B
Biiancca: pitufina..sååå snyggt, så vill vi också ha!!! Men mörk bänkskiva! Jag skulle gärna ha valnöt men tror inte det bli så snyggt till MASSOR ekgolv (som jag tror vi ska ha)
6 svar · 5,3k läst
B
bobbo_krull: [citat] Kolla in BBR samt med ditt eget försäkringsbolag vad som gäller. Jag hörde rykten om att ett (minst) större försäkringsbolag höll på att revidera sina regler för självrisk. Om man inte hade byggt fackmannamässigt och följt BBR och försäkringsbolagets regler och råkade ut för vattenskador skulle självrisken kunna gå upp 5-10 ggr jämfört med dagens nivåer. EDIT: Kolla
1 svar · 10,4k läst
L
Luvied: Ok, vi försöker nog fixa det själva. Slangen till fläkten är mjuk så det verkar ju göra det hela något enklare. Quist: självklart borde vi reklamera, och jag brukar vara "duktig" med sånt också, men de här killarna var så trögtänkta och gjorde så mycket fel att jag helt enkelt inte orkar ta hit dem igen...
3 svar · 5,7k läst
K
Knecke: [citat] Skulle den verkligen fästas i väggen någonting? Det hittade inte jag. däremot fästen som skulle sättas i hålen under vasken och sen tillsammans med vinkeljärn skruvas fast i sidorna på underskåpet
23 svar · 5,6k läst
F
FLKR: Även jag har en kombinerad varmluftsugn/micro från Siemens...jag är jättenöjd. Som ugn blir den snabbare varm än den vanliga ugnen Som micro är det gott om plats för två tallrikar Vi har denna kombiugn samt en större vanlig ugn under...en perfekt kombination när man har mycket gäster FLKR
5 svar · 7,7k läst
Andreas Lundgren
Andreas Lundgren: Hej! Vad har ni för behållare? Vi har en blå behållare med propan, Taravikt 3.21 kg står det på den. Vi bor i lägenhet så jag tror inte att vi får ha sörre behållare. Jag är dock besviken på livslängden. Jag bor med min sambo utan barn, vi lagar mat 2-3 gånger i veckan (så att det räcker 5-7 dagar) och behållaren räcker bara ca 1,5 månad. Jag köpte gasspisen på Hemma för ca
4 svar · 5,7k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: HSBs rabatter brukar inte vara "up-front" när det gäller material till fast inredning utan betalas ut i efterskott mot uppvisande av kvitto. Färg och liknande brukar det räcka med att visa upp medlemskortet. Och, ja! Du måste bo i en HSB bostadsrätt för att få bli medlem och utnyttja erbjudandet. Mankan dock bli medlem för bosparande.
1 svar · 5,7k läst
GreenTurtle
GreenTurtle: Var ett tag sedan jag postade. @Boogieman: som sagt, det kanske kan ge färförändringar. Men hos mig (och min polare som använde samma silikon) har det inte blivit någon färgförändring alls. Köket (och silikonsträngen) är nu över 2 år. @5.2 racing: Tack! @imported_Anders_S: som sagt, det är inte ek utan alm. @johab: inga bekymmer med värme eller dylikt från diskmaskinen. @Doldr:
87 svar · 43,2k läst
·
K
knyttet: Vi håller på med köksrenovering och vår rörmokare har gått under jorden. Han hade lovat att sätta in element samt koppla in varmt och kallt vatten under veckan men går nu inte att nå. Trots massor med försök att nå honom så går det inte, mobilen är avstängd. Finns det någon här som har tips på en "röris" som kan hopa in? Vi bor i Stockholm, Enskede.
0 svar · 2,4k läst
I
inger5: [citat] Hejsan! bor bara nån gata ifrån er, :P tar det så lång tid att få in fjärrvärmen? Tycker dom hållt på länge nu, Vi håller på att renovera våran tegel villa på gatan till vänster ovanom backen, från ert hus. Mycket som ska göras, och mycket som ska tänkas vi sitter i samma tänk, fast vi har inte det där gamla retro köket som ni har , vilket e fint, vi har kök från 60
19 svar · 12,1k läst
·
M
manose: Frågade på Höganäsbutiken. De rekomenderar inte silikonfog. De säger att den kommer att släppa efter något år. Kommer nog att köra med svart fog (eller kanske som tank77 föreslår). /manose
2 svar · 2,9k läst
H
Håkan.E: Visst kan man flytta frysen i vårt fall, och ställa den där vår kyl nu står. Då får man mecka med att hänga om dörrarna. Kan man inte låsa fast en sugpropp på bucklan och försöka att dra lite?, vår buckla sitter på sidan. Hare gött i helgen!
13 svar · 20,5k läst
Saxpy
Saxpy: För köpa mig en provburk med 1502 och test kanske.
