3 483 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
40mm Diskbänk
Har fått ett problem. Enligt husqvarna måste man ha en 40mm bänkskiva om man låter ugnen vara monterad under induktionshällen detta ställer till problem för mig. Hade först tänkt ha hoar och då skulle det inte vara några problem med det. Men har inte lyckats hitta några som var i de storlekar jag önskade. Vill ha en större på ca 35cm och en minder på ca 25-30cm men verkar omöjligt att hitta det. Började då fundera på att köpa en diskbänk eftersom diskbänkar förr briúkade ha de måtten. Hittade genast 2st modeller som jag kunde tänka mig:Franke h14r och Ifö Contura h14h. Tyvär går tydligen bara Franke få i 30mm och IFÖ har jag fått olika besked om den går att få i 40mm eller inte men i vart fall har ingen varit villig att sälja den till mig i 40mm. De diskbänkar och hoar som jag har hittat förutom dessa har antingen haft en stor och en jätteliten eller 2st stora hoar. Alternativet med en stor och en jätteliten är helt uteslutet för mig.
Antingen föreslår försäljarna att jag ska köpa 2st stora hoar istället då det finns gott om dem både som hoar och på 40mm. Eller så köra på 30mm skiva fast det står att den ska ha 40mm. Känns inget vidare att frångå installationsanvisningarna från husqvarna. Går ju att special beställa från tex Franke men då handlar det tydligen om ca 10 000kr istället för ca 3000kr som de jag vill ha fast i 30mm kostar.
Antingen föreslår försäljarna att jag ska köpa 2st stora hoar istället då det finns gott om dem både som hoar och på 40mm. Eller så köra på 30mm skiva fast det står att den ska ha 40mm. Känns inget vidare att frångå installationsanvisningarna från husqvarna. Går ju att special beställa från tex Franke men då handlar det tydligen om ca 10 000kr istället för ca 3000kr som de jag vill ha fast i 30mm kostar.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Jag är ganska säker på att du kan få Stala i 40mm också (köpte själv en måttanpassad 30mm för ca 3 000). Där kan man skräddarsy sin bänk med storlek och hoarnas placering i 5mm steg.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Lite osäker på vilken Stala modell du tittade på. Men om du tittar på Stala "seven" så går den att få med 1 stor ho på 34x40 cm och en liten på 17x34 cm.
Klicka här för att svara