6 423 läst ·
9 svar
6k läst
9 svar
Noblessa kök
Noblessa kök ett exportvarumärke för en tysk kökstillverkare vid namn Nobilia. Noblessa/ Nobilia ställde för övrigt ut på möbelmässan i älvsjö helt nyligen. Det var ganska så basic klass på grejerna. Vad jag förstod har de inga fanerade kök endast MDF med melamin i olika utföranden. Noblessa ligger i en helt annan division ej att jämföra med de mer exklusiva köken från Tyskland, typ Bulthaup och Sie Matic.
För den som har tid och vill åka till Tyskland och se kök:
Möbelkraft är ett enormt varuhus typ IKEA fast mycket, mycket bättre. Dom har en hel våning med kök av högkvalitet.
Den ligger 30km väster om Rostock. Det är värt faktiskt ett besök!
Jätte bra priser!!
Möbelkraft är ett enormt varuhus typ IKEA fast mycket, mycket bättre. Dom har en hel våning med kök av högkvalitet.
Den ligger 30km väster om Rostock. Det är värt faktiskt ett besök!
Jätte bra priser!!
Jag såg nån reklam på TV om att dom har halva priset på alla kök under juni månad. Låter för bra för att vara sant eller? Är det nån som vet om det är nåt förbehåll på detta?
Vad tar dom för ockerpriser annars kan man ju undra..
Vad tar dom för ockerpriser annars kan man ju undra..
Sök i forumet på Noblessa. Många synpunkter har det varit på dem ...och JA ; de var med i Plus.
Ofullständigt lev. kök, fel på bänkskivor etc. som tog upp till ett halvår att få utbytt. Mina grannar har köpt Noblessa. De är nöjda med själva köket, men ej servicen. Bla. skulle de komplettera nu och köpa ljusrampslister. Det har tagit Noblöessa 4 månader att ta emot deras order...fastän de visste vad de skulle ha ( standardlist ) och hur många meter. SoM grannen sa: " de verkar inte vara intresserade längre, nu har de ju sålt den dyra biten redan ( dvs. själva köket ) "
Ofullständigt lev. kök, fel på bänkskivor etc. som tog upp till ett halvår att få utbytt. Mina grannar har köpt Noblessa. De är nöjda med själva köket, men ej servicen. Bla. skulle de komplettera nu och köpa ljusrampslister. Det har tagit Noblöessa 4 månader att ta emot deras order...fastän de visste vad de skulle ha ( standardlist ) och hur många meter. SoM grannen sa: " de verkar inte vara intresserade längre, nu har de ju sålt den dyra biten redan ( dvs. själva köket ) "
Jag har köpt kök från noblessa.. jag är jätte nöjd med allt. säljaren, ritningarna. att de kom hem och kontrollmätte. monteringen finns det inget att klaga på. det var förvisso en spricka i den bänkskivan jag fick monterad från början. men det var inga konstigheter. 2 veckor senare kom de och bytte den.
Mycket proffsigt bemötande hela vägen. återkoppling och bra nåbarhet.
Mycket proffsigt bemötande hela vägen. återkoppling och bra nåbarhet.
Jag tror de har rejält påslag på sina priser.
Vårt nya kök kostade, första gången vi var där, 205000:-
Men efter några diskussionsvändor var samma kök nere i 132000:-, men då monterar jag köket själv.
För övrigt är jag jättenöjd med både leverans och kvalitet.
Vårt nya kök kostade, första gången vi var där, 205000:-
Men efter några diskussionsvändor var samma kök nere i 132000:-, men då monterar jag köket själv.
För övrigt är jag jättenöjd med både leverans och kvalitet.
Klicka här för att svara