Ö
öland: Har hittat de från husqvarna men hittar inga ikea luckor som passar dem tyvärr då jag tänkt mig ett ekea kök.
3 svar · 1,4k läst
morsan
morsan: Har skickat ett mail till dig :)
3 svar · 5,1k läst
Music Man
Music Man: Men hur är Gorenje i kvalité om man jämför med Whirlpool? Är det något annat märke jag bör kolla in som jag missat?
2 svar · 2,4k läst
H
henrik79: gjorde vi med en festool sänksåg. Men jag skulle kunna gissa att min gamla skil med 36 tandade klinga skulle gå bra det med om man tejpar etc. Hålet för gångjärnet fick vi borra ut, eller fräste gjorde jag. Använde den avkapade biten som mall. Det vi uppmärksammade var att det blev bäst med sågade delen neråt. Stämmde på något sett bättre med avfasningen i kanterna och så. Men
15 svar · 22,9k läst
·
Jonas Axelsson
Jonas Axelsson: CITYGLAS Tegelviksgatan 14 11641 Stockholm 08-6730112 cityglas Jag har en kund som fick glas levererat av dem. Kunden var super nöjd. Jag citerar min kunds mail..... 3632 *500 mm med urtag för fläckkåpan + en 1 m lång skiva. Härdat floatglas 6 mm målad på en sida sthlms vit. Kostnad inkl. montering 11 784 kr
2 svar · 5,6k läst
fresve
fresve: Kan meddela att det till slut blev ett matt-lackat ekgolv från forbo-forshaga.. Verkar passa kanon till mina täcksidor som jag monterade igår! :) Ett lite ljusare golv än de "vanliga" ek-golven. http://www.forbo.se/framework/DesktopDefault.aspx?menu_id=1468&old_menu_id=1468&ssm=1
9 svar · 17,1k läst
fresve
fresve: Jag håller precis på o bygger en liknande ö, stommen är två st ikea-skåp, 2*60 cm, så ön blir 120*60 + ca 30 cm överhäng på ena kortsidan och baksidan. Ikea rekommenderar inte att man använder deras plastben till öar, men eftersom jag har måttbeställda täcksidor från ett snickeri har jag valt att ha en sockel enbart på framsidan, och sedan ha täcksidor på de tre andra sidorna
13 svar · 12,0k läst
·
O
Olmok: Följande är de "lite extra breda" kyl/frys-kombinationer jag känner till: Miele - 75x200 och 75x184. Frysen är ungefär lika stor som i ett vanligt 60-skåp, finns med ismaskin och "glass light" (belysta hyllplan). Pris från ca 18000 och uppåt (har jag för mig) Smeg - 70x192.5. Frysen är även här ungefär lika stor som i ett vanligt 60-skåp. Bara energiklass B Siemens - 70x200.
5 svar · 5,9k läst
hahel
hahel: [citat] Min DM hade möjlighet att montera en tvådelad lucka, så jag fogade samman de två undre delarna (med plugg) men det borde gå att göra samma sak med alla tre delarna. Om jag skulle göra om det idag så skulle jag nog köpt/lånat en kexmaskin för sammanfogningen. /Håkan
23 svar · 8,4k läst
·
S
Sahlin: På grund av en felaktig ritning så monterade snickarna vårt kök ca 10cm för högt upp. Det kändes grymt konstigt och man hade nästan bara ett hyllplan som kunde nås utan svårigheter. Rita upp på väggen och prova hur det känns att hantera saker på det andra hyllplanet som kommer att komma ca 185cm ovanför golvet. Jag tyckte inte att det var så kul. Dock så måste jag hålla med om
6 svar · 3,8k läst
ginnfilt
ginnfilt: Tillägg: Vår micro (Siemens HF26056EU) kostar 5690 kr på Tretti.se. En nära nog identisk Bosch kostar 5,5K: HMT 9656EU - Inbyggd mikrovågsugn - Bosch - tretti.se Jämfört med EG:s UPO för 3K så tycker inte jag att det är en enorm merkostnad då man får klassa UPO som ett lågbudgetmärke i jämförelse. Det är väl ungefär samma prisskillnad som för andra vitvaror dessa märken
8 svar · 2,2k läst
Jonas Axelsson
Jonas Axelsson: Skötsel - Rengörning Här är lite tips och råd. Eftersom jag inte vet vart i vårat avlånga land du bor så kan det bli lite svårt att hänvisa dig någonstans.
1 svar · 10,4k läst
Jonas Axelsson
Jonas Axelsson: Hej Björkis, Här har du alla mått som du behöver. Viktigt är att veta djupet på bänkskivan. Lycka till !
1 svar · 11,8k läst
·
B
Barea: Du kan köpa virrvarrskivor på sigro.se. Det ligger ingalunda i Stockholm, men har bra priser och skickar hem till dig. Lycka till!
