1 883 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Under diskbänken
Jag skrev ett låååångt inlägg igår med en del frågor. Var nog för mastigt för att någon skulle orka svara. Men jag har en fråga som jag verkligen behöver hjälp med.
Sambon och jag har rivit köket i vårt lilla hus som vi köpt. Ett gammalt kök med lite speciallösningar. Bland annat var skåpen uppställda på bjälkar (sådana som används i golven). Det hade byggts en "låda" som klätts med plastmatta och tätats. I denna låda står nämligen vattenpumpen och där kommer vattnet in från brunnen.
Nu ska jag riva ner gipsväggen bakom skåpen och köket och skulle vilja ta bort detta "badkar" för att lättare ställa dit de nya skåpen på justerabara ben. Måste/bör man bygga en liknande låda där pumpen står, och har någon ett bra tips på hur jag kan göra detta enkelt och utan alltför stora kostnader?
Tacksam för hjälp!
/cederbusch
Sambon och jag har rivit köket i vårt lilla hus som vi köpt. Ett gammalt kök med lite speciallösningar. Bland annat var skåpen uppställda på bjälkar (sådana som används i golven). Det hade byggts en "låda" som klätts med plastmatta och tätats. I denna låda står nämligen vattenpumpen och där kommer vattnet in från brunnen.
Nu ska jag riva ner gipsväggen bakom skåpen och köket och skulle vilja ta bort detta "badkar" för att lättare ställa dit de nya skåpen på justerabara ben. Måste/bör man bygga en liknande låda där pumpen står, och har någon ett bra tips på hur jag kan göra detta enkelt och utan alltför stora kostnader?
Tacksam för hjälp!
/cederbusch
Svårt att säga ngt om en sådan speciallösning ... men jag skulle se om det går att flytta på den, snacka med ngn röris om det ... om den måste stå kvar där så kan man ju skruva ihop ett skåp, såga ur botten så att det går ner och sen förstärka skåpet + försöka ordna ngn trevlig praktisk lösning för att kunna öppna upp vid behov.
Tänk på att tätning mm uppfyller hem-försäkringsbolagets krav. Tex tycker de inte silikon är så bra utan vill man skall använda ngn speciell sorts tätband.
Gå in på tex Länsförsäkringar och kilcka dig vidare till Råd för undvika vattenskador.
Finns länk till webshop där sådant kan köpas.
Gå in på tex Länsförsäkringar och kilcka dig vidare till Råd för undvika vattenskador.
Finns länk till webshop där sådant kan köpas.
Klicka här för att svara