AndersPS
AndersPS: Lite OT: Vi har en Samsung side-by-side som vi är mycket nöjda med.
8 svar · 11,4k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Montera ihop det som vanligt. Den som monterar köket mäter in och sågar ut snyggt och prydligt där det behövs.
1 svar · 1,6k läst
bigsnucke
bigsnucke: Det är inget fel på dem(fungerar lika bra), men;... Stavarna är oftare korta, har olika färgton.(Tillverkade av spillvirke) Vill man ha en helstavshistoria i utvalt trä blir det, just det,,, dyrare! En snygg lösning i bakkant på skivan är att skruva/limma en välvd list bakifrån, istället för att sätta den på skivan. Gör man det snyggt blir det en osynlig övergång till kaklet,
17 svar · 12,3k läst
T
Tossegubbe: Beror på hur du bor såklart men du kan ev behöva ha ett godkänt gasolskåp och sedan en godkänd instalation med provtryckning osv.. Springer iväg en hel del i pris spes om det är i tätort, typ radhus osv
2 svar · 2,9k läst
T
TMC: I´m impressed... här har jag sökt och sökt och sökt på google (dock inte exakt på det sökord du tipsar om...) och så kommer du med exakt prisuppgift på flera tjocklekar...? ...antar att du är i branschen? Tipsa gärna ifall du vet vart man bör vända sig kring Göteborg? Mvh TMC
2 svar · 2,5k läst
C
cullberg: Eftersom det är täcksidor på högskåp så bör du gå ned mot golvet, snyggast blir dock om du går till själva skåpets nederdel och inte mot själva golvet, Det är annat med stödsidor vid kyl/frys.
3 svar · 2,3k läst
nimhed
nimhed: Glöm inte att tejpa innan du sågar i luckorna. Då slipper du att det lossnar flisor.
5 svar · 7,3k läst
Immobil
Immobil: Rör ohyran sig, måste du filma. :eek: :D
9 svar · 1,5k läst
Sophie
Sophie: Jag håller med om att man ska försöka med bredare lådor istället för många små om det är möjligt. Men sen är det också avgörande vad man vill ha i dem. Det är ganska skönt att kunna ha en låda till var kategori av saker liksom. I ditt fall skulle jag försöka få in ett 60 skåp så du får ner alla grytor och stekpannor i ett skåp. Och ändå får plats med kryddorna i den
12 svar · 4,6k läst
·
P
pillan71: Vi ska också ha vita luckor - Marbodal Grappo- och svart stenskiva och har inte bestämt kakel eller tapeter än. Jag drar åt vitt blankt 20x20. Jag tycker inte kaklet ska sticka ut. Skulle kunna tänka mig glasskiva också.
12 svar · 21,8k läst
·
T
Tag_H: Hahaha sorry läste rubriken lite för fort "Köpa utställning sex" :) :)
10 svar · 2,0k läst
it-snubben
it-snubben: [citat] Fast det är ändå värt att låta en elektriker kontrollera så att uttaget är korrekt kopplat. Det är inte ovanligt att tex nollan saknas. Det är ju inte trevligt om den nya spisen går sönder.
2 svar · 7,6k läst
T
Tag_H: När vi kollade så var det i princip samma pris, enl listan. Vi valde myresjö dels på grund av att vi ville ha en av deras luckor, samt bra rabatt. Det är helt klart värt att kolla runt det kan skilja rätt mkt på offerter mellan olika säljare.
1 svar · 4,7k läst
raveper
raveper: [citat] Undrar om de bytte luckor någon gång, det var ju typ 3år sen..
7 svar · 5,0k läst
Daniel_N
Daniel_N: Det är mycket riktigt en kopierring. Fästes med små skruvar med försänkta huvuden (såklart). Dock ser din rostig och framförallt så verkar själva cylindern som sticker upp ur plattan vara skadad - dvs inte 100% rund och slät utan grader. Mitt förslag är att köpa en ny, vilket jag tror att industriboden i malmö kan hjälpa dig med (alternativt din närmaste dewalthandlare). Kanske
24 svar · 10,9k läst
·
Lillin
Lillin: Jag tycker att ditt sista förslag ser aningen trångt ut.(?) Jag tycker att du ska utgå från din första idé med lite förbättringar och justeringar du fått förslag på här. :)
15 svar · 5,9k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Man ska ju klä bänkskivans undersida över diskmaskin och ugn samt runt hålet vid hällen med folie precis som du skriver, men i de flesta fallen följer det med vid leverans av bänkskivan till köket. Köper man skivan själv får man nog kolla med byggvaruhuset där man köpt den och de bör ju ha folie kan tyckas. Tänk även på så att infästningarna görs rätt, för det är inte bara
1 svar · 4,3k läst
N
nela: Aldrig limma en bänkskiva....gör som bigsnucke skrev.