3 svar · 8,8k läst
J
jensolof: Adressen är http://www.gasforeningen.se/Auktorisation/installatorer.aspx
7 svar · 7,3k läst
B
Björn_Nilsson: Vi har hällt på borakol och låtit det vara öppet ett par dagar nu. Det luktar faktiskt mindre nu. Har även tagit en 2000w värmefläkt och riktat mot det fuktiga området, för att torka ut det ordentligt. Det verkar faktiskt hjälpa... Men jag låter det gå ett par dagar till. Innebär det att om möglet "dör" så försvinner odören? Eller kan det lukta ändå? Skåpet ser inte skadat ut
3 svar · 4,8k läst
·
P
Peter&Elin: Superfia: Tror nog din lösning kan fungera men det är bättre du får råd av en mer kunnig person än mig. Lycka till iallafall. lavin: Tack för tipset, ska genast gå in och titta under byggnadsvård. Angående dörren så håller maken på att bygga en dörr av pärlspont. Vi gillar idèn med att dörren ser ut som en stor lucka i en vägg. Ja, uthusen behövs ju verkligen snyggas upp och
10 svar · 13,3k läst
·
E
elof: Ja, du bör täta skarven mellan skivorna om det finns risk att någon slags fukt spills ut på skivan, vilket är vanligt i kök. Lägg en liten sträng transperant silikon på ena delen innan de sammanfogas och torka därefeter av öveflöd som trycks upp.
1 svar · 4,2k läst
L
LUDDET: [citat] Hej! Jag delar gärna med mig av mina egna dåliga erfarenheter men vill inte komma med några konkreta råd till andra. År 2000 inredde jag ett kök och har sedan dess stått för praktiskt taget all matlagning OCH STÄDNING. Jag placerade ugnen i ett skåp c:a 2 m från fläkten. Jag satte passbitar från överskåp upp till tak på ena delen av det L-formade köket, tyvärr inte på
8 svar · 7,2k läst
K
Kalle_71: Går den igång alls, eller stannar den efter ett tag? Har du kopplat den på kallt eller varmt vatten? Vissa maskiner gillar inte att kopplas på varmvatten....
1 svar · 4,4k läst
J
jakim: Använd kakelsnöre och var noga med att alla kakel är plana och i samma höjd. Det är inte så svårt. Tänk på att kakel med struktur kan vara svårare att hålla ren vid spisen.
2 svar · 4,0k läst
V
Vitahuset: Hej, Håller just nu på att bestämma vårt kök. Vill ha kyl och frys integrerat (med snickerilucka utanpå) Är det någon som har byggt in en Husqvarna QR 330 I eller QR 350 SI i ett IKEA-skåp (faktum-serien)? Är det någon som har byggt in andra kyl/frysskåp med "door-on-door" montering av lucka i IKEA-skåp? (Alltså inte med slidefunktion på dörren utan där snickeriluckan sitter fast
0 svar · 3,3k läst
F
Farzan: Principen är ungefär att man tar bort radiatorn och i stället sätter dit en pump- och shuntgrupp som kopplas till samma rör som försörjde den f d radiatorn. Golvvärmeslingorna dras sedan ut från pump- och shuntgruppen, vars uppgift är cirkulera vattnet i slingorna och hela tiden blanda in lagom mycket nytt varmvatten från radiatorkretsen för att hålla rätt temp. Det finns olika
1 svar · 3,5k läst
veboa
veboa: Har suttit och ritat om en planlösning och särskilt ett kök från fiskarhedenvillan, inte så stora ändringar kanske men jag vill höra vad ni tycker om det. Vi är 2 vuxna och en 3 åring. Jag har: *tagit bort minsta sovrummet för att få större vardagsrum. *ritat om köket och lagt till en köksö. Har jag glömt nåt? Den högra bilden är orginalet... Det va allt... MVH Veboa
0 svar · 3,8k läst
·
T
Tessok: Ja, ungefär dubbelt så bra ;) (kunde inte låta bli) Ytan 1,6 mm tål betydligt mer stryk än den tunna varianten 0,8 mm Underlaget är spånskiva och det är ytan som skall tåla misshandeln
1 svar · 6,8k läst
F
Farzan: Trängre kanal ger sämre genomströming, alltså minskar du fläktens kapacitet. Men nettot beror ju också på hur kanalen ser ut i övrigt. Ju längre kanal, ju fler böjar, ju tvärare böjar, desto mer motstånd och därmed lägre kapacitet. För min del blev kanalen bara 1 meter med en enda 45-gradersböj, så då tyckte jag att jag hade "råd" att gå ner på 12,5 då det var praktiskt av
1 svar · 17,8k läst
H
hydrolift: Hittade lite på svenska om Zodiaq: http://www.sodermalmssten.se/index.php?pageID=15&page=6&faq=16
36 svar · 20,4k läst
·
svantea
svantea: Äntligen lite bra respons! ;) Jag visste väl att lite USA-promo skulle sätta fart (eller... jag vill ha mer svar!) Du glömde heltäckningsmatta i badrum. Och britterna slår väl alla med dubbla kranar; en för kallvatten och en för varmvatten. Synd på Gaggenau-skiten. Jag trodde faktiskt att de var bra (kvalitetsmässigt). Jag vill dock vända mig emot vissa av våra svenska konventioner
5 svar · 4,4k läst
D
Draven-: Electrolux har många egenutvecklade fläktar. Gorenje, samma sak.
6 svar · 2,8k läst
D
Draven-: Kan visst förstå att prylar är billigare att köpa utomlands då Sverige är en liten fjuttmarknade jämfört med Frankrike, Tyskland, Spanien och Italien... Kolla dock hur det fungerar med garanti. Ofta kan märkena vara representerade även i Sverige med återförsäljare, men det är inte säkert att det är samma företag! Bosch och Siemens t.ex. marknadsförs av ett SVENSKT bolag där B
15 svar · 15,6k läst
L
lothar_zzz: å tack! skall kolla upp det på hemsidan
2 svar · 3,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.