så här blev vårt kök när det blev klart!
ja nästan klart iaf lite små grejer kvar men på det stora hela så är det klart.
en del kort var visst lite dåliga men det går nog att se ändå.
fatta inte hur man förminska korten och la dom i samma så det blev så här!

kommentera gärna!
 
  • DSCN1251.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
köksdelen
 
  • DSCN1257.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
mer
 
  • DSCN1256.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
bardisken
 
  • DSCN1246.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
matsalsdelen
 
  • DSCN1260.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
matsalsdelen..
 
  • DSCN1252.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
fler bilder..
 
  • DSCN1247.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
fler
 
  • DSCN1243_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
..
 
  • DSCN1244.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
så det sista,
 
  • DSCN1248.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tack, jo det är helt ok inte lika praktiskt som vanlig då saker lättare går sönder men när man har diskmaskin så går det ju bra då använder man den ju inte för att diska porslin. men det är ju så mkt snyggare med porslin om man vill ha gammal stil.
 
Det verkar vara ett jättetrevligt kök, gammaldags o lantligt MEN jag som ser illa har svårt att se nyanserna i dina bilder. Skulle vara mycket intressant att se köket tagit med bättre kamera? Speciellt hörnlösningen är intressant, kanske kan du berätta hur ni gjort med skåp o kåpa?

Ta inte illa upp för kritiken mot foto, köket gillar jag skarpt :)

/me
 
tack. ingen fara, det är inte kameran som är dålig bara jag som är kass på att fatta mig på den, ska be sambon hjälpa mig ta och lägga in bättre kort.
fläkten är inbyggd med reglar och gipsskivor som vi sen målat i färg som påmminer om puts. så ska en till list ska upp på kåpan ovanför teglet.

skåpet vi har hällen i är inte klart än det ska kläs in med sk fusktegel runtom och ett hyllplan ska dit. egentligen är det ett vanligt 60 skåp som vi skulle ha tre lådor i men när i stort sett satt dit alla stommar och bänkskivor och sen skulle på med lådor och luckor så såg vi att vi hade glömt 2 st passbitar på var sida om skåpet för att lådfronterna skulle få plats så då löser vi det så här istället och det blir bra det med tror jag.
 
  • DSCN1262.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
blev inge bättre skärpa på dom här heller, får återkomma
 
  • DSCN1263.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är OK, man ser ganska bra ändå.

Mer frågor kring hörnet: Har du en färdig bänkskiva typ IKEA eller egen tillverkning? På ett annat inlägg har jag sett att man sneddar väggen ovan bänkskivan, du har valt 90 grader, vilka funderingar hade du kring det?

Är fläkten en inbyggnads eller nån som normalt sitter under ett skåp? Hur ser det ut underifrån i kåpan? Jaja, massa frågor men eftersom vi själva ritat in ett sånt hörn utan att egentligen ha lösningen klar så får man försöka snika till sig tips från dom som lyckats.

/me
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.