Kök
hanneli: Då ville jag nog inte blanda in valnötskiva, utan välja något annat. Men andra kanske har andra åsikter om att det kommer fungera bra ändå? Björk och ek är ju ganska så ljust jfr m valnöt. Hm...
hanneli: Jepp, extra utrymme i köket, ex handdukar, servietter, stekplatta o annat "platt" som inte behövs i den överste lådan (i.e. används varje dag). mvh hanneli
Gummigum: Tja - vem sätter upp köket? Och hur mkt har Ni lyckats pruta C-guben? Strunta i hanses snack om kvalitet det gör han bara för att motivera vaffö han inte skall gå ner mer i pris. Om det är krasst fråga om han kan matcha Ikea eller ej :-) kört så det ryker! Och se till att det int etillkommer dolda kostnader i form av sådant man tror ingår men som inte gör det. Eller sådant man itne
jahoo: Har sett flera uppslagsannonser från Epoq med ett nytt kök från dem nämligen Allmo grå. :P :P :P Det är sååå snyggt! Är det någon annan som satt in det ännu eller sett det live?
JCS: Jeg har i løbet af året opsat et nyt kökken i vort gamle hus. Blot for at vise hvorledes jeg har gjort det. Se billederne på min hjemmeside, da jeg kan ikke få billederne ind her. Der mangler stadig nogle lister samt andre småting. Elementerne er IKEA DUVBO. Emfang IKEA og spishall Zanussi. Bordplade 22mm vandfast plade med klinker 73 cm bred. Væg beklædt med pärlspont. Pris ialt med
Index: [citat] Sockellådan finns i Ikeas köksserie Rationell. http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?catalogId=10101&storeId=2&categoryId=10756&langId=-11&parentCats=10110*10258*13714*10756&pageNumber=3&chapterId=&cattype=sub
pmartin: Jag har behandlat mina körsbärsluckor med pigmenterad hårdvaxolja. Resultatet blev varierande. Bland annat olika färgnyanser från lucka till lucka. Finns det något sätt att rädda luckorna för att börja på ny kula?
Bobbe: [citat] Hmm. Egentligen borde man ju det. Läcka i maskinen KAN ju uppstå när som helst. Vi stänger bara av om vi åker bort en helg eller längre. Ganska dumdristigt egentligen när jag tänker efter. Men till topic igen. Jag har bara erfarenhet av krom och mattkrom. Mattkrom iof endast i badrum, men ändå... Mattkromet är jag inte nöjd med. Det är inte snyggt när det blir fläckar på
stj7005: I vårt fall är det Siemens som vi har att välja från och där är det aluminium och inte "alu-look". Som sagt, man får köra ett test hos någon handlare ;-) /s
Gummigum: Vi valde ett litet större överhäng = utstick så det vart bekvämare när man står å jobbar vid skivan. Hälsar Ingrid
Snigel: Jag håller med.....den är helt värdelös ibland! Ofta kommer meddelande upp om att länken inte finns eller har flyttats när man t ex klickar på Vitvaror eller Kökstillbehör. Men om man letar upp något via sökfunktionen så finns det på rätt ställe i alla fall. Sen att de byter ut så att varorna bara finns med ibland är ju också helt värdelöst.....
wendelclark: Kollade nyss på ett älvsbyhus byggt -84 där var cc 87. Hoppas nya är cc 96 ,utbudet där är ofantligt mkt större..
