8 377 läst ·
7 svar
8k läst
7 svar
Ikeas ugn Nutid OV9 - fläktljud
Vi har, tyvärr, köpt Ikeas ugn Nutid. Fläktljudet har vi mätt upp till som högst 70 db!!
När jag klagar hos Ikea säger dom att dom kan skicka en tekniker för att mäta ljudet och leta efter ev. fel. Om den är Ok så får vi betala 1.000:-. och acceptera att den låter så mycket. Dom kan inte göra ett återköp p.g.a att vi inte "trivs" med den.
Dock kan dom inte ange något ljudvärde på den, så hur dom ska värdera mätningen av ljudet förstår jag inte. Att många klagar på ljudet medger dom.
Aldrig mer Ikeas vitvaror!
Dålig kvalitet, dålig kundservice, dåligt otrevligt bemötande!
(och i värsta fall risk för hörselskador)
När jag klagar hos Ikea säger dom att dom kan skicka en tekniker för att mäta ljudet och leta efter ev. fel. Om den är Ok så får vi betala 1.000:-. och acceptera att den låter så mycket. Dom kan inte göra ett återköp p.g.a att vi inte "trivs" med den.
Dock kan dom inte ange något ljudvärde på den, så hur dom ska värdera mätningen av ljudet förstår jag inte. Att många klagar på ljudet medger dom.
Aldrig mer Ikeas vitvaror!
Dålig kvalitet, dålig kundservice, dåligt otrevligt bemötande!
(och i värsta fall risk för hörselskador)
70 dB, 1 meter ifrån? eller hur är det uppmätt? den som vi har låter då inga 70 dB klart sätter man örat tätt intill går det säkert att få detta värde. Men jag skall göra en mätning....
har mätt, Mäter jag direkt vid luckan får jag 60 dB +- 3db. 1 meter ifrån rakt framför 36 dB +-3 db
har mätt, Mäter jag direkt vid luckan får jag 60 dB +- 3db. 1 meter ifrån rakt framför 36 dB +-3 db
Redigerat:
Spännande! Jag har mätt ca en meter ifrån luckan.frohike skrev:
Tack för hjälpen.
Ddetta låter tråkigt, speciellt som att jag uppfattat varorna som billiga med hög kvalitet, låter som att du fått ett måndagsexemplar. Det sämsta tycker jag är dåligt bemötande.
Klicka här för att svara