5 720 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
sätta mosaik i hörn?
Medlem
· västernorrland
· 24 inlägg
vi är i slutskedet av vår köksrenovering - alltså dags att sätta mosaiken! Köket är L-format, alltså blir det mosaik på två väggar = ett innerhörn. Hur sätter man mosaiken där? Sätter man rutnäten kant i kant så att det inte blir nån fog inne i hörnet, eller lämnar man plats för fog längst in? Fog eller silikon längst in isåfall? Alla tips och även bilder mottages tacksamt! 
Silikonfog. Det rör sej och spricker i nio fall av tio. Maskera med tejp och vänta inte för länge med att ta bort den när fogen är på plats Det är lätt att få tjocka kanter annars. Det brukar gå att snygga till med fingret om man doppat det i diskmedelsvatten.
Klicka här för att svara