3 277 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Vitvaror i kök...
Hej!
Tänkte höra hur vissa av er andra gjort angående vitvaror.
Vi är på G att köpa et IKEA-kök och sätta in i vårt hus. Vi tänkte även utrusta köket med nya vitvaror.
1. Vi vill ha rostfritt - Är det nån som vet hur färgnyanserna för rostfritt är? Vi har hittat exempelvis en bra inbyggnadsugn som vi vill ha och som passar i IKEAs skåp för detta. Dock har vi inte hittat nån mikrovågsugn som har rätt mått att gå in i samma skåp. Mikro och ugn sitter ju invid varandra. Går det att ta olika fabrikat och sätta bredvid varandra eller är färgnyanserna mellan de olika fabrikatens rostfria sortiment stor ?
2. Och om det är nån av er som har ett Ikea-kök. Är det nåt man skall se upp för i deras sortiment eller är kvaliteten okej?
Tänkte höra hur vissa av er andra gjort angående vitvaror.
Vi är på G att köpa et IKEA-kök och sätta in i vårt hus. Vi tänkte även utrusta köket med nya vitvaror.
1. Vi vill ha rostfritt - Är det nån som vet hur färgnyanserna för rostfritt är? Vi har hittat exempelvis en bra inbyggnadsugn som vi vill ha och som passar i IKEAs skåp för detta. Dock har vi inte hittat nån mikrovågsugn som har rätt mått att gå in i samma skåp. Mikro och ugn sitter ju invid varandra. Går det att ta olika fabrikat och sätta bredvid varandra eller är färgnyanserna mellan de olika fabrikatens rostfria sortiment stor ?
2. Och om det är nån av er som har ett Ikea-kök. Är det nåt man skall se upp för i deras sortiment eller är kvaliteten okej?
Svar på 2:
Se upp med deras plastben. Bräcklig plast som mosas sönder. Tål belastning ovanifrån hyfsat men absolut inte sidledes belastning (dvs passar inte alls till köksö t.ex).
Annars är kvaliten prisvärd på Ikeakök.
Se upp med deras plastben. Bräcklig plast som mosas sönder. Tål belastning ovanifrån hyfsat men absolut inte sidledes belastning (dvs passar inte alls till köksö t.ex).
Annars är kvaliten prisvärd på Ikeakök.
Har precis fått in vitvarona från electrolux (rostfritt) i vårt nya Ikea kök, i högskåpet och det var inga problem. Vi körde med EOB52100 samt EMS17205. Ska bara justera hyllorna så blir det perfekt.
Annars är ikeas kök helt ok, till det priset. Ska bara hitta handtag till luckorna
Annars är ikeas kök helt ok, till det priset. Ska bara hitta handtag till luckorna
Nästan alla inbyggnadsugnar har samma mått som IKEAs. Däremot är de flesta mikrovågsugnar högre än IKEAs. En jag pratade med på hemma-butiken sa att det är en 7 cm passbit till mikron i IKEA inbyggnadsskåp. Deras mikro är 35 cm hög vilket borde innebära att alla mikro som är mindre än 42 cm borde passa. Jag har bara sett några Husqvarna som är högre och alltså inte passar.
Slutsatsen är alltså att nästan alla inbyggnadsugnar och mikro (utom några Husqvarna) lär passa i IKEAs inbyggnadsskåp.
Slutsatsen är alltså att nästan alla inbyggnadsugnar och mikro (utom några Husqvarna) lär passa i IKEAs inbyggnadsskåp.
Klicka här för att svara