmanchett. Men vissa
5 svar · 1,7k läst
J
jeal: supertack för det. Jag var två dagar från att lägga in "vanligt" gips på golvet...phu!
20 svar · 4,8k läst
I
iza101: Har ni nån aning vad det kastar att lägga kakel/klinker. Båda svart och vit.
0 svar · 4,1k läst
B
barbapappa: Ser bra ut, har du fler tips på danska kökstillverkare kanske? Länkar också?
2 svar · 3,3k läst
B
byggimpert: Jag fick med något som heter "Sten och Fogskydd" när vi kaklade badrummet. Det är en sprayflaska och när man använder det så luktar det pyton, men lukten försvinner snabbt om man vädrar. Detta ska på något sätt göra att fogen blir smutsavstötande utan att vara tätande, dvs. fogen ska fortfarande kunna "andas" allt enligt bruksen på flaskan. Vi har ju iof. inte haft det på så
2 svar · 3,2k läst
KarlXII
KarlXII: Jag har aldrig hört talas om att man ska behöva limma. Är bara röret upphängt väl undertill (säkrat med stålband) ska det inte finnas nån risk vare sig att det ska läcka eller glida isär.
1 svar · 2,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.