2 svar · 1,7k läst
A
akatora: nela: Jag har skickat iväg bilderna i ett mail, tack för tipset. Får se om jag har tur *håller tummarna* .
2 svar · 1,8k läst
RoyMunson
RoyMunson: Tack för tipsen bäggetvå! Detta löser mitt problem Mvh Olle
3 svar · 4,9k läst
M
Anonymiserad 23608: Om du har en fristående spis så kommer den att hamna en cm längre ut än tidigare om du kaklar på befintligt kakel. Jag gillar inte heller kryss och snören. Det är så pass bra häng i dom flesta fixsorterna att det inte är något problem att sätta på fri hand med några stödlinjer till hjälp. Det blir lättare att justera och medla ut ojämnheter om man inte har en massa skräp mellan
38 svar · 17,9k läst
I
Indraflikkan: Vi står och ska få vårt efterlängtade hus Ymer om dryga 2 månader. Då vi har bestämt att beställa köket i standardutförande för sen byta alla köksluckor, innebär att vi måste veta antalet och måtten för att kunna få en uppfattning om vad det kommer att kosta oss. Min fråga är nu om det är någon som har ett sådant kök och vet antalet och måtten om man ska ta bort skåpet
0 svar · 1,4k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: Marbodal har ett kök som heter Sushi
3 svar · 820 läst
G
gaia: [citat] den symetrin behöver du inte bekymra dej över för man ser det faktiskt bara när man ritar på papper i liten format men i verkliga livet varken syns det eller stör, tycker jag :). Välj dom skåp som passar bäst för dina planer och undvik hörnskåp på vägg om möjligt. Har en sån och den är svår att använda : djup och man ser inte vad man har, svårt att ta ut och där
11 svar · 2,2k läst
·
B
Biet: Ni som funderar över att inte ha golv under era köksbänkar kanske skall ta en titt i villkoren för era hemförsäkringar. Se till att ha fuktsäkrat ordentligt! Det är inte bara diskmaskinen som kan läcka, avlopp kan också gå sönder. Det gjorde vårt och det blev dyrt. Inte en droppe kom det på den fina baljan under diskmaskinen men det var blött ända nere på bottenplattan...
22 svar · 6,7k läst
F
frhe: Finns inga lagar på att ha det någonstans, det är bara försäkringsbolagen som vill ha det för att ersätta en vattenskada fullt ut (ersätter gör de i alla fall, men inte lika mkt). Vissa försäkringsbolag rekommenderar att man har plast även under diskbänken, vilket ibland gör det enklare att helt enkelt sätta plastmatta med fall och även golvbrunn under hela köksinredningen. Vad
1 svar · 1,7k läst
F
Frepp: månadens trådlyft Ni har säkert fixat köket redan. Men vi har sen 2år tillbaks ett valnötskök från K-rauta, inget att anmärka på kvaliteten. Dock rekomenderar jag inte att göra som vi och beställa luckor och täcksidor från k-rauta och stommar och övrigt från IKEA.. var lite jobb att få allt på plats då alla färdiga hål inte stämde överens :)
9 svar · 4,6k läst
gryden
gryden: Jag hänvisar till den tråd jag själv har skapat: http://www.byggahus.se/forum/ovriga-diskussioner/116539-netkakel-se-serioesa-eller-inte.html Jag tror det är ett danskt företag som har/hade planer på att slå sig in på Sverigemarknaden, verkar inte gå så bra. Jag beställde inte därifrån eftersom jag aldrig kom i kontakt med dem.
4 svar · 1,2k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Lite OT: Elektrolux Home i Halmstad gick i konken i vintras. Man kan ju undra varför. Inte någon avfolkningsbygd direkt. Och IKEA är många mil bort. //KoW
16 svar · 37,1k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Ja... dörrarna ligger framför skåpen.
2 svar · 13,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.