2 svar · 3,5k läst
haddirajan
haddirajan: Håller med Szture, köp inget skit. I huset vi köpte satt Selectros vitvaror, så nu har vi sålt det huset. I nya kåken är det Husqvarna. Selectro: Kylen: knirrar och knastrar betänkligt, men håller kylan bra Spishällen: Fungerar bra utan undantag Ugnen: Skrapljud efter fläkten, oavsett om man kör traditionell värme eller med varmluft. Ugnslucka som man kan steka ägg på, trots att
3 svar · 4,4k läst
H
Håkan.E: Till Szture: nej bänksivan är svart. Ha de!
11 svar · 19,2k läst
ginnfilt
ginnfilt: När det gäller stommen så hade de inte separata ersättningsdelar för den så det blev en helt ny stomme. Övriga defekta delar blev utbytta bit för bit så att säga. De önskade inget åter.
40 svar · 12,4k läst
TorpAnders
TorpAnders: [citat] Som sagt...någon som vet någon som ska sälja?
17 svar · 20,4k läst
·
M
Martin_Blomberg: Antar att du redan har följt diskussionen om tjockleken på rostfri plåt?: http://www.byggahus.se/forum/koek/66132-skillnader-pa-diskhoar.html
12 svar · 6,5k läst
S
Szture: Vet inte om du redan beställt ditt nya kök, men så här gjorde vi: Vi räknade ut hur många kubikmeter förvaringsutrymme vi hade i vårt gamla kök och la sen till de kubikmeter prylar vi hade på annat håll (källare, matrum, etc.) som man lika gärna kunde stoppa in i det nya köket. Vi har en hel ärvt glas och porslin, olika maskiner etc. så vi använder idag minst 5 kbm
32 svar · 10,4k läst
·
L
LinaoMarkus: Köp fläktmotorn via tex. Ahlsell eller ventilationsbutiken istället - samma fläkt, annat pris!
5 svar · 2,1k läst
M
Martin_Blomberg: Som oftast står det redan i försäkringsvillkoren för den hemförsäkring du har tecknat om vad som gäller. Brandorsaker utreds av experter på området och då är min gissning att de kan hitta brandorsaken oberoende av kvitto på utförd jobb. Här är ett typexempel på försäkringsvillkor: Nedsättning av försäkringsersättning I vissa fall kan din försäkringsersättning minskas på
3 svar · 1,1k läst
F
Familjen: Vill bara säga att tidigare ägare satte in ett björkkök från marbodal 1998 och det har gulnat JÄTTEMYCKET. Insåg inte att det var björk förrän vi såg att de haft två små gubbar uppsatta på en täcksida och de gubbarna finns nu kvar i originalfärgen. Egentligen handlar det väl inte om att det gulnar utan snarare att trä ofta mörknar av ljus och då upplevs björken som gul...
15 svar · 3,9k läst
M
Martin_Blomberg: Hittade ett ställe som fixar allt inom hushållsmaskiner: Relectric Service AB - Startsida [Hushållsmaskiner, Service, Reservdelar, Försäljning, Elektriska, Tillbehör]
2 svar · 9,4k läst
·
S
Skeppars5: Jättefint! Finns det ngn spisfläkt ovan elspisen? Om där finns en är den väldigt smidigt gömd, varmed jag vill ha en likadann.
8 svar · 4,5k läst
·
S
strobe: Har nu fått tips om Bra Interiör på Odengatan, de klarar det på 2 veckor. Stenfirma Bror Törner (?) på norr mälarstrand klarar det på 3 veckor.
4 svar · 4,2k läst
naresjo
naresjo: Ja Yens, antingen kolla ordentligt eller snacka till sig ett bra pris. Personligen gillar jag det sistnämnda... hehehe Nej jag håller med dig, man måste titta VÄLDIGT noga, som Elgiganten i mitt fall, kan göra bra pris på vissa saker och inte andra saker. Sen så föredrar jag att shopa i en affär, om något blir fel, så vet jag vart jag ska åka och vara "jobbig kund", lite svårare på
10 svar · 2,6k läst
Y
Yalla: Hej igen! Skrev lite fel nyss. Bänkskivan är IKEA:s Personlig - stenmönstrad silver (laminat). /Yalla
11 svar · 2,4k läst
·
M
Martin_Blomberg: Glömde en sak. Det kan vara prisskillnad om ena ugnen har kulagrade skenor inuti och kanske en lucka som öppnas rakt fram utåt. Den billigare öppnar däremot åt vänster.
2 svar · 2,2k läst
7310070025302
7310070025302: Mora (gissar på att det var den) Blanco (flera olika) Jula (budgetvariant)
4 svar · 1,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.