P
palatset: Det finns hundratals olika. Så stoppa i påse och jämför i butikerna. Genomskinlig påse, för de som jobbar i butikerna vill definitivt inte ta i ditt gamla kolfilter.
2 svar · 3,9k läst
anders07
anders07: Vi har byggt tre IKEA kök i våra lägenheter under vår "renoverings karriär" och varit supernöjda... Vi har dock alltid valt bänkskiva i sten och "piffat" till det med lite snyggare diskho och blandare än vad IKEA har... De har en super service också, en mikro for i bitar, tre dagar senare kom de och monterade en ny. Vi hade lite repor på ett par dörrar och de bytte de utan gnäll
23 svar · 44,1k läst
E
ewe_lindberg: Coss! Skulle man kunna få lite mer info angående köpa nobiliakök i Tyskland? Vi är väldigt inne på det då priserna skiljer sig avsevärt. Har du någon kontakt? Var i tyskland har du handlat? Väldigt tacksam för svar. /evelina
38 svar · 35,7k läst
·
platon1980
platon1980: Vi köpte nytt IKEA för ett år sedan (andra IKEA-köket på fyra år). Funkar lika bra som alltid. Mekaniken till de vanliga lådorna är dock något försämrad, de glider inte lika bra längre.
249 svar · 89,5k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: Spontant skulle jag nog säga att problemet är dom vitmålade väggarna, det brukar inte gå så bra ihop med vita skåp. Lägg på lite färg så känns det bättre och det framhäver det nya fina köket på ett bättre sätt.
3 svar · 1,9k läst
G
garton: Ja, självklart... Det är en villa i ett plan med betongplatta som grund. Mer än så vet jag inte, ska jag ta reda på hur det byggdes?
2 svar · 1,4k läst
simpa81
simpa81: Tack för tipset! Då kan vi få köket att se lite gladare ut tills vi gör den stora köksreboveringen.
2 svar · 5,6k läst
T
tommywedell: Också väldigt sugen på att få ett svar på detta. Ingen som läst nåt konsumenttest att hänvisa till? Och vad finns det för alternativ på "kupor"? Thermex verkar snordyrt. I övrigt har jag hittat Fjäråskupan och Eico. Eico är smart eftersom den verkar ha anslutning från sidan. väldigt smidigt om man ska placera den som mig i bjälklaget mellan två plan.
7 svar · 14,3k läst
eriobe
eriobe: Grattis till huset. Jag kan lämna några svar. Andra kommer säkert att fylla på. Kökslådor går att göra om med expanderbeslag med fullutdrag. Om du är händig kan du göra egna lådor. Annars finns företag som exempelvis Härjedalskök som hjälper er. Klickgolv på heltäckningsmatta känns nej. Riv ut den och om det är i källaren så vill man nog ha det helt betongrent. Lägg sedan
1 svar · 5,1k läst
·
J
Jugend: Kör arbetskök - du kommer inte att ändra dig.
26 svar · 12,8k läst
·
Akahigi
Akahigi: [citat] Måtte köpa en jäkla massa skivor :)
45 svar · 12,2k läst
B
Budski: Ja de har ju haft fem år på sig att förbättra svenskan:rolleyes:
7 svar · 8,0k läst
·
L
Lenasv: Men det var en bra sida du rekommenderade, www.sten.se . Den borde alla som ska byta till stenskivor kolla på ;)
9 svar · 7,1k läst
K
killernils: Det har du såklart rätt i! Men det får nog bli trade-offen för att få väggen att se bra ut! Hitta rykten om att Roomservice på kanal 5 skall ha gjort något sånt här, men hittade inte klippet dessvärre!
4 svar · 14,4k läst
·
O
OppfinnarJocke: Bara en notis... jag hade liknande problem med mitt Husqvaranskåp och jag petade i avrinningen inifrån kylskåpet. Körde ner en FK 1.5 mm2 så långt det gick, men det hjälpte inte. Till slut drog jag fram kylskåpet och då visade sig att i slutet på avrinningsslangen satt en 90 graders vinkel där massa skit hade beckat igen utloppet. Ganska kasst faktiskt, men nu vet jag. Alltså, kolla
12 svar · 42,2k läst
·
I
ior005: Ikea har stenbänkskivor med mdf kärna. Fins det fler leverantörer som har liknande produkter? Ska ha en granitskiva till köksön, dvs 120cm djup och letar billigare alternativ än massiv granit.
