M
Mandala1: Är det någon som känner till var man kan beställa container för byggavfall till lite mer konkurrenskraftigt pris? (Bor i Stockholmsområdet)
0 svar · 3,3k läst
O
ojva: Har en Atlas kyl/frys...fanns i huset när vi köpte det. Bott här i snart två år och den har funkat helt ok. Dags att renovera nu och då åker den nog ut i garaget. Personligen skulle jag inte köpa Atlas, om inte annat så för att Rusta säljer märket. Har för mig att jag läst någonstans att de görs i Turkiet(kan absolut ha fel här) framgår inte på Kyl/frysen jag
1 svar · 2,6k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: ja , korta stavar och smala stavar men inget man hänger upp sig på ialla fall inte jag . hade det varit en ljusare skiva hade jag nog stört mig på det
6 svar · 4,2k läst
·
D
dankholm: Jag hade en snickare som hjälpte mig. Han skar bort den delen av gipsskivan som det satt kakel på (dubbla gipsskivor) och satte dit en ny fräsch. Det tog honom 20 minuter att fixa två stora kakelområden på så sätt, gipsskivan kostade 75 kronor. Hade aldrig kommit på det själv.
3 svar · 1,4k läst
fresve
fresve: Min sambo som bara är strax över 150 cm skulle inte alls vara glad över att ha mer än 50 cm, då skulle hon få stirra in i spotlightsen hela tiden. Jag som är 180 cm tycker som sambon att 50 cm är ett bra val, men då har vi bara en täcksida under skåpen. Hade man haft en list så kanske man kunde höja skåpen lite för att få luft mellan över och underskåp. / Fredrik
3 svar · 3,2k läst
J
jon_h: Har du golvvärmeslingor så behöver du lägga 15 mm spackel, inte 12. Och detta förutsätter att det är max 600 c/c på golvbjälkarna. Om du ändå river upp golvet kan det jag vara vettigt att lägga i till lite tätare än så.
11 svar · 1,7k läst
S
Snylen: Vi tänkte lägga 6mm glas som stänkskydd, men då målar alt sprejar baskidan av glaset så det får en mer "rökig" ton.
4 svar · 2,7k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: Inklippt från SVT Text Vitvarutillverkaren Electrolux varnar för brandrisk i 17 olika diskmaskins- modeller som sålts det senaste året. Köparna uppmanas att stänga av maskin- erna och ringa Electrolux service. Felet består i en "felaktig komponent" uppger bolaget. 8.000 diskmaskiner berörs och Electrolux erbjuder kost- nadsfri kontroll av berörda maskiner och en åtgärd av problemet.
0 svar · 4,9k läst
A
andersmc: Jaha, skumpaflaskorna är större... Det är inte lätt att hålla ordning på alla sorter. Det där med vin är inte min grej, så att säga. Nu tror jag iofs att tanken med Perfekt mest är att vara en utfyllnad för att man ska få ihop skåpen till rätt mått.
9 svar · 6,7k läst
Totte_S
Totte_S: Kanske IKEAs nyhet ASKER kan vara något ? http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/rooms/kitchen/10485/
1 svar · 2,7k läst
F
Frippen71: [citat] Tackar för infon. Jodå jag har redan läst dina inlägg, jag gillar dina ventialtionsgaller över vitvarorna skarpt. Snyggt! // Fredrik
6 svar · 2,3k läst
·
D
Digo: Länk till hällens spec. http://www.samsung.com/se/products/spishall/spishall/files/c61raast_se_b2c.pdf
9 svar · 6,6k läst
I
Ilzru385: Spelar nog inte så stor roll vad du väljer om du tar mellanklass som Miele, Husqvarna, Bosh, Elektrolux. Däremot skiljer det sig på var du handlar - prisläget varierar lite beroende på affären. Jag skulle förmodligen akta mig för de billiga alternativen speciellt om ni skall sälja lägenheten, för vid försäljning så tror jag att folk vill ha de kända märken. Och så sällan lönar
1 svar · 2,8k läst
J
johan77: Du behöver inte slipa, annat än för att få bort fläckar som inte går att få bort på annat sätt. Dags att olja märker man när ytan känns lite matt. En väloljad yta är blank och spiller man lite vatten på den så lägger sig vattnet som droppar ovanpå snarare än att tränga in. Jag oljar alla mina oljade möbler, men jag har märkt att efter 2-3 behandlingsomgångar (med typ något
3 svar · 2,5k läst
J
jon_h: Jepp, det skulle funka. :)
6 svar · 3,5k läst
A
andersmc: Dyrt är det ja. Hela mitt IKEA-kök, med 13 luckor och 25 lådor gick på mindre.
7 svar · 2,8k läst
Ö
öland: På kvik i kalmar fick jag det priset.
