Har bestämt oss för en 40mm bänkskiva i ek (oljad, ej hårdvaxad).
Ni som har erfarenheter av detta dela med er, är särskilt nyfiken på erfarenheter av följande:
Underlimmad diskho, ett helvete eller lugnt bara du har du har någorlunda koll?
Opraktiskt med ek runt den infällda hällen?
Köpa obehandlad, hur jobbigt/svårt att få den läcker? Är det värt jobbet?
Var har ni köpt den och vad fick ni för meterpris?
Vågar man köpa en billig obehandlad på Silvan, Epoq eller någon annanstans?
Eller skall man gå på kökstillverkarnas dyra färdigbehandlade?
Är det stor skillnad på kvalitet/utseende mellan olika leverantörer?
O självklart vill jag veta allt annat man bör tänka på..
Tack på förhand