M
Marilyn: Snickaren tyckte inte att det behövdes några IKEA-ben. Han säger att det blir bättre så här. Och ställningen han byggt ser rätt stabil ut. Jag såg att han hade rejäla skruvar. Har ju hört talas om folk som fått köksskåpen i huvudet... Såg ni senaste Plus? Köket var alldeles renrakat när vi satte igång. Gamla reglarna var borta. Vet inte varför de strök med när vi röjde...
8 svar · 7,1k läst
taxen77
taxen77: Vi håller på och renovera köket och har valt att ha några öppna hyllplan ovanför diskmaskinen för vardagsporslinet, som ändå åker in och ut så ofta att det inte blir dammigt. Vi ska beställa massiva ek- eller askskivor som är ca 95 cm långa och 32 cm djupa. Våra vardagstallrikar är rätt stora så därför är hyllplanen lite djupare än många standard på t.ex. ikea som är 28
0 svar · 5,5k läst
M
monikaw: Kan inte annat än hålla med pinebar :)
18 svar · 2,2k läst
·
Y
Ylva_P: Här är en super-länk! Lite krångligt att skicka postväxel, men leveranserna kommer snabbt, det är billigt, och utbudet finns ju inte maken till! Mina fantastiskt fina porslinsknoppar kostade 97 cent, alltså typ 5 kr. http://www.myknobs.com/
17 svar · 15,9k läst
·
Illunion
Illunion: [citat]
1 svar · 5,2k läst
B
bobbo_krull: [citat] Maria, Boverkets regler gäller för nybyggen, så det kanske inte spelar någon roll (eller ?). Vad gäller dina försäkringar, har du ju släkt som jobbar med det. Men om man inte sysslar med, eller har bra koll på, vattenskadeområdet, kan det vara vanskligt. Det händer mycket inom det området just nu...och tänk på att det som gäller idag, kanske inte gäller imorgon. MvH Bobbo
5 svar · 2,5k läst
D
dasjo: Vår VVS-kille löste det så här. Tror att det är rätt vanligt. En ballofix helt enkelt.
2 svar · 4,3k läst
·
M
Mr^Ma9oo: Jag har precis monterat min bänkskiva i mitt kök och det är oxå L-format. Jag var ute efter 40 mm massiv ek och kollade runt hos lite olika. Bauhaus hade en skiva med rak kant och 3200 lång för ca 1990kr. Men Bauhaus sågar bara raka snitt och kan inte hjälpa till med att sammafoka skivorna. Hornbach kan erbjuda hjälp med sågning och sammanfogning för 425 kr tror jag. Tyvärr ligger
1 svar · 12,6k läst
·
N
Nieuwe: Det var marmor bakom hela diskbänken/spisen i vårt kök när vi flyttade in. Eeftersom den är riktigt snygg lät vi den sitta kvar när vi delvis gjorde om köket för 10 år sedan. Den är helt suverän! Lätt att torka av. Fläckarna syns inte på den vilket kan vara både för och nackdel i och för sig. Däremot marmorplattan som ligger i fönstret bredvid diskbänken har blivit delvis
1 svar · 4,8k läst
H
hempularen: Vi pratade ganska långt med dem också, och var nära att välja Puustelli. har igentligen bara gott att säga om dem. Det som stör mig lite är deras ständiga "extraerbjudanden". Dom kör hela tiden med varianten att du måste beställa senast nästa vecka för att få det ena eller det andra med köket. I praktiken startar de alltid om ungefär samma kampanj inom en vecka efter att förra
4 svar · 6,1k läst
B
Bullmamman: Hittade ett kök där som vi var väldigt intresserade av, bla med tanke på urvalet av stommar jämfört med tex IKEA. Tänker ändå inte köpa där för servicen har varit URUSEL! Första förslaget fick vi vänta tre veckor på fastän de sa att det skulle komma inom en vecka. Nu har vi bett om en justering av ritningen samt offert på kök inkl alla vitvaror, men det var fem veckor sedan och
5 svar · 6,4k läst
S
skogstomten: Kolla IKEAs beställningssortiment. Du kanske ska ta den djupare också...
