1 534 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Fog i kök ?
Hej har precis flyttat in i ett nytt hus som gjorts med helentreprenad.
När vi skulle ha besiktning första gången såg vi (jag och min sambo) till vår fasa att de kört med fel färg på fogen i köket
Vi påpekade detta och 2 dagar senare var det enligt byggfirman urskrapat och lagd ny fog. Glada som vi blev med resultat var det inget mer med det tills för 3 dagar sedan när vi fick en lite fläck på fogen som vi skulle ta bort och fick ta till en svamp med vatten bara. Till vår fasa torkade vi bort delar av fogen direkt utan att ta i och den började mörkan en bit in. Nu har vi kollat ordentligt och det verkar vara så att den gamla mörkgråa sitter kvar och den nya vita är lagd utanpå :eek: Vi har fåt ett fläckk till som blev samma resultat med när vi försökte ta bort den. 
Först och främst har vi blivit ordentligt lurade, sen har du fuskat med hela grejen
Fråga 1 : Kan man skrapa ur fogen nu efter 2 månader utan att skada kaklet ? är ett kakel som är lite ojämnt i kanterna så är lite rädd för att det blir skador på det.
Fråga 2 : Skall fog lossan så lätt i ett kök ? tycker det borde vara lite mer tåligt iom det är MYCKET lätt att få en fläck på fogen.
/Andreas
När vi skulle ha besiktning första gången såg vi (jag och min sambo) till vår fasa att de kört med fel färg på fogen i köket
Först och främst har vi blivit ordentligt lurade, sen har du fuskat med hela grejen
Fråga 1 : Kan man skrapa ur fogen nu efter 2 månader utan att skada kaklet ? är ett kakel som är lite ojämnt i kanterna så är lite rädd för att det blir skador på det.
Fråga 2 : Skall fog lossan så lätt i ett kök ? tycker det borde vara lite mer tåligt iom det är MYCKET lätt att få en fläck på fogen.
/Andreas
På fogmassorna brukar det stå typ "se till att minst halva fogdjupet e fritt från fix etc".
Klicka här för att svara