Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: Nu ser jag ingen bild men räkna med 3-5 dagar för montaget ink sätta vitvaror på plats. Allt är beror på hur mycket lull lull ska finnas i köket
3 svar · 1,5k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Jag kanske snarast skulle stängt igen utrymmet. Sågat upp ett hål från diskbänkskåpet och bara använt hörnet för så'nt som man bara använder vart femte år, eller aldrig. Men i sommarstugor brukar det ju inte vara överskott på skåp förstås... Ser ju fint ut annars på bilden. Förstår att ni vill köra igång diskmaskinen snarast ;) Förresten har jag själv en sådan där
5 svar · 1,8k läst
·
ginnfilt
ginnfilt: Jag är ganska säker på att det följde med en mall i hårdplast, med vårt Epoq-kök. Se också till att du har en bräda bakom så att det inte spricker när borren går igenom...
6 svar · 5,5k läst
I
idalin: Tack för tipsen, ska kolla båda!
4 svar · 1,6k läst
R
Roland112: [citat] ah, just vad jag var ute efter! tack
12 svar · 18,9k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Det där med priser och vad som är dyrt och billigt är väl ganska relativt... ;) Det är ju knappast i klass med Ikea, Kvik, Epoq m.m m.m Det är inte heller i klass med Kvänum, Poggenpohl m.m m.m Mitt emellan dessa två klasser placerar jag kök som t.ex HTH,Ballingslöv,Marbodal m.m och jag har en känsla av att Smedstorp ligger ungefär som dem men kanske lite lite över, men då får man
3 svar · 4,5k läst
Rrrrr
Rrrrr: Ja det är så klart inte optimalt på något sätt! Skulle jag bygga nytt hus skulle jag definitivt välja en annan kökslösning! Nu är det som det är och inte så mycket vi kan göra nåt åt. I dag är spisen just där det är som trängst på södra sidan vid bordet. Detta ska bli skönt att slippa!
31 svar · 4,8k läst
·
H
henks: Hej! Ugnen är en Samsung BF64CCBST. Det är ingen ugn med ångfunktion men har man kokande mat så genereras tydligen tillräckligt med ånga att det ska komma ut. Får kontakta återförsäljaren eller Samsung då. Kollade även manualen utan att bli intelligentare. Tack för hjälpen. Skriv gärna om ni kommer på någonting mer.
3 svar · 3,2k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Nej, det var en riktig nybörjare som gjort det, dvs jag själv. Fogen är lite fuktig, för jag var tvungen att torka av lite innan jag tog fotot, men den är lite flammig även när den är torr, men ljusare. Fogen är nog det jag blev mest missnöjd med så här med mitt allra första badrum. Den observante kanske också ser att det inte är mjukfogat i hörnen i smygen mot fönstret,
9 svar · 16,3k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Har man sockellådor är det i princip alltid dessa som är avgörande för höjden då de oftast inte är justerbara. Du kan ju ALDRIG följa golvets lutning när du sätter skåpen... :screwy: Skåpen måste ju sättas i våg !! Sen att golvet lutar, det gör det oftast men får som andra redan skrivits kompenseras med sockeln som får sågas till så den passar in. Blir där en glipa på 1cm
3 svar · 2,2k läst
vojma
vojma: Fiffigt!
1 svar · 7,8k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Är där oisolerat på vinden ska man nog isolera röret oavsett för att undvika kondens har jag en känsla av... ;)
9 svar · 14,3k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Njae... de flesta bör ha en luftspalt bakom men det man ska tänka på är att om man ska ha in dem i en nisch i köksinredningen mellan typ andra skåp så är det ju dessa skåpens djup som styr djupet på nischen trots allt och de flesta sticker då fram så att dörrarna ligger framför skåpen...
