fresve
fresve: Det är väl bara o flytta fästvinklarna i skåpen lite längre ner? Borra hål för skruvarna med ett 4.5 mm borr (tror jag använde den dimensionen på borr när jag skulle ha sådana vinklar till en annan lösning)).
4 svar · 5,1k läst
fresve
fresve: Vill bara påpeka att vinsten man får med att ha bredare överskåp anser jag är värt hur mycket som helst, får plats med mycket mer prylar i skåpen! DÅ kan man göra som vi och ha en hel vägg utan överskåp, allt har fått plats iaf.. :)
1 svar · 3,7k läst
E
erikssonjorgen: Hej, Jag postade ett inlägg i ventilationsforumet. Tänkte att det kanske var en god idé att även lägga en blänkare här då det på sätt och vis hör till kök: http://www.byggahus.se/forum/ventilation/67190-flytta-imkanal.html Intresserad av att veta om eternitröret sitter fast i huven på yttertaket eller inte. Hoppas att jag inte får skäll för att jag spammar... /Jörgen
0 svar · 2,2k läst
T
Tessok: [citat] Om du besöker till exempel ett hotell i Italien och granskar stenarbeten med svenska ögon (yrkesman) kan man inte begripa hur de fått arbetet godkänt. Vi besöker utställningen i Verona varje år och passar då på att besöka Italienska stenförädlare. Om vi pekar på sådant som i Sverige skulle klassas som reklamation, finns det ingen som förstår vad som skulle vara problemet.
8 svar · 11,4k läst
Ö
öland: De nya bruna kaklet som liknar trä hade varit snyggt till tror jag, hitta ett som liknar er bänkskiva i färg.
7 svar · 5,5k läst
pinebar
pinebar: Vi fixerade väggen lite i muren som finns bredvid med inborrade armeringsjärnsnuttar på varannat skift. Sedan har vi gjutit en platta ovapå muren som fixerar överkanten (+ att den ska vara till att ställa öppenspisen på). Den bräda som syns på bilden i kanten på muren är bara tillfällig för att ha något att riktia muren mot och ska tas bort.
3 svar · 2,7k läst
J
jimnor: Vi har beställt en frihängande fjäråskupan OPUS och höjden spelar ingen roll med den(måttbeställs). Vi har gett 14' för den med extern fläkt och allting komplett
1 svar · 4,1k läst
taxen77
taxen77: Ska tänka på det, så behöver vi inte bli alltför oroliga om det skulle låta lite nu innan vi fått dit kaklet.
9 svar · 4,9k läst
J
jimnor: Jag antar att det hela skiljer sig mellan olika husleverantörer hur mycket rabatterade priser man får på köken. Men i vårat fall med Trivselhus så tyckte vi att vi fick ett bra kök för ok peng. Vi kollade med bl.a IKEA och skulle ha tjänat ~20' på deras kök exkl vitvaror och bänkskivor. Då kände vi att Kvänum genom Trivselhus har så pass mycket bättre känsla och
3 svar · 1,6k läst
K
kristerl: Kunde nog vara jag som fattat fel också, hursomhelst Tack!
4 svar · 3,0k läst
FemTummar
FemTummar: [citat] OK, jag ska testa på nån ofarlig yta. Kan dessvärre inte använda mig av sågspånsmetoden eftersom skarven då blir spånskivefärgad :-)
6 svar · 6,9k läst
vojma
vojma: Har en Bågvik. Rena rama skräpet! Ingen mjukstängning, vattnet skvätter och far. Utkastararmen glapp i infästningen mot blandaren.... Kommer att bytas så fort jag får lust och ork... (samtidigt då förståss) /V
2 svar · 3,9k läst
nimhed
nimhed: [citat] Problemet med att flytta hällen är att fläktröret finns i nedrehögra hörnet. Det blir för mycket meck att fixa det. Annars har du helt rätt, mycket hade blivit bättre genom att byta plats på diskho och spishäll. Usch vad vi har mycket begränsningar :( Väldigt smart att rita ut DM-luckan!! Det borde ju vara standard att alla köksplaneringsverktyg.
24 svar · 8,6k läst
·
S
Svenman: Ja nu blir det uppsatt, och ingående i priset. Det tar ju ändå ansvar för mått och att det går att sätta upp som tänkt, så det blir nog bra. Det blev väl inte gratis precis, men jag känner mig nöjd.
