1 248 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Färgat läckageskydd
Är det någon här som vet var i göteborgstrakten eller online som man kan köpa färgade läckageskydd (dvs sådan droppbricka man har under diskmaskin/kyl/frys)?
Jag hittar bara genomskinliga och det samlas så mycket skit under dem som jag vill slippa se.
Jag hittar bara genomskinliga och det samlas så mycket skit under dem som jag vill slippa se.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
De ska ju vara fastsatta i framkanten med den klisterremsan som finns i framkantens undersida.
Då vet jag inte hur skiten kan komma in där...
Möjligtvis från sidorna kan det krypa in lite smuts, men städar man regelbundet så lär det inte kunna vara mycket.
Ett alternativ är ju att lägga en tunn siliconsträng under i ytterkanten som tätar helt.
Då vet jag inte hur skiten kan komma in där...
Möjligtvis från sidorna kan det krypa in lite smuts, men städar man regelbundet så lär det inte kunna vara mycket.
Ett alternativ är ju att lägga en tunn siliconsträng under i ytterkanten som tätar helt.
Ett alternativ kan kanske vara att måla undersidan på framkanten med lämplig färg? Idén kommer radiostyrda bilar o likn, där en del har transparent kaross som man målar på insidan för att färgen inte skall ta stryk vid lite tuffare tag (i ditt fall när du skjuter in/ut vitvarorna). Det är också enkelt att få ett jämnt och fint resultat på detta sätt utan att vara expert på att måla.
Tycker klisterremsan sitter dåligt.
Har också övervägt att måla baksidan, men min erfarenhet från när jag somi barn pysslade med radiostyrda bilar är att färgen släppte väldigt lätt. Det är dock mmin plan B.
Men nog måste det väl finnas läckageskydd av genomfärgad plast att få tag på?
Har också övervägt att måla baksidan, men min erfarenhet från när jag somi barn pysslade med radiostyrda bilar är att färgen släppte väldigt lätt. Det är dock mmin plan B.
Men nog måste det väl finnas läckageskydd av genomfärgad plast att få tag på?
Klicka här för att svara