om golvet är snett får man såga sockeln efter detta.
mvh
snickar estwing
 
Snor tråden lite grand.
Jag tänkte jag skulle vara smart och sätta skåpen på 16,5mm, så jag slapp såga till sockeln om govlet skulle vara ojämnt.. Sen insåg jag att man på ett ställe ser man bänkskåpen "från sidan", och där är ju sockeln ända ute vid kanten av skåpet (eller?). Hur kan man göra där?
 
Nej, Den är offtast inskjuten en liten bit.
Eller så har du en täcksida där.
 
-MH- skrev:
Snor tråden lite grand.
Jag tänkte jag skulle vara smart och sätta skåpen på 16,5mm, så jag slapp såga till sockeln om govlet skulle vara ojämnt.. Sen insåg jag att man på ett ställe ser man bänkskåpen "från sidan", och där är ju sockeln ända ute vid kanten av skåpet (eller?). Hur kan man göra där?
Jag antar att du menar 16,5 CM..

Det man kan göra är ju att såda en 16,5 cm bit från en täckskiva.
Detta är ju dock en ganska dyr lösning, såvida du inte ändå måste spräcka en täckskiva av annan orsak. Så har du inte börjat, så mät istället och sätt den på 16,0 cm.
 
Jaja, cm då. :)

Jag har börjat, men det är väl inte omöjligt att sänka 5mm.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.