L
LisaO: Tack för upplysningarna. I tisdags beställde vi vårt nya kök och placerade kyl och frys var för sig och jag tror att det kommer att bli kanon. Vi har placerat frysen längre bort och kylen bredvid vårt gammeldagsa hörnsafferi. Då har man de intill varandra vilket resulterar i mindre spring. Kan lägga ut bilder när vi är på gång.
2 svar · 4,7k läst
E
Edvuld: Skaffa klinga med mer fintandat blad så ska det gå bra tror jag. Min bror fräste ovansidan på en av Ikeas laminatskivor i kanterna för att den skulle få plats under kaklet som jag inte bytte. (Skivan var 8mm tjockare än den gamla från 60-talet.) Det blev jättefint snitt, utom precis i kanten på ett ställe då stiftet antagligen roterade i motsatt hål om man säger så.
10 svar · 39,9k läst
pinebar
pinebar: [citat] Jag tycker att den stora fördelen är att hällen är inbyggd i bänken (med ugnen inbyggd under) är att inget klet kan rinna ner på kanterna och bakom, som det kan med en vanlig spis.
12 svar · 11,1k läst
K
kana_gbg: Ok, tack för infon!
3 svar · 4,2k läst
L
LUDDET: Hej alla köksinredare! Har en Elektro Helios SK7720S (spis med ugn). Ugnsgallret känns inte riktigt genomtänkt. Det vickar i sidled och har inget stadigt stopp vid utdrag. Någon som känner igen det?
0 svar · 5,0k läst
T
Tornhill: Hej Henrik. Vi har gjort som du beskriver, en meter upp, två meter i sidled och ut genom väggen. På utsidan har vi satt en extern fläktmotor, iofs en "mindre reamotor", men iom att den sitter utanför huset hörs den inte särskilt mycket. Fläkten är en Miele som jag har glömt namnet på. / Fredrik
3 svar · 4,1k läst
M
mandg: super duper...blir mycket billigare också :-) Då det är en stuga vill man inte slösa hur mycket av resurserna som helst :-)
4 svar · 2,4k läst
T&H
T&H: [citat] Nej, det svartvita är Berrys laminatgolv. I matrummet ligger det gamla furugolvet kvar, tyvärr ganska repigt nu om man tittar nära ( har i och för sig labrador så det får man ta) Berry-Chess
6 svar · 4,4k läst
C
CarlSthlm: Hej! Har samma färger och material som Du fast grått granitgolv. Jag satte rostfri mosaik. Riktigt snyggt tycker jag. Carl
1 svar · 3,2k läst
K
kana_gbg: Le Mans har Magic corners, karuseller etc. http://www.diy-kitchens.com/acatalog/KITCHEN_LE_MANS_KITCHEN_MAGIC_CORNER.html Vet att Interhem (www.interhem.se) har dem i sina kök, men känner inte till andra återförsäljare. // Kana
3 svar · 7,4k läst
J
jenben: [citat] Vi har köp/beställt en Fjärås Symbol, med extern motor. VI kommer ha den fritt hängande med en takhöjd på ca 3 meter. Den kostar oss ca 16000, men vi köper ett helt paket från samma ställe så den kostar kanske mer om man bara köper den...
11 svar · 8,6k läst
·
FredrikR
FredrikR: IKEAs lådor väl Blums tandembox? Mao. IKEA inredning borde väl passa finfint? Ska dock ta och kolla in Blums sida som jag helt missat. :)
1 svar · 3,3k läst
D
Draven-: Du har mer eller mindre hittat de som är bra just nu. Husqvarna tillverkas på samma ställe och har samma inredning som E-lux så det är sak samma. Hällen är det bara Miele och Gaggenau som (just nu) har någon liknande men de ligger närmare 20000:- ;) Så nej, inga direkta alternativ. Kolsyrat vatten och ismaskin i vanliga 60-skåp är E-lux och Husqvarna ensamma om än så länge, så
1 svar · 3,1k läst
M
Martin_Blomberg: Beror på hur pass bra ekstavarna i ekskivan var torkade innan dem limmades ihop, samt att fibrerna lades i rätt riktningar så att krafterna tar ut varandra när träet rör på sig (tex sväller vid fuktig luft och krymper vid torr luft/ vid varm luft från ugn + häll). Köper du billigaste "arbetsskivan" från Bauhaus/Jula/annan bygghandel så finns chansen att den spricker. Köper du en
3 svar · 3,6k läst
T&H
T&H: Wow, snyggt och snabbt jobbat!
