Mor och far har en Gaggenau (exklusiva Bosch) som är några år men går alldeles perfekt. helt suverän att laga kött på när man vill ha fin stekyta. Penslar man köttet försiktigt i marinad blir det nästan bättre än grillat. Fett behövs i stort sett inte. Går dessutom utmärkt att använda som vilken värmezon som helst, gas funkar ju på samma sätt med strålning, dock blir det då en hel del spill så det passar sig bäst för varmhållning. Att steka direkt på är däremot nåt helt suveränt. Nästa renoveringstillfälle blir det absolut en sådan.