Precis, passa er för att rycka!!! *varning till andra med samma problem*
Detta e väl nya gejdrar eller nåt men det är inte meningen att göra något annat än att trycka på knapparna under så lossnar det så fint.
Står ingenstans i IKEA manualen hur man lossar ... Lådorna heter "rationell"
 
Paul-Staffanstorp
Märkligt för senast jag monterade ihop dessa Hettich-lådor till en kund så var där en illustration där man kunde se att man skulle dra ut dem och sen uppåt i framkanten.
Då har de ändrat detta nu antagligen... sorry !
Känns lite som att de skickade med gamla anvisningar som gällde för Blüms lådor.
 
RoyMunson skrev:
Precis, passa er för att rycka!!! *varning till andra med samma problem*
Detta e väl nya gejdrar eller nåt men det är inte meningen att göra något annat än att trycka på knapparna under så lossnar det så fint.
Står ingenstans i IKEA manualen hur man lossar ... Lådorna heter "rationell"
Kan bara bekräfta vad Roy säger, det är vita ploppar inne i spår, ses underifrån. Lite bökigt att få dem att lossa, jag drar ut max, sen trycker till samtidigt som jag drar lite lätt.

Ett hett tips är att putta in skenorna igen så snart du tagit ut lådan. Om man går förbi en utdragen skena så är det lätt hänt att man stöter till den, och hävstången gör att det blir stor kraft inne vid skruven = inte bra alls. "En som vet..."
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.