F
Farzan: Glömde en sak...hos EH kan man om man vill sänka priset genom att köpa "platta paket", d v s man monterar stommarna själv. Vet inte om Marbodal har den optionen, det står i alla fall inget om det på deras hemsida.
7 svar · 9,1k läst
G
geschwint: Blum säljs till bästa pris genom Theofils beslag i stockholm. De levererar till ÅF i stockholm... Tar kort. Så köp direkt av TB.. Dom levererar inte till privatpersoner utan man måste besöka dom personligen Har själv byggt ett kök baserat på blum beslag med deras fullutdrag med inbyggda dämpare. Trevligt!! Om inte ikeas egna lådor passar så kan man rätt enkelt bygga egna lådor som
4 svar · 1,8k läst
E
Etienne: Ikea har precis fått in en som är 120 cm med 1, 1,5 eller 2 hoar som inte är inbyggnad. Vi var där igår och köpte en 1,5. Vill slippa vara oroliga för slabbandet runt diskbänjen när vi har bänkskivor i ek...
3 svar · 2,8k läst
Z
zaxter: Finns det något alternativ till HusFix. Något som är billigare? Kanske annan tillverkare. Mvh Zax
5 svar · 8,4k läst
M
matahari: Ååhh..den var ju kanonsnygg, sån vill jag ha! Fast det är lite långt från Dalarna förstås! :) Men det måste väl gå att få tag på något liknande på närmare håll. ...
1 svar · 1,2k läst
pinebar
pinebar: Hej! Jag hade träbänkar och lät den snickare som sågade hålet till spishällen också fräsa ut ett par gropar bredvid hålet. I dessa gropar limmade jag två lagom stora golvstenar av granit. Fungerade utmärkt till mycket låg kostnad, (kostnaden minns jag inte längre.) :) Ulrica
7 svar · 689 läst
B
Byggarinnan: Tackar så oerhört mycket!! Jättefina tips! :D
3 svar · 1,3k läst
B
bimbosorken: kvänum tar 20 000 kr för den !!!
4 svar · 3,8k läst
Cheesus
Cheesus: Självklart ska du återanvända den, jag har själv den översta av de två och den kostade om jag inte minns fel 3500 att köpa och att slänga en sån verkar vara korkat. Sitter den inte fast med svets eller fula bultar kan det väl inte vara nå´t problem. Silikonet kan du mycket väl karva bort, lite tidsödande men bra timpeng. Var försiktig när du plockar ur diskbänken så den inte
1 svar · 5,4k läst
A
andreas: [citat] Ja, just det, det vara en bra poäng, tänkte inte på det, mitt högskåp är 233, och väggskåpen 92, det blir till att fundera om då... Det var väl det jag visste, det lönar sig alltid att fråga!
5 svar · 11,3k läst
A
annakm: Håller också på att såga ekskivor till mitt kök. Första gången använde jag sticksåg, det tog timmar och sen krävdes ytterligare timmar av slipande för att jämna till kanten. Det gör jag aldrig om. Nästa gång lånade jag mammas cirkelsåg, helt otroligt lättsågat. Det blev perfekt rakt och gick snabbt och lätt. (Förutom att jag sågade från fel håll... Men det är ordnat nu
9 svar · 4,4k läst
O
OLHA: Rekommenderar starkt Halton. Superb teknik som sprutar en luftridå och stoppar allt matos. En sån kommer det att bli när köket byts ut. Används för japanska stekbord och grillbord i restauranger. Var riktigt less på matos trots Thermes och största takfläkten när vi körde köksö med frihängande fläkt. Går inte att få perfekt utan specialfläktar. Vågar jag påstå. Gaggenau har en
4 svar · 849 läst
Cheesus
Cheesus: Sorry, inte menat som reklam för företaget...jag har raderat bort företagsnamnet för att ingen ska missförstå!! Tack för påpekandet!
