16 385 läst ·
21 svar
16k läst
21 svar
Full betalning av kök före leverans??
Trägen vinner, vi fick ersättning trots full betalning. Men visst blir man less på detta tjat när något går snett. Även när vi hållt inne 10% (fönster) så har vi fått kämpa för att få rätt, den biten slipper man inte mot dessa handlare
.
/U
/U
Moderator
· Stockholm
· 57 831 inlägg
Tycker att fallet med IKEA är inte riktigt relevant. På IKEA så kan det säkert strula med leveranser också. Men (åtminstonde med andra varor) så är det ju bara att helt enklet köra tillbaka allt man fått och annulera hela affären om man tröttnar på deras logistik problem. Det lär inte gå att göra med andra leverantörer.
Noblessas bakomliggande fabrik kan man säkert ha förtroende för, frågan är väl hur det lokala försäljningskontoret sköter sina beställningar/leveranser. Då kan det behövas lite påtryckning, utebliven betalning.
IKEA har ju samm press på sig efterssom man där kan begära att få kreditering, och som sagt när det gäller andra varor så får man det utan tjafs (vet inte om det funkar med kök).
Noblessas bakomliggande fabrik kan man säkert ha förtroende för, frågan är väl hur det lokala försäljningskontoret sköter sina beställningar/leveranser. Då kan det behövas lite påtryckning, utebliven betalning.
IKEA har ju samm press på sig efterssom man där kan begära att få kreditering, och som sagt när det gäller andra varor så får man det utan tjafs (vet inte om det funkar med kök).
Nja, IKEA går väl knappast att jämföra med överiha köksleverantörer. Mig veterligt är det aldrig några problem att byta saker på IKEA eller om man fått ngt transportskadat så får man nytt där också.Misse_o_Mojje skrev:Det är faktiskt sant som du skriver plf66, även IKEA kräver förskottsbetalning.
Vi som har "gått på" detta med att betala 100% i förväg har givetvis känt förtroende för våra säljare. Noblessa återförsäljer kök från Tyskland, Nobila, som säljer massor av kök i europa. Varför skulle man tro att det är ett konkursmässigt företag? Och vilken köksförsäljare levererar utan strul till 100% av sina kunder. Jag försvarar INTE att man tar betalt före leverans, men man måste vara realist. Ingen tvekar ju att betala i förskott på IKEA.
/Ulle
Sen kan det förstås säkert vara leveransproblem ibland, dvs att det tar tid innan man får det man beställt eller att det man vill byta inte finns i lager just då. Men oftare mycket kortare leveransförseningar än vanliga köksleverantörer - IKEA har ju så enorma volymer.
Men att få samma bråk angående fel-leveranser eller skadat gods som man kan få med många köksleverantörer det är enligt min erfarenhet inget man får med IKEA.
Och....?
Forum är väl inte bara till för dem som aktivt deltar/deltagit i en diskussion. Sök-verktyget använder jag flitigt för att få veta vad som sagts om ditt och datt som är aktuellt för mig.
I det här fallet funderade jag på om man skulle utnyttja Noblessas aktuella kampanj, men efter att ha blivit påmind allt strul som folk upplevt när de köpt kök därifrån så återgick jag genast till plan A som är att handla på IKEA. Ska man ha vita målade luckor så varför strula till det.
Forum är väl inte bara till för dem som aktivt deltar/deltagit i en diskussion. Sök-verktyget använder jag flitigt för att få veta vad som sagts om ditt och datt som är aktuellt för mig.
I det här fallet funderade jag på om man skulle utnyttja Noblessas aktuella kampanj, men efter att ha blivit påmind allt strul som folk upplevt när de köpt kök därifrån så återgick jag genast till plan A som är att handla på IKEA. Ska man ha vita målade luckor så varför strula till det.
Medlem
· Västra Götaland
· 9 inlägg
Noblessa har väl varit i en del blåsväder under våren? Var de inte föremål för granskning av Plus-Sverker? Antingen det eller så var det ett annat snaerligt företag, för de körde med förskottsbetalning och det var inte problemfritt, för att uttrycka det diplomatiskt.
Klicka här för att svara