mekar-anders
mekar-anders: Riktigt snyggt kök Paul! Färgvalen är fantastiskt fina, jäkligt sobert men ändå lite skjuts. Precis det jag också gillar. Luckorna och stommarna var riktigt läckra. Det är bara hatten av!:)
59 svar · 16,5k läst
·
F
Fixen: Vi ska sätta bönkskivor i ek med infälld vask, men skulle vilja slippa träkanten bak mot kaklet. Finns det vaskar som har en "läpp" bakom blandaren? Finns det annars något annat sätt att bli av med (vad jag tror är det största problemet med träskiva) utrymmet mellan blandare och kaklet?
0 svar · 836 läst
W
waller777: gammal tråd ja vet. men golvslingor som ska ligga i fixet är ej till för våtrum. en golvslinga ska alltis ligga under tätskicktet
15 svar · 12,8k läst
anthill
anthill: Skulle säga att de ligger kvalitetsmässigt som Marbodal/Ballingslöv, tycker Länghem har väldigt fin finish på sina luckor dock mycket trist katalog och begränsat urval av modeller. Prismässigt ligger de dock definitivt under Marbodal/Ballingslöv, svårt att generalisera men vi har offert på ett Länghemskök som jag tycker är mycket rimlig.
1 svar · 4,3k läst
D
dyben: I Bosch induktionsspisar finns möjlighet att ställa in effektbegränsning för hällen-delen mellan 1000 till 9500W. Inställningen görs i hällens grundinställning. Jag som har enfas och 20A kommer titta närmare på dessa spisar när jag renoverar till hösten
10 svar · 43,0k läst
S
Spiktramp: [citat] Man tycker ju spontant att det borde finnas någon hylla för en flaska i bredd som uppfyller mina kriterier. Det återstår väl att se om det finns.. Jag ska prova att googla lite även bland utländska sidor. Tack för söktipset! Tyvär blir ju den hylla du länkade till lite för hög som du nämnde. Synd!
4 svar · 10,4k läst
HandySmurf
HandySmurf: Det finns sådana här uttag som passar bra i kök: [bild]
4 svar · 9,8k läst
·
L
LeMaLa: Hej, Tack för era tips! Jag har testat era förslag (utom att koppla förbi klockan vilket känns alldeles för avancerat för mig, plus att det med största sannolikhet skulle innebära att försäkringen inte gäller om det skulle hända något'') Tyvärr har jag inte haft någon framgång. Modellen på ugnen heter Siemens modell HE 330250S Är det någon som har samma modell och haft samma
7 svar · 29,8k läst
Joco_
Joco_: I regel så räknar man väl själva bordsdelen av ett kök som vilket boeendeutrymme som helst, jag skulle välja den färg eller ytskikt som faller dig i smaken. Vi har ekparkett i hela köket och bröstpanel samt tapet på väggarna vid bordsdelen, och vi har klarat oss från nedfläckning. Skulle det hända något så är det inte värre än att man får bättra på med mer färg eller
1 svar · 3,1k läst
A
Atom: Vi har haft Cylinda förr. Både disk som tvättmaskin. Krånglade inte under 5 år vi haft den. Vilken modell kollade du på?
5 svar · 2,6k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Jag gjorde också som Virri och det funkar bra. Om du skall korta av djupet på luckorna och vill slippa se den fixade kanten när luckan är öppen, är det lättast att kapa i bakkant och borra nya hål för gångjärnsfästet. Så gjorde jag. Lite mer trixande, men då kan du dölja kanten inåt istället.
17 svar · 9,8k läst
AnneFi
AnneFi: kanske ska visa mina också.. inte så jätte avancerade och just på den här bilden julpyntade [bild]
3 svar · 7,4k läst
·
F
fredl: Ja, det är modellspecifika tillbehör och finns som sagt inte till alla modeller. När jag jobbade med det var det LG, Panasonic och whirpool som hade flest. Här är ett exempel www.tretti.se%2Ftillbehor%2Flg-electronics-mk-3061sh&ei=gpsPUbiLBMKj4gSuvYCAAw&usg=AFQjCNHoj8LmgNswgfB5QVq8H0npwc6_mQ Edit: elgiganten säljer denna vecka en micro med ram från hitachi i rostfritt för 1500.
7 svar · 5,4k läst
M
Maskot: [citat] Tack electroluxaren! Det var ett riktigt konkret svar. Grejen är att maskinen i regel inte går igång med att vare sig fylla eller tömma. När den väl går funkar den hela programmet utan knot, jag upplever då att det är lika sprutt på avloppsflödet som när den var ny (ett himla tryck nere i avloppet under vasken). Funderar på om det är ett elektronikfel. Alltså att maskinen
6 svar · 23,3k läst
M
metmo: Perfekt! Tack så mycket Hade självklart gärna hittat en originalblandare i bra skick men de som dyker upp brukar vara väggmonterade
3 svar · 4,2k läst
Bricco
Bricco: Extremt gammal tråd men jag undrar om någon har erfarenhet av AEG spisar? Tycker det är svårt att hitta vad folk tycker om sina spisar.
35 svar · 34,8k läst
·
lorens
lorens: Jag förstår inte om det är en lucka sedd uppifrån eller om det är en bänkskiva sett från sidan. Hur som hellst tycker jag det ser ut som den vänstra skivan gör något omöjligt, då den vrids 90 grader så ändras det vilket hörn som är "uppe-till-höger" i bild!
7 svar · 7,6k läst
·
B
Byggerhemma: De gjorde el också, ska be besiktningsmannen kolla det med, tack för tipset
15 svar · 5,6k läst
R
rikard454: Tack fn76! Jag ska göra precis det, plocka bort i alla fall de större/tyngre lådorna (troligen alla) och efterdra de små systemskruