He he... Ja, egen kock vore verkligen lyx! Å andra sidan gillar jag själva matlagningen. Men handling och disk skulle han/hon gärna kunna få ta hand om!gaia skrev:
Energisynpunkt? ja den har ju klass A och att man till vardags oftast bara diskar halva maskinen så borde den ju vara bra. +? tyst, man behöver inte plocka ur ren disk för att lasta i smutsig, rymlig, övre lådan i bekväm höjd, snygg. -? dyr.Anna_Robban skrev:
Liknande prisklass är väl Mile, har aldrig haft en sådan så det kan jag inte uttala mig om.
Hur hållbarheten är vet jag inget om men den känns väldigt stabil och välgjord.
Jag vill ha in en väggmonterad ugn. Så praktiskt och lyxigt!
Då syftar jag på en LiftMatic från Siemens/Bosch. Gaggenau har också en modell.

Då syftar jag på en LiftMatic från Siemens/Bosch. Gaggenau har också en modell.

för mig handlar ett lyxigt kök mycket om snygg och stilren design, lika mycket som om funktionella "smarta" maskiner. Man kan proppa in hur mycket utrustning som helst i ett kök, men är det inte snyggt så känns det ändå inte lyxigt.
En liten designfiness jag skulle vilja ha i nästa kök är helt handtagslösa luckor med push-open-funktion.
En liten designfiness jag skulle vilja ha i nästa kök är helt handtagslösa luckor med push-open-funktion.
Mitt multifuel-kök en stilla kväll på en klippa i havet efter en kajaktur är LYX för mig om man har tid, är avstressad och lugn och kan njuta av maten efteråt 
När min fru lagar god mat med kärlek duger också ett enkelt kök. Coola maskiner hamnar ganska långt ner på listan. Får ofta kommentarar om hur mysigt vårt nuvarande kök är och KAN verkligen inte sätta fingret på vad det är, gammalt, slitet 50 tal med en salig blandning av dåliga maskiner och halvtaskig utrustning. Men av någon anledning TRIVS man där. Hur kopierar man sånt till nybygget nu?
När min fru lagar god mat med kärlek duger också ett enkelt kök. Coola maskiner hamnar ganska långt ner på listan. Får ofta kommentarar om hur mysigt vårt nuvarande kök är och KAN verkligen inte sätta fingret på vad det är, gammalt, slitet 50 tal med en salig blandning av dåliga maskiner och halvtaskig utrustning. Men av någon anledning TRIVS man där. Hur kopierar man sånt till nybygget nu?
Klicka här för att svara