1 514 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Ballingslövluckor på IKEAstommar?
När vi bygger huset så ingår det Ballingslövkök så vi är hänvisade till att köpa deras kök. Avdragen är så små att det inte alls lönar sig att välja bort för att ta t.ex. Kvik som jag tycker har ett modernare stuk. Nu så kommer vårt kök antagligen att kosta en hel del mer än standardköket då vi kommer att ha mycket fler skåp. Då Ballingslöv är så svindyrt och jag inte alls känner att det är något speciellt med just dom så är jag inte så sugen på att betala så mycket extra. Blev rätt besviken när jag var in för att kolla i en av deras butiker, mycket som verkat snyggt på nätet såg urtråkigt ut i verkligheten. Sen så var säljarna där inte speciellt trevliga vilket gjorde mig rätt ovillig att överhuvudtaget vilja ha Ballingslöv.
Så nu funderar jag om man för att spara lite pengar kan byta ut stommarna på de skåp där man bara ska ha en skåpslucka mot IKEAstommar och sätta Ballingslövluckan på det? Och sen ha Ballingslövstommar där man har utdragslådor. Funkar det?
Jag ska nog kolla upp vad ett Kvik-kök kostar och se om det kanske lönar sig att ta det ändå också.
Så nu funderar jag om man för att spara lite pengar kan byta ut stommarna på de skåp där man bara ska ha en skåpslucka mot IKEAstommar och sätta Ballingslövluckan på det? Och sen ha Ballingslövstommar där man har utdragslådor. Funkar det?
Jag ska nog kolla upp vad ett Kvik-kök kostar och se om det kanske lönar sig att ta det ändå också.
Vi bytte ut alla våra överskåp samt hela inbygget runt kyl+frys från 2,25 höga skåp till 2,40 höga skåp, vi satte även in ett extra skafferiskåp med dragbackar jämte kyl+frys. Hela bytet av stommar, luckor tillkommande skåp luckor och handdag + extra montage kostade 20 000, Och det här är Ballingslöv, kändes inte så jättedyrt tycker jag.
För att vara mera exakt så följande bytt....
1st 50cm överskåp
2st 90 cm överskåp
1st 70cm överskåp
1st högskåp
2st överskåp över kyl+frys
Och så tillkommer då ett 40cm skafferiskåp. Luckor ör Studio målad Vit.
För att vara mera exakt så följande bytt....
1st 50cm överskåp
2st 90 cm överskåp
1st 70cm överskåp
1st högskåp
2st överskåp över kyl+frys
Och så tillkommer då ett 40cm skafferiskåp. Luckor ör Studio målad Vit.
Ja då kanske vi klara vår budget. Vi har satt 50 000 som max i tillval på kök och då går uppgradering av vitvarorna på ca 20 000 extra och bänkskivan på ca 10 000 (från Diapol), så vi har 20 000 kvar till skåpen. Har också nu när jag mätt lite noggrannare kommit på att längden på våra underskåp är ungefär desamma som i standardhuset och längden på våra överskåp t.o.m. något kortare. Så det vi kommer att få betala för är väl mest att vi vill ha utdragslådor istället för vanliga skåp + ett högskåp. Fast det är ju rätt stor prisskillnad mellan låd- och luckskåp tror jag.
Vi ska också ha Solidluckor, fast i svart.
Vi ska också ha Solidluckor, fast i svart.
Klicka här för att svara