Gummigum: Jag är SÅ glad i vår hörndiskbänke ifrån Franke nämligen Pamira. Man kan köpa den tyill ett humanare pris ifrån te x Sigro vi har inte den infällda varianten utan den vanliga. När jag satt å var sugen på den var dte många (ävenhär !)som avrådde då de tyckte den var liten på bild ( jag tror termen 'litet smycke i köket' användes) men nu - ja det går ner en plåt i den, och vi
TN-Funkis: Har du räknat på fraktkostnaden ? En side by side brukar ligga på 130-160 kg, min krävde 4 starka gubbar för att få in i den i köket, och det är verkligen på mm att få dessa genom en normalstor svensk köksdörr, så kolla detta noga innan. Vi landade på 13.000 totalt för Samsung med ismaskin+serveringslucka+frakt, köpt hos Power.
halo: Precis samma sak hände oss. Jag ringde till kundtjänst veckan innan vi skulle köpa vitvarorna (fläkt och diskmaskin) och då sa de att självklart är frakten av vitvaror gratis eftersom man inte kan hämta dem själv. Väl på IKEA säger de att fraktkostanden blir 775 kr och då jag påpekar vad kundtjänst sagt får jag till svar att: "ja, de säger alltid fel trots att vi har varit på
matahari: Ville bara säga att jag efter över en månads letande äntligen hittat kaklet!! Känner mig som värsta detektiven. ;D Jag mailade till IKEA och fick aldrig något svar så jag letade på egen hand och har bara hittat sånt som inte är riktigt rätt. Sen mailade jag igen och fick svar bara efter någon dag att kaklet kom från Svenska Kakel och heter Colori Rosso. Genom en återförsäljare
hanneli: Blanda märken är inga problem, är väl lika vanligt som att köpa alt av samma märke, minst ??? Fritös/grill: usch usch. Fritös = bara fett, inget hälsosamt, grill = matos matos matos. Vi installerade det vid renovering av en lägenhet, och det kommer aldri hända igen. Jag rekommendar i stället en riktig bra gjutat grillpanna. Titta på alla tv-kockar ;). Vil du ha något extra utöver
ab-cd: Lampa är något man oftast för "på köpet" när man köper en dyrare diskmaskin. Har en lampförsedd nu och har aldrig förstått meningen med belysning inne i diskmaskinen eftersom man ju har diskmaskinskorgarna utdragna när man lägger in disk i maskinen. Men okej, det ser snyggt ut när man öppnar luckan i ett mörkt kök och porslinet är nydiskat.
fredwel: Jag funderar på att låta bygga mitt kök med fönster precis som ni skulle få det. Jag skulle dock ta bort fönsterbrädorna och dra in bänkskivan i fönstret! /fredrik
rsvensso: [citat] Ja, jag är ganska säker på att det är gips. Ytan av "tegelstenen" kan vara lite känslig, vilket jag fick erfara när jag monterade diskbänksskivan. Skivan var en aning för lång för att passa perfekt, så att en flisa av en "tegelsten" föll bort när jag skulle försöka få skivan på plats. Det blir ju inte förstört bara för att man stöter på det med handen eller kroppen.
ttboy: Min häll kommer i morgon. Det tog en vecka att få en ny så jag är jättenöjd.
hanneli: [citat] Som det heter hemma: "Vil man være med på leken får en tåle steken" ;D ;D Nå har vi iaf varit med vända uppåt och nedåt på dit kök, och förhåpningsvis har ni landat på en lösning som ni gillar med dom förutsätninger som finns. [citat] Håller med om sista, iaf, vil häller inte ha öppna hyllor, hade det helt ofrivilligt i en studentlägenhet, fyra stk som kokade och
geschwint: Jag skulle nog säga att Blum inte kan beskyllas för att lådor generellt ger sig. De glidskenor som ligger i topp hos Blum för fullutdrag är kullagrade och gjorda för upp till 50kg i belastning. Jag skulle snarare satsa på att lådans konstruktion är det som ger sig. Enkel eller dålig konstruktion ger med sig oavsett vilken mekanism som sitter på sidan. Samma gäller givetvis för
Gutte: Vi har ett Tibro Skala Ek-s lack och visst är det dyra kök i jämförelse med tex IKEA. Men herregud vilken skillnad i utseende och kvalité! Vi tittade runt på ALLA kökstillverkare innan vi bestämmde oss. Gör det och ta den tillverkare ni tycker om mest! Vi kommer även att välja modefierade Tibro Zebrano i badrum just för känslan i deras sortiment.