S
Solana: Den fungerar så som ajg skrev här lite ovanför... Saffran heter den.
9 svar · 11,0k läst
E
Egen_Lyckas_Smed: Verkligen häftig fläkt! Hade dock inte köpt den själv eftersom vi i huset inte är så vansinnigt pedantiska. Jag menar, förmodligen blir det lika grisigt i filtrena i denna fläkt som i andra fläktar. Det blir med andra ord rengöring ganska ofta eftersom det syns fortare på denna fläkt. Vad funktionen anbelangar tror jag nog att den kan vara väl så effektiv som andra fläktar.
1 svar · 1,1k läst
B
byggimpert: [citat] Jag tror inte du ska bekymra dig om 'gulheten' på 0502-Y, i princip alla fabriksmålade 'vita' fönster är målade i just 0502-Y. Möjligen kanske du använder en fet, blank oljefärg till båge och karm och den kan te sig en smula 'gulare' än en vattenbaserad snickerifärg, det där 'kramar' säkert till sig när det är färdigt (allt under förutsättning att du har rätt brytning i
2 svar · 2,2k läst
·
S
smacrazy: *ler* oki, IKEA klarar kanske inte av det.... de verkade ha jätteproblem med leverantören i Danmark över huvudtaget... (knepigt att de inte byter leverantör....?) Sorry att jag inte kunde vara till bättre hjälp... Lycka till!
6 svar · 8,0k läst
H
HOTDOG: klarröd....
5 svar · 3,1k läst
D
drx: Du gör bara hål för själva diskhon, resten ligger an mot bänkskivan.
1 svar · 514 läst
P
poppo: någon som vet?? elller ett bra ställe där dom har snygga synliga ben till underskåp
1 svar · 3,3k läst
GreenTurtle
GreenTurtle: Tack!
5 svar · 8,5k läst
H
Husfix: [citat] Jag har i snart fem år använt Trip traps lösningsmedelsfria bivaxbalsam på mina björkskivor. Luktfritt och smidigt att arbeta in i underlaget, ger dessutom en snygg lyster. Gjorde två smörjningar med ca sex månaders mellanrum, jag gned in vaxet med hjälp av en trasa runt korkkloss. Sen dess har jag behandlat dom två gånger till och är mycket nöjd. Att tänka på är att det
4 svar · 31,8k läst
A
anwe: Rent ut sagt skitsnyggt! Men du får nog vara duktig på att städa om du ska ha valnöt på golvet. Tänkte själv valt det, men min kompis som jobbar i färghandel avrådde mig bestämt. Hon har själv ganska mörkt golv i sovrummet, och hon säget att det räcker att hon byter kläder så ser golvet dammigt ut igen! Men som sagt, det är urläckert! ;D
2 svar · 4,5k läst
D
datpsu: Javisst kan man det. Vi har gjort det på vårt Electrolux kyl. Hör med tillverkaren.
1 svar · 7,1k läst
I
Iram: Hej, vi var i helgen och tittade på vitvaror. Vi lät våra barn 3 och 4 år kladda på alla rostfira märken vi kunde hitta. Gissa om det blev märken :(Det spelade ingen roll att de var behandlade med anti finger eller liknande. Vi tycker dock att både rostfritt och alu är snyggt så vi får se vilket vi väljer :) Mvh Iram
47 svar · 5,9k läst
B
Bobbe: Matt glas ger lite mer spridning, "softat ljus". Klart glas blir lite kallare och mer koncetrerat. Iofs beror det lite på om du har någon typ av reflektor.
2 svar · 1,4k läst
M
mickel: Tjeare, första gången på denna sida. Håller på att renovera ett stort hus på 240kvm. byggt 1916. Ska sätta in ett "lantkök". Murstock finns på en sida av köket, har en dröm om att bygga en öppen spis där. Troligt vis ska kåpan täcka både den öppna spisen ock den elkt. köksspisen. ska då på något sätt få in en spisfläkt där. Behöver tips, har någon byggt något liknande?
0 svar · 1,1k läst
M
matahari: "Bra, då kan jag få den billigare," ;D säger du då. Vad spelar det för roll om det är en utgående modell? Reservdelar borde det väl gå att få tag på sen ändå.
1 svar · 1,1k läst
M
marg: Hej! Någon på forumet som har erfarenhet av firman Modexa. Både vad det gäller service och kvalitet? /M
0 svar · 1,2k läst
morsan
morsan: http://www.hemprodukter.husqvarna.se/ Regina Connaisseur Max, Finns i Vit, Svart eller Rostfri. Bosch har för inbyggnad... Svårt att söka, får klicka på "lämplig" spis för att kolla :-/
6 svar · 2,6k läst
payman
payman: [citat] En ventil bara. Då blir det billigt iaf ;-)
6 svar · 2,5k läst
H
hempularen: Får du inte en väldigt liten öppning i ett 80X80 hörnskåp? Antar att vi pratar om bänkskåp?
1 svar · 3,4k läst
W
Wintermute: Det finns färdiga insatser i metalltråd som man kan använda till vinställ. Rymms i ett 20 cm skåp/utrymme. Spotlight på flaskorna är nog en mindre bra idé då vin inte brukar gilla vare sig värme eller ljus. Angående vin och vinställ så bör man bara ha framme flaskor som man tänkt att konsumera inom en nära framtid, övriga flaskor bör ligga någonstans mörkt och svalt... // WM
1 svar · 2,8k läst
J
Jeppson: Japp, skålen med ättika (24%) är på plats, får se om något dygn om det luktar bättre.
2 svar · 3,7k läst
M
moc: Jonas vad kostade er fläkt? Mvh Carina
4 svar · 3,0k läst
I
Iram: Hej, någon som har erfarenhet av Siemens rostfria vitvaror? Är de behandlade med något anti finger medel? Mvh Iram :)
0 svar · 1,1k läst
J
joniS: [citat] Det är ju inte exakt hjärnkirurgi..
3 svar · 5,9k läst
E
egge: Hehe... hos oss var det gröna skåpluckor, perstorpsskiva och mörkt mörkt brun kakelimitation av masonite ;-)
13 svar · 5,9k läst
J
joniS: Hej, du har inga bilder på skivan, hur det blev, tycker det låter som en jättebra lösning. /C
1 svar · 1,5k läst
J
joniS: Lånar tråden lite, letar själv efter en bänkskiva i hel svart laminat, hittar bara massa som ska likna sten. Gärna något riktigt blankt och plastigt. Vart hittar jag det. Kollat på de vanliga ställena som Ikea, Bauhaus etc..
3 svar · 7,5k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Varför inte mint-turkost!! :D Vitt, brunt och turkost är riktigt snyggt - och "inne" just nu. Tillsammans med borstat stål/rostfritt blir det mycket läckert.
2 svar · 3,6k läst
G
gustavasofia: Köksinredningen börjar komma på plats, så det börjar bli dags att välja fläkt. Efter ett evinnerligt velande och funderande har jag kommit fram till att en svart blir bäst (trots vit spis). Men vilken? Jag har tittat på Gorenjes (DK600S) och Thermex (Decor 920) i 2500-kronorsklassen, Ikeas "Luftig HOO M00" som också kostar runt 2500, och så fastnade jag naturligtvis för en dyrare
0 svar · 1,5k läst
J
joniS: Har köpt en takhängd beggad fjäråskupan EXKLUSIV F på blocket för 500kr. Ska sätta kolfilter på den, och montera över en bit av U-köket som är på gång. http://www.fjaraskupan.se/pages/classic/exklusiv%20f.html Fast den rostfria 90x60
3 svar · 3,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.