Hej.

JAg ska installera en Thermex vägghängd fläkt. Jag funderar på att sätta den ca 65 cm ovanför. Nu är det så att jag har den i hörnet så jag kan välja hur långt in den ska installeras.
Är det nån som vet nån rekommendation vad gäller djupplacering ovanför häll?

Andra synpunkter mottages också. Jag kommer bygga en vägg i hörnet förstås.
 
det bästa måste ju va att den täcker hällen/spisen under och dom brukar ju hamna nånstans på 500mm från vägg.. för långt ut är inte heller bra då man ska använda dom innersta plattorna då det kan bli jobbigt att ha en fläkt i nyllet :)

jag hade satsat på sätta den jäms med bänkskivan
 
Jag har utgått från en tänkt vägg i bakkant för att få ett vettigt mått. Det blir nog så.

 
btw snyggt kök du meckar.. liiite skillnad mot det gamla ;D
 
Sakta men säkert så blir det klart. Det gamla var inte roligt.

 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.