Finns det? Har letat. Vill ha utdragbar fläkt och vill absolut behålla skåpet dvs jag vill inte ha ngn fläktkåpa.

Då verkar det som om det alltså inte existerar fläkt för 80-skåp eftersom ingen svarat :mad:.

Då återstår det tydligen bara att montera ner samtliga överskåp och flytta om dem så att jag får ett 60-skåp ovanför spisen :eek:

Mieles DA 3190, kanske kan vara ett alternativ?
Den är för inbyggnad i ett minst 60 cm brett och 46 cm högt väggskåp, med en utdragbar ångskärm, bredd 90 cm.
http://www.miele.se/se/hushall/Produkter/1190_6159.htm

Eller så kanske det finns 70 breda fläktar, som man kan montera egen frontlist på? 5 cm överhäng på var sida ser kanske inte helt tokigt ut.

Tack för tipsen! Iofs vore det inte dumt med en extra stark fläkt eftersom jag har ett öppet ljusschakt i köket upp till andra våningen vilket innebär att matoset naturligtvis tar sig upp till sovrumsavdelningen. Att jag vill ha den utdragbar beror mest på att köket är så väldigt slimmat.

Det går att sätta en vanlig fläkt i ett 80-skåp, om man anpassar det lite. Så har vi det hemma.

Annars finns det 90 cm breda utdragbara fläktar och det gör kanske inget om den är lite bredare. Om det går att montera frontlist som passar skåpen ser man det inte heller på samma sätt. Något att tänka på gällande utdragbara fläktar är att de styrs olika och har ett minimalt osupptagningsområde.
Kolla så att fläktens hastighet ökar ju mer ni drar ut "skärmen" Finns modeller som har reglaget under glaset och de som har reglage längst in mot väggen och det kan ju bli lite bökigt.

Hmarenoverar skrev:
Finns modeller som har reglaget under glaset och de som har reglage längst in mot väggen och det kan ju bli lite bökigt.
Kan du ge mig ett par tips om märken som vore optimala för mig?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.