4 453 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Passbit över micro i högskåp
I mitt högskåp från Ballingslöv sitter det en passbit fastsatt med kardborre i ovankant på microutrymmet, och denna biten har fanér runt kanten men den är för stor som passbit. Är det meningen att jag skall kapa denna "fina" biten och endast ha träram på tre sidor?
På min inbyggnadsmicro ( Bosch) så finns det en plåtläpp som man ställer den kapade sidan på.Och då syns ingen klyvyta.
Den lösningen har jag stött på flera gånger, den kapade kanten går då mot micron, som i många fall inte har den "läppen" som beskrivs av verktygsgurun.fogfi skrev:
Jag gillar inte heller den lösningen, men det är nog tänkt så......
Medlem
· Västmanlandslän
· 30 inlägg
Har oxå stött på det flera gånger och så gjorde jag med men det är för jäkla dåligt att man inte kan få en passbit som passar. Men visst alla micros är väl olika stora men ändå. Är ju inge kul att behöva kapa en passbit dom ska vara färdig. Man kan ju limma på nytt laminat själv men hur snyggt blir de!
Ett alternativ är att beställa en lucka som går lite längre ner, istället för passbit. Det beror förstås på hur köket ser ut i övrigt, hur luckorna sitter bredvid osv...
Klicka här för att svara