4 066 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Side-by-side
Hej,
Är det ngn som kan tipsa om ett s-b-s skåp med dubbeldörr till kylskåp och fryslåda längst ner? 90-92cm bred
http://www.prisjakt.nu/bilder/bild.php?p=405783&type=standard&size=140
De vi har hittat är ett Liebherr samt ett gaggenau men båda kostar lite mer än budget.
Jag sprang på ett wirlpool som hade samma design men kändes väldigt smäckig.
Då vi kommer att ha en 90 ugn vore det lämpligt att ha en 90 bred kyl. Vi har bara max 95cm för både kyl och frys i köket.
Tips på vanliga side-by-side som är mer anpassade för integrering, dvs har lite rundade kanter då dessa dörrar sticekr ut nästan 10cm från skåpen, mottages tacksamt. Samsung har ett har vi sett.
Är det ngn som kan tipsa om ett s-b-s skåp med dubbeldörr till kylskåp och fryslåda längst ner? 90-92cm bred
http://www.prisjakt.nu/bilder/bild.php?p=405783&type=standard&size=140
De vi har hittat är ett Liebherr samt ett gaggenau men båda kostar lite mer än budget.
Jag sprang på ett wirlpool som hade samma design men kändes väldigt smäckig.
Då vi kommer att ha en 90 ugn vore det lämpligt att ha en 90 bred kyl. Vi har bara max 95cm för både kyl och frys i köket.
Tips på vanliga side-by-side som är mer anpassade för integrering, dvs har lite rundade kanter då dessa dörrar sticekr ut nästan 10cm från skåpen, mottages tacksamt. Samsung har ett har vi sett.
Ha i åtanke att en lådfrys är lite mer svåröverblickad än en skåpfrys. De "billiga" SbS med lådfrys jag dragit i har känts rassliga.
Generellt för "vanliga" SbS är att de är lite luriga att placera då de kräver mycket plats åt sidorna för att dörrarna skall gå att öppna tillräckligt för att backarna skall kunna dras ut.
Generellt för "vanliga" SbS är att de är lite luriga att placera då de kräver mycket plats åt sidorna för att dörrarna skall gå att öppna tillräckligt för att backarna skall kunna dras ut.
Jo det är ett av våra problem då vi kommer att ha SBS bredvid ett hörnskafferi vilket gör att vi inte kan öppna upp helt. Men det är konstigt att det inte finns ngn med lådor och dubbeldörr under 40tkr. Hade snarare önskat et runt 20-25tkr. Sen verkar ju de flesta SBS vara väldigt låga, mellan 170-176cm höga.
Det är den jag har varit och känt på och den håller inte måttet, både dörrar och lådor glappar. Men det är den enda jag har sett i en rimlig hade en svag förhoppning att ngn hade sett ngt alternativ.
Jag har dragit i en LG men den tillverkas nog inte längre. Har för mig att även den var racklig. En 2m hög 75cm från Miele då, eller är den för liten?
+ att Siemens har ett SbS med låda i sitt Tyska sortiment, har dock ingen aning om vad det kostar: http://www.siemens-home.de/produktsuche/k%C3%BChlen-und-gefrieren/side-by-side/einbauger%C3%A4te/CI36BP00.html?source=browse
+ att Siemens har ett SbS med låda i sitt Tyska sortiment, har dock ingen aning om vad det kostar: http://www.siemens-home.de/produktsuche/k%C3%BChlen-und-gefrieren/side-by-side/einbauger%C3%A4te/CI36BP00.html?source=browse
Underbart Stiga!
Du tänder hoppet
Om man bara kan få in denna siemens kyl till sverige (och att den inte kostar skjortan
vore ju helt perfekt. Det blir till att slå en signal till Siemens imorgon.
En 75:a miele har jag funderat på men det känns inte helt rätt (vet dock inte riktigt varför. Det jag önskar mest är dubbeldörr till kyl. Prio två är gärna en Siemens då jag alltid har gillat deras vitvaror som vi har köt de senaste tre boenden. Men framför allt gillar jag inte att blanda för många märken. Som det ser ut nu blir det en smeg gasspis och en vinkyl, resten kommer att vara Siemens.
Ska undersöka ovan kyl, tack för hjälpen och hoppet.
Du tänder hoppet
En 75:a miele har jag funderat på men det känns inte helt rätt (vet dock inte riktigt varför. Det jag önskar mest är dubbeldörr till kyl. Prio två är gärna en Siemens då jag alltid har gillat deras vitvaror som vi har köt de senaste tre boenden. Men framför allt gillar jag inte att blanda för många märken. Som det ser ut nu blir det en smeg gasspis och en vinkyl, resten kommer att vara Siemens.
Ska undersöka ovan kyl, tack för hjälpen och hoppet.
Snygg kyl/frys från Siemens. Du kan väl beställa direkt från någon billig internethandel i Tyskland. Vi gjorde så med våra badrumssaker och kranar. Bl.a beställde vi 3 toaletter, duschar och alla våra kranar mm. Det blev ganska tungt, men frakten var förvånansvärd billig. Och totalpriset blev ungefär 65% mot vad vi skulle betalt för motsvarande saker i Sverige. Nu känner jag tyvärr inte till några internethandlaer för vitvaror i Tyskland, men det går säkert att googla sig fram.
Klicka här för att svara