0 svar · 3,2k läst
kitco
kitco: Jag tänkte bygga nytt kök men har stött på ett problem hur ska jag få till så att fläktkåpan kan monteras ovanför hällen med bibehållen utsugnings funktion utan att flytta på hällen kan ej bygga ut köket mera till höger som ni ser på bilden sitter mitt ventilationshål inte ovanför hällen utan mera åt högerkanten. I dagsläget sitter det en överskåp som täcker
0 svar · 2,2k läst
P
Perala: 2008 köpte jag den, fick reda på idag att det inte går att byta sensorn, utan man måste byta till ett annat kretskort som kan jobba utan sensorn, så jävla korkat att bygga skåp som man inte kan byta ut delarna på.:thumbdown:
2 svar · 2,8k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Tycker också att du skall köpa en inbyggnadsmaskin. Förstår inte det du skriver om att en inbyggnadsmaskin bullrar mer. Enligt mig är det tvärtom. Får diskmaskin är från Siemens och helt intregrerad. Det hörs absolut ingenting från diskmaskin förutom ett litet ljud när vattnet pumpas ut. Det lyser en röd prick på golvet när maskinen är igång.
18 svar · 14,1k läst
·
H
hubbabulle: [citat] =) När som helst efter oktober
21 svar · 4,0k läst
·
M
Monterat: Om du inte har ljusrampslist, sätt en täckskiva under skåpen och sen en harmoniserande kakellist
17 svar · 8,4k läst
·
G
gonman: Hej, Vi ska renovera köket och får inte till en planlösning som vi är nöjda med... Det vi önskar är två bra arbetsytor och bra med förvaring. Det lutar även åt att vi vill ha en matplats i köket som man kan äta frukost och vardagsmat vid. Är det någon som kan ge lite tips? Eller kanske har ett liknande kök som är bra planerat? Jag bifogar både husritning samt måttritning (från
0 svar · 2,9k läst
·
P
palatset: Kallas indeskit bland återförsäljare.... Ingen blir nöjd, inte kunden och inte återförsäljaren. Alldeles för hög felprocent.
1 svar · 1,6k läst
M
mankan70: Hej! Söker information om den estninska kökstillverkaren Arens Kök. Finns det någon som har erfarenhet av dem? I så fall hur är kvalitén? prisnivå? utbud?
0 svar · 2,0k läst
magda136
magda136: Fick en putsduk av leverantören och tro't eller ej men fläcken försvann. Känns skönt och jag hoppas det är slutet på historien... Sent from my mobiltelefon using Byggahus.
15 svar · 5,9k läst
·
S
SoleboErik: Mycket bra jobbat! Till intäktssidan kan du också lägga panten från de kalla! :-) /Erik Dessutom, riktigt kul med din första bild "före" som till och med har disken kvar :-)
44 svar · 16,1k läst
·
P
perkaby: Tycker den liknar Mora Temp Ess High Lux. Kanske en äldre modell av den som säljs nu? http://www.moraarmatur.se/en/Productinformation/Kitchen-Mixers/Mora-Temp/Mora-Temp-ESS-High/Mora-Temp-ESS-High-Lux/ /P
2 svar · 5,8k läst
A
andersmc: Man ritar efter diskhon och sedan drar man ett nytt streck 10 mm (eller vad nu tillverkaren anger) innanför det. Sedan sågar man med sticksågen efter det. Det handlar om en operation på 10-15 minuter. Inte mycket att fundera på.
11 svar · 3,4k läst
·
K
klaskatt: Absolut! Så här ser bänkskiva och plastlist ut. Kanten på skivan mot spisen är också laminerad. [bild] [bild] Hittade detta lim hemma, kan det vara användbart i detta fall? [bild] Tack på förhand!
2 svar · 10,4k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Detta med att det ska tangera med högskåpen missar många och det ser knepigt ut om det tandar tycker jag iaf...
16 svar · 5,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.