3 svar · 1,3k läst
pinebar
pinebar: Det låter jättejobbigt! Finns det inget annat sätt? Sätt upp ny mosaik eller vad du nu vill ha ovanpå? En rostfri plåt? Jag skulle inte ge mig på att måla kakel ellar mosaik. Tror inte att resultatet kan bli bra och hållbart. Och alla skarvarna.... Hålla på och dutta i svart där sedan, nej det kan inte bli bra.
1 svar · 5,5k läst
ByggPutte
ByggPutte: Alltid bra att skydda ändträt på skivan. Silikonet blir ju gammalt. Mvh Putte
4 svar · 10,8k läst
·
E
Equinoxe: Tackar för svaren! Det blir en häll med fasad kant imorgon. /Anders
13 svar · 14,4k läst
K
kamy: Ja, vad finns det för varianter. Jag har koll på Smeg och Ilve men finns det fler? Krav: Svart, 70 cm bred, en eller två elugnar och så då gashäll.
0 svar · 3,3k läst
K
kamy: Sigro har iallafall Grohe Badrumsinredning badrumsinredningar badrumsmöbler badrumsporslin Svedbergs
4 svar · 2,6k läst
Ö
öland: Denna fläkt skulle passa i mitt nya kök, men vet inte hur praktiska och bra de är, de är ju väldigt dyra. Har någon erfarenhet av en sådan, hur fungerar det med fett som fastnar under vanliga fläktar fastnar det så man ser det på dessa? elektrolux EFC6441U Fläkt 60 cm aluminium 11.560:- mer info »
0 svar · 874 läst
K
keith_mills: det där med vin var ju en tanke, men det verkar ju som det inte är någon smart idé... Vi har en katt som brukar lägga sig däruppe och det är ju perfekt: lite stekflott som fastnar bra i den skrovliga ytan uppepå kyl/frys och så katten som lägger sig där. Gissa om det fastnar. Just därför hade det varit extra bra att kunna stänga igen. Utrymmet är ju ganska oländigt också, stort
7 svar · 14,7k läst
dannedd
dannedd: Någon som har erfarenhet av denna fläkt? Hur fungerar "fettbehållaren"? Är den förhållandevis tyst? Tänkte köra denna via kolfilter. Elgiganten - UPO Designkåpa
0 svar · 3,8k läst
S
Svenman: Noblessa har även sådan praktiks lucka
18 svar · 20,8k läst
·
B
bennybanjo: Electrolux EFT6406 och EFT6426 (olika motorkapacitet på dem) tror jag skulle passa dig. Precis som fialottabus fläkt så finns dessa hos bl.a. El-Giganten, pris mellan 900-1500kr tror jag. Se på Produktfakta
6 svar · 5,6k läst
S
steelis: Hur får jag fast en avslutningshylla på ett väggskåp? //Steelis
0 svar · 1,9k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: vad jag har sett så är det marbodal som tillverkar dom köken
1 svar · 5,7k läst
Phiplex
Phiplex: Vi bygger nytt och vill helst ha en fristående inbyggnadskyl och en fristående inbyggnadsfrys bredvid varandra, alternativ möjligen ett "kyl/frys-paket" i en enda enhet (dvs en sk. side-by-side). Nu skulle vi till (helst det fristående) kylskåpet vilja ha en serveringslucka i dörren. Vi vill dock INTE samtidigt ha en is-maskin/is-vatten i frysen, vilket alltid verkar vara fallet för de
0 svar · 2,9k läst
M
Martin_Blomberg: Du skulle kunna tillverka bestickslådor själv genom att, med en överhandsfräs, fräsa ut i en träbit med önskade dimensioner. Inte så dyrt och ger en exlusiv look.
4 svar · 10,7k läst
ginnfilt
ginnfilt: Hej! Våra kök är ganska lika på flera punkter, både planlösningen (nästan identisk), båda har ek-kök från Epoq (vi valde Edge) samt rostfria vitvaror. Vi har valt klinkers på golvet och vi använder samma platta som kakel. Ser ut så här: [bild] Konradssons kakel: Marte 8829 Raggio Di Luna (30x60). Som kakel har vi dem stående på högkant. Jag ska inom kort lägga in de senaste
1 svar · 11,7k läst
·
Linska
Linska: Jag valde att ta bort skåpen på kortväggen för att få en luftigare känsla i köket, samt att få plats med en så stor köksö som möjligt. Personligen vill jag ha mycket beredningsyta när jag lagar mat! Sittplatser satte jag dit eftersom ni valt att ha det på era ritningar. När jag jämför er sista ritning med min och räknar efter lite förlorar ni ingen förvaring.
16 svar · 10,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.