3 svar · 3,7k läst
J
JohanLysmask: Hej! Vad bra! Blev lite nervös där!! Får fortsätta leta på nätet så hittar jag säkert något tillslut! Tack för alla tips på sidor! Mvh Johan
4 svar · 3,3k läst
D
Draven-: MIA MIA MIA! S i slutet på en Siemens innebär 230 V. På ditt meddelande framgår det inte vad er förra spis var men jag tolkar det som att ni hade stickpropp på den och därmed 400V. Då har ni fått fel modell, den går dock fortfarande att installera (fast) av elektriker om 400V är framdraget. Men ni får en spis med sämre effekt.
2 svar · 3,0k läst
Cheesus
Cheesus: Jajamen...Inga större problem om det är en torr betongvägg!
3 svar · 3,2k läst
zno
zno: http://www.designonline.se/Products/sek1/Furniture/Tables/6125/Blueman+matbord&VariantId=1&Image=img1
14 svar · 23,8k läst
H
Henri: Ja, det gäller skruvhålen efter gångjärnen i framkanten av skåpstommen. De nya luckorna är bredare och kommer därför att täcka större delen av stommens framkanter, men hålen måste man ändå göra något åt om det ska bli snyggt.
2 svar · 6,4k läst
AstaS
AstaS: IKEA har ju ett som är antikfärgat - kan du inte måla om det själv?
6 svar · 4,9k läst
D
Draven-: Gallret nedtill är för att kallare luft ska strömma bak till elementet som värmer den. Den går sedan ut ovanför skåpet. 3-5 cm ovanför räcker. Tror du hittar produktblad till din AEG här: http://produktfakta.electrolux.se/
1 svar · 4,7k läst
D
Draven-: [citat] Fel av mig, braschskada. Givetvis är det Franke. Till anemon66's lösning finns fläktinsatser att köpa. Rekommenderar att kolla Franke även där, definitvt mest att välja på till överkomliga priser.
6 svar · 4,4k läst
·
A
Aniska: Skriver det överallt: Jag har en extern oanvänd fläkt från Miele som jag vill sälja.
3 svar · 5,1k läst
A
Aniska: ..som jag vill sälja pga felköp. Oanvänd för halva nypriset. Det är en fläkt som man sätter på vinden eller väggen utanpå huset Vi söker istället en som man har I skorstenskanalen. Helst från Miele. Några tips?
2 svar · 3,4k läst
zombieboy
zombieboy: Hej Jag ska bygga om mitt kök i en 40-talsvilla vad avser golv, väggar och tak. inkl el och vatten. Bland annat ska ventilation mot en skorsten öppnas samt spis flyttas från en vägg till en annan. Så vi pratar om dra ny 3 fas till spis osv. Dock ingen golvvärme eftersom detta är på andra våningen. Golvet behöver stärkas upp eftersom det sviktar när man går på det idag. 1. Hur gör
0 svar · 2,7k läst
J
jazzgossen: Nog måste det väl gå att dra rören vidare och sätta upp ett eller två nya vattenburna element också, i stället för att dra in golvvärme? Känns som den enklaste lösningen, förutsatt att det finns plats på någon vägg.
2 svar · 2,4k läst
J
jazzgossen: Du kan också kolla på http://www.byggigen.se om det finns några orginalluckor som kan passa.
5 svar · 10,3k läst
GzO
GzO: Vi valde en Lapetek till vårt kök när vi renoverade lägenheten. Funkar jättebra, tyst och effektiv. [bild]
9 svar · 9,8k läst
D
Draven-: Låter som rätt val, i mina öron låter det livsfarligt att lägga en avloppslang från diskmaskin under golvet då vattnet går med så lågt tryck där. Lätt att det blir stående och minsta lilla läcka sedan... ja...
6 svar · 25,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.