Är på G med ett nytt kök och skulle vilja ha lite input om vad ni tycker.

Diskho, blandare spis och fläkt är bara utsatt för att få en ungefärlig bild, kommer inte bli samma typ.

Vad har ni för tips, hur skulle ni gjort?

Är inte inne på några väggskåp i nuläget utan vill ha mer öppet och därför kanske några hyllor längs med vägen.

Kom med förslag, öppen för det mesta.
 
  • Namnlös.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser bra ut tycker jag.
Det enda jag kan komma på är att placera diskmaskinen mer i mitten. På så sätt kan du tömma den rena disken både till höger och vänster
 
Framförallt blir det inte så långt att springa när diskmaskinen ska fyllas. Spontant så känns det som om den mesta av disken kommer placeras mellan diskho och spis. Blir lite omständligt då när diskmaskinen är längst bort.
 
Håller med att diskmaskinen ska flyttas. Ser oxo ut att vara liten kyl/frys med det beror ju förstås på hur många ni är
 
Nåt du skulle kunna fundera på om du vill ha är följande:

Om bänkskivan är massivt trä kan det ju vara ett alternativ att ha området kring diskhon som hel rostfri bänk. Vi har rostfritt vid disken och trä på övriga ytor och det är väldigt trevligt att kunna slaska och plaska med vad som helst i diskhon utan att behöva bekymmra sig om träskivorna. Men det har ju å andra sidan mycket med att göra hur man använder sitt kök...

Delar budskis åsikt om storleken på frys/kyl. Satsa isåfall på en på två meter så Ni får plats med lite...

För att behålla den öppna känslan skulle ni också kunna sätta "horisontella" skåp högst upp och ta bort ett av högskåpen. Det skulle frigöra 60 cm mer bänkyta och gör det möjligt för 2 personer att jobba samtidigt, men ändå göra det luftigare än vanliga väggskåp.
 
Jag skulle välja att sätta diskmaskinen i arbetshöjd istället för ugnen. Den använder man ju varje dag, ugnen bara ibland.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.