5 svar · 2,8k läst
S
snylften: Vi skall bygga ett Myresjöhus och där ingår det ett kök från HTH. Nu har vi sett ett kök från KVIK som vi är helt sålda på. Vi har hört att man inte får igen speciellt mycket avdrag för HTH köket som ingår i Myresjöhusköpet. Är det någon som vet hur mycket som dras av från huspriset om man väljer bort HTH köket som ingår? Vi undrar också hur mycket avdrag får man om man
0 svar · 2,0k läst
T
Tessok: [citat] Pröva polymerbaserat konstruktionslim Nyttigt så det går att äta om man skulle bli hungrig Limmar = häfter bra och missfärgar inte Lite dyrare än vanlig silicon men bra till det mesta Finns i olika färger också Skall självtorka (inga lösningmedel)
7 svar · 6,2k läst
J
Jojo: Vi ska göra om vårt kök som ser ut som bifogad bild visar. Kan någon komma med bra förslag på var vi ska ha kyl/frysen? Det är bara en bärande vägg, men helst skulle vi vilja slippa att flytta väggar och dra om ventilationen och vattnet. Någon som är lite mer kreativ än vad vi är, vi har kört fast! Även förslag som inbegriper mer än flytt av kylen mottages givetvis med glädje,
0 svar · 8,1k läst
·
fresve
fresve: Såg en diskmaskin på Elgiganten igår, så de finns antagligen redan här!
1 svar · 3,1k läst
L
Lini: [citat] NSSten Boländerna i uppsala. De ger ett bra intryck och levererar säkert kvalitet. Tyvärr var de i princip dyrast bland alla jag bad om offert från. Men precis som dig ville jag ha mallning och montering gjord av dem och NSSten var de enda som ville ställa upp på det i Uppsala. Väntar med spänning på mer input i
3 svar · 4,7k läst
Ö
öland: Tack Tessok har du själv en mattslipad skiva? Hur får man tag i medlet man ska behandla den med? Hur länge har du haft din svarta diskbänk? Visst är det dyrare, men hu så snyggt. Vad bra det är med forum.
4 svar · 5,6k läst
zoloman
zoloman: Har oxå köpt vitt kök (högblankt) och jag ska ha svarta blanka stenbänkar och rostfria vitvaror. Sen har jag knackat fram teglet på min skorsten, den har rött tegel. Utöver detta har jag tänkt sätta en inramning på ett halvhögt skåp (ugn o micro) samt runt kylen/frysen med mörkt trä typ valnöt. Men jag har inte bestämt färgerna till väggar o golv - så jag ska följa de tips du
6 svar · 1,4k läst
J
JOS81: Har fört en liknande diskusion med bekanta och jag får nog erkänna att jag är lite skadad på den fronten... I köket, tvättstugan, stereohyllan, hemmabion mm kör jag samma märken på respektive utrustning och i samma serie om det går. Tycker det ser enhetligt ut på det viset. Själv tänker jag på det men förstår att de flesta inte gör det... Jag har även exakt likadana
33 svar · 11,5k läst
W
Wester: Har två stycken miele inbyggnads kombi skåp. Köpte mieles för de var de enda inbyggnadsskåpen på marknaden som hade både frostfri kyl och frys vi det tillfället vi byggde kök. Är hitils kanon nöjd och kan bara hålla med ovanstående inlägg.
2 svar · 6,3k läst
drakbane
drakbane: Hmm, ja det låter logiskt iofs. Men...eftersom IKEA rekommenderar att man ska olja dom varannan dag de första 2 månaderna så undrar min fru hur vi ska kunna ha ett fungerande kök.......Hmmm, man skulle kanske satt dom på gångjärn så man kan öppna o olja dom enkelt på båda sidor!
46 svar · 10,5k läst
B
Björkis: Tänk va kul att man lär sig något nytt varje dag! Tack. Det blir nog inte en Optica 805 med tanke på ljudnivån utan en electrolux som såg nästan likadan ut men lägre ljudnivå - tyvärr också sämre kapacitet men det får så lov att gå.... för att inte tala om att den var cirkus 4´billigare också.
5 svar · 12,0k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Tricket är att inte göra det för plottrigt, utan att ha väl avgränsade partier med enbart svart (med svart fog) och vitt (med enbart vitt). På det sättet får du delar och flöden i rummet som upplevs som rena och inte kolliderar med varandra. Att ha svarta handtag på vita luckor och sedan ha svartvitt golv, som exempel, ger bara ett oroligt intryck. Ditt svarta kakel med svarta fogar
1 svar · 4,1k läst
J
jon_h: Bostik har en specialsilikon för marmor och annan sten. Ger ingen missfärgning. Finns säkert andra som har liknande produkter, och det finns också fogmassor som inte är baserade på silikon eller akrylat, som fungerar till marmor.
6 svar · 5,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.