7 svar · 7,5k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Snickeriet jag jobbade med då gjorde luckor i högtryckslaminat och inget folie... folie är sämre... mycket sämre... Som jag förklarade för min vän då, så är det så att på en laminatlucka kan du hacka med i princip vad som helst utan att det blir märke, men det kan du inte på en folielucka som är betydligt känsligare så med små barn i huset hade det varit en vettigare
20 svar · 26,6k läst
slacker
slacker: Vad gäller billiga alternativ så har Bauhaus en rå 40mm ekbänkskiva stundtals i lager för ca 3000. Den är 4000x625x40 så lite för djup och med helt obehandlade kanster som gör att man med en överhandsfräs lätt själv väljer kanter. Längsgående kpning kan vara bra för att inte få ett sånt himla överhäng. Den är grundoljad men de gånger jag använt den alltid varit törstig
5 svar · 9,3k läst
R
repsej: [citat] Åhåå, man tackar! Ett väldigt bra och snabbt svar. Snyggt kök har ni fått också! // repseJ
2 svar · 1,8k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Det går utmärkt att ställa en vanlig mikrovågsugn, alltså ej för inbyggnad, i ett IKEA väggskåp eller vilket skåp som helst. Så har jag själv gjort i mina kök. I IKEA-kök med och utan frontluckor. Varför låsa sig till en inbyggnadsmikro, som är tre gånger så dyr som en vanlig enkel från t.ex Elgiganten? Risken för överhettning torde vara minimal. Mikron körs ju bara
5 svar · 9,6k läst
L
Lenasv: Det är inte bara plåt. Jag tycker personligen att Blanco är snäppet bättre än övriga dishoar på marknaden. Och t ex. Stala som du nämde har flera modeller som är svåra eller t o m omöjliga att få monterade på ett korrekt sätt, pga av skevhet.
4 svar · 2,7k läst
D
Dclxvi: [citat] :D Inte gjort det valet ännu... Pust. Tack för tipset! Sent from my GT-I9100 using Byggahus
36 svar · 5,3k läst
snickarboden
snickarboden: Inget problem med att den sitter där den sitter, men den är ju inte tät och det kan bli ett problem. /Kent
25 svar · 3,5k läst
B
bergsmag: Tack för alla svar! TeroM:s och MMR:s svar gör att undran hos mig är löst! Tack igen! bergsmag
5 svar · 2,6k läst
H
hempularen: På vilket sätt skulle det här vara "tydligt"? Där är en lista med icke ikryssade namn på diverse tilläggsavtal. Och Den "lurade" kunden har inte fått något tilläggsavatal presenterat för sig, än mindre satt någon signatur på tilläggen som på själva avtalet. Observera att på tilläggsavtalet så är de berörda alternativboxarna ikryssade så en icke ikryssad box betyder
10 svar · 2,7k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Nu tycker jag att det här ämnet är uttömt och slutdiskuterat, stänger tråden. Skulle TS ha något mer att tillföra i ärendet kan jag öppna den igen. Hör av dig i så fall.
180 svar · 59,3k läst
·
B
Balboa: Hej, Är det någon som har erfarenhet eller monterat kök från Nordisk Designe kök? Tacksam för svar :)
0 svar · 2,1k läst
P
palatset: Det finns hundratals olika. Så stoppa i påse och jämför i butikerna. Genomskinlig påse, för de som jobbar i butikerna vill definitivt inte ta i ditt gamla kolfilter.
2 svar · 3,9k läst
anders07
anders07: Vi har byggt tre IKEA kök i våra lägenheter under vår "renoverings karriär" och varit supernöjda... Vi har dock alltid valt bänkskiva i sten och "piffat" till det med lite snyggare diskho och blandare än vad IKEA har... De har en super service också, en mikro for i bitar, tre dagar senare kom de och monterade en ny. Vi hade lite repor på ett par dörrar och de bytte de utan gnäll
23 svar · 44,1k läst
E
ewe_lindberg: Coss! Skulle man kunna få lite mer info angående köpa nobiliakök i Tyskland? Vi är väldigt inne på det då priserna skiljer sig avsevärt. Har du någon kontakt? Var i tyskland har du handlat? Väldigt tacksam för svar. /evelina
38 svar · 35,7k läst
·
platon1980
platon1980: Vi köpte nytt IKEA för ett år sedan (andra IKEA-köket på fyra år). Funkar lika bra som alltid. Mekaniken till de vanliga lådorna är dock något försämrad, de glider inte lika bra längre.
249 svar · 89,5k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: Spontant skulle jag nog säga att problemet är dom vitmålade väggarna, det brukar inte gå så bra ihop med vita skåp. Lägg på lite färg så känns det bättre och det framhäver det nya fina köket på ett bättre sätt.
3 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.