Är det någon som vet fler tillverkare än Fischer and Paykel som gör helintegrerade diskmaskiner med 2 lådor?
Har letat runt på nätet men inte funnit någon.

Är det någon som har erfarenhet av låd-diskmaskiner?

Jag letade också som en galning utan framgång. Kan du tänka dig att ha lådor bredvid varandra så har IKEA ett prisvärt alternativ på gång (fast tror inte den är i handeln ännu). Det är en rejäl låda, men alltså inte anpassad för att man ska ha två stycken placerade ovanför varandra.

Tusen tack för tipset! Låter mycket spännande med ett alternativ från Ikea!! Vet du när den kommer ut i handeln?

Fisher & Paykel skulle tillverka även IKEAs variant men eftersom F&P i stort sett gått under i finanskrisen har denna blivit rejält försenad vad jag hört.

Är det någon som vet hur det går för Ikeas variant av låddiskmaskin?

Siemens kommer med 2 smådiskar under våren. En på 8 kuvert och en på 6 kuvert, 60 respektive 45 cm höga. Lite off topic men ändå...

Var också inne på F&P lösning ett tag. De går ju även att få för ca 7500 i USA. Har numera ändrat mig efter det jag hittade maskinen hos en köksleverantör. Jag kände och klämde rejält och fick inte alls gott intryck av kvaliteten. När lpdorna var utdragna så kunde man vicka flera centimete på dem. Jag upplevde även facken som något trånga.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.