Så här ser det ut:

Det är möjligt att "stoppa in" diskmaskinens medföljande slangbit i den övre öppningen - det blir ganska tajt och fint. Men det känns väl inte helt klockrent...
Ska jag alltså köpa någon rörbit med en vettig anslutning - hur skulle den se ut i så fall, för att passa in i befintlig installation? Jag är lite förvirrad. (Vatten och el är lugnt i alla fall!).

Det är möjligt att "stoppa in" diskmaskinens medföljande slangbit i den övre öppningen - det blir ganska tajt och fint. Men det känns väl inte helt klockrent...
Ska jag alltså köpa någon rörbit med en vettig anslutning - hur skulle den se ut i så fall, för att passa in i befintlig installation? Jag är lite förvirrad. (Vatten och el är lugnt i alla fall!).
Moderator
· Stockholm
· 57 793 inlägg
Du måste absolut ha en riktig slanganslutning liknande den på bilden ovan. Det är ganska bra tryck på avloppsvattnet när det kommer ur slangen, den kan lätt flyga iväg om den inte sitter fast ordentligt. Observera att prylen ovna skall kompletteras med en slangklämma.
Klicka här för att svara