3 svar · 5,2k läst
G
gaia: [citat] Överväg att behålla den gamle diskbänken och bytt enbart bateri. Man kan polera den gamla plåten till "nästan ny" tillstånd med bilpolerpasta ( vet ej vad den heter...Autosol?). Gamla diskbänkar brukar vara av tjock plåt och är mer praktiska än något underlimmat modern tunnplåthistoria ;). gaia
4 svar · 10,2k läst
·
M
Martin_Blomberg: [citat] En arbetskamrat till mig beställde en blandare i sekelskiftestil genom Marbodal som i sin tur hittade nån agentur för den här i Sverige. Packningen gick sönder och kranen läcker. Han har spenderad mycket tid på att hitta rätt packning, utan att lyckas. Varken Marbodal eller agenturen är till nån hjälp. Senare visade det sig att packningen gick sönder pga en korkad konstruktion
3 svar · 4,8k läst
K
kipner: Hoppar in i tråden - med mitt första inlägg.... Vi tittar också på - och ska få offert på ett kök från Claesson, med Fisher & Paykel maskiner (Kyl/frys och diskmaskinen). Kyl/frys får vi till ett bra pris, men diskmaskinen kostar nog en slant (senast jag såg ett pris så ligger den på 14 000 ca) - men vi kanske kan få en bra deal från Claesson på det också. Claesson verkar
16 svar · 8,1k läst
·
H
highstream: tack!
35 svar · 5,0k läst
·
H
35 svar · 5,0k läst
·
S
stark1: Det här var intressant..... Snickerier Ikea: 21 000 applåd vit Maskiner: LG side by side siemens inb ugn gaggenau häll whirlpool kåpa, aeg dm 42 000 Granitskiva m db 22 000 Kakel: Cesi icolare 2 000 färg golv mm: 10 000 summa: 97 000:- helt ok tycker jag
12 svar · 8,8k läst
M
mfem: Är det gips bakom kaklet så ska det primas och det är enbart för att gipset skall mättas och bruket ska fästa bättre.
8 svar · 5,0k läst
B
bobbo_krull: Kolla vid kopplingen under diskbänken (förutsatt att den sitter där).... Kolla under kylen/frysen också, kanske det är en vattenläcka...... :( MvH Bobbo
6 svar · 1,2k läst
B
bobbo_krull: [citat] Bygganytt, Vet du om diskmaskinsunderlägget är gjort i PP-plast ? Om det är det, har du testat hur bra silikonet sitter ? Silikon fungerar normalt inte bra tillsammans med PP-plast. Testa att lägga en silikon-sträng på PP-plast, och kolla vad som händer.... Men en schysst/rätt tejp räcker troligtvis. Hela grejen med diskmaskinsunderlägg är ju att leda fram vattnet så att man
14 svar · 6,0k läst
P
PeterF: Gå in på en välsorterad bygghandel och fråga efter en ljusrampslist i önskat träfaner.
2 svar · 2,5k läst
I
Imsdal: Någon?
21 svar · 5,1k läst
·
I
21 svar · 5,1k läst
·
T
tank77: [citat] Tror inte ni behöver oroa er för fingeravtryck på vita högblanka luckor då dessa är väldigt svåra att urskilja, svarta högblanka däremot är en annan sak 8-)
2 svar · 2,8k läst
O
odin: Hej JO det gör det men skulle villja se den i olika utföranden.. :)
2 svar · 2,6k läst
T
tank77: Undrade därför att mina Kvikskåp har ett djup på 56 cm och ikea har 58 cm på sina skåp!
3 svar · 4,2k läst
G
Granitt: Stenar i kategorien absolute black (AB) âr det som det är mest lönsamt att färga og det har gjorts i det minste sedan mittet av 90-talet. Många industri insidere har i uttalelser om problemet anslått att så mycket som hälften av alla AB slabs som ekporteras från Indien og Afrika troligen är färgade. Mens det tidligare var lett att avsløja med eksempelvis aceton, âr det mycket
5 svar · 5,7k läst
TyraMyra
TyraMyra: Hej, jättesnyggt! Vi kör samma stil, vita snickerier, valnöt på golv och köksö ;) Tallie, om du är sugen på valnöt men inte vill lägga jättepengar på det så kolla in www.goeasy.se Tyramyra
35 svar · 8,8k läst
·
H
highstream: jag hoppas du skämtar :o
22 svar · 2,7k läst
J
JennieL: Hej!! Vi funderar också på vitlaserad ek och undrar samma sak. Jag funderar på att ha vitt kakel, ek bänkskiva och ekparkett. Men som sagt jag har inte bestämt mig än, det är sååå svårt..... :o
2 svar · 1,4k läst
T
tank77: Såg att Cheapy hade ekskivor 3 meter för 1500 spänn och teak för 2500 spänn, 38 mm båda två!
5 svar · 6,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.