Jag har en lägenhet ett hus byggt 38. Det mesta är bevarat, men tyvärr har köket renoverats på 80-talet. Jag vill nu försöka återskapa stilen från förr. Det finns inte mycket på nätet, och planlösningen är lite lurig - ngn som har idéer?
 
  • CIMG0332.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • CIMG0333.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • CIMG0398.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Målade utanpåliggande luckor med synliga gångjärn och såna där handtag som man "böjer ut". Inget synligt trä nånstans. Ovanför diskbänken ett "lutande" skåp med skjutluckor. En sån där ställning med behållare, märkta "Mjöl", "Socker" etc. Separat kall- och varmvattenkran. Vattenkranen sitter i väggen. Bänkskivor med "perstorpsplatta". Fristående spis och kyl. Diskmaskinen får du gömma.
 
Tack! Det här ligger ung. i linje med vad jag tänkt mig, men problemet är planlösningen - med en skjutdörr på ena sidan & en gasspis (med därtill hörande ledningar) på andra sidan som kräver en fläkt. Förr var det väl oftast bara en lampa över spisen, men det känns lite väl tidstroget...
 
www.apparat.nu

Förstod inte riktigt problemet med planlösningen, tror jag. Det finns diskreta utdragsfläktar som man kan gömma under skåp (om det var det det gällde)
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.