2 svar · 2,8k läst
J
joniS: Intressant.. Skulle vara intressant att se en hel vägg med sånt... Får kanske ta fram photoshop
3 svar · 1,8k läst
G
Gummigum: Vi har tagit mer än 60 då vi ville ha mer än 3 cm utstick - såg att det nog blev lite oklart i mitt inlägg. Tar man 'staket-handtag' på sina skåp så är det käckt med mer än 3 cm! Det är de små små detaljerna som gör det *gammal sång*
2 svar · 3,7k läst
A
annaper: Vi har ej lånat hem några prover, men vart i butiken flera gånger och velat fram och tillbaka. Men det är väldigt svårt att veta vad man vill ha. Visserligen så har jag alltid vart inne på helt vitt men vi gillade den turkosa också. Får se hur vi gör. // Anna
3 svar · 2,1k läst
T
ttboy: Nu har jag beställt mitt kök från Epoq! Leverans vecka 41. Nu är det bara till att börja riva det andra och förbereda ;D
11 svar · 10,0k läst
B
Bobbe: [citat] Äntligen klart! Fick ett mail från kundtjänst 2/9!!! Där dom skrev att dom sätter in 10% av kökets totalkostnad på vårt Familykort. (Fick 10% tidigare också genom deras "köksveckor"). ;D
10 svar · 6,9k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: www.ilve.se ;)
2 svar · 2,5k läst
pappskallen
pappskallen: [citat] 1: Nope, det var ngn annan som sa att du gjorde :) 2: Det är kanske "a mans thing" ;) :D
9 svar · 2,5k läst
S
sven_snickare: Skulle vilja säga lite om IKEA-köksplanering och material. Planering: Policyn är från centralt håll på IKEA att kunden ska göra jobbet själv med viss hjälp av säljaren. Vidare har man från centralt håll under en längre tid försökt avveckla konsult-tjänsterna med tidsbokningen. Men varuhusen har fortfarande ett visst mått av självbestämmande, så det är lite upp till ledningen
29 svar · 11,0k läst
B
birgi: Vi har beställt diskställ till ett av våra överskåp i vårt nya hus. Det köket kommer från Vedum.
1 svar · 7,3k läst
J
jaan: Som med allt annat ska man inte fråga sig, vad som är modernt, utan vad känns bra för mig/vi.
4 svar · 1,7k läst
L
Lindhardsen: [citat] Se det är något som jag tyckte var konstigt hos Kvänum (som vi ändå kommer att välja - för det är jo bare SÅ läkra kök ;) - Att få fullhöjd på köket kostade under 5.000 - medan tex. "snurran" kostar över 5.000 Jag tycker inte riktigt att det hänger ihop (690 för en snurra på IKEA - Det är jo som hittat :) [citat] Tackar! Jo då vi så den här ritningen vista vi bpda
6 svar · 1,1k läst
H
husbestyr: Undvik Kök & Kök. Deras vänliga bemötande upphör iom kontraktstecknandet. (Därefter ägnar de sig mest åt att kräva in pengar. 25% direkt efter kontraktstecknandet och resten 1vecka innan leverans av köket). Ansvaret för köket begränsar de sedan till att det funktionellt sett går att använda (Dvs om ändringar av utseendemässig karaktär behöver göras pga fel i leveranser
9 svar · 5,3k läst
P
Pimbo: När vi besiktigade "vårt" blivande hus så sa besiktningsmannen att vi skulle satsa på en fläkt med grundventilation till köket som inte skulle låta något. Nu har jag dock lite problem att hitta en sån, är det ngn som vet vart dem finns samt pris för en rostfri?
0 svar · 752 läst
R
Rogerio: Är det ngn som har några erfarenheter av IKEA´s LUFTIG HOO S00 S? http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=2&productId=54298&langId=-11&parentCats=10110*13951 [bild] Tips om andra frihängande i samma stil och prisklass välkommnas också.
0 svar · 6,1k läst
W
Wintermute: Det finns en monteringsanvining hos LG Collection som jag tycker innehåller allt man bör tänka på: http://www.lgcoll.se/ Produkter > Bänkskivor > LiGna massivträ > Montering och skötsel. // WM
1 svar · 2,1k läst
J
joniS: Så, läste artikeln.. Faktiskt jättebra information.
12 svar · 12,8k läst
T
Tomaser: jo jag har varit inne på att kanske ha en glasskiva, men det var så jäkla dyrt, i varje fall det jag ville ha :(
7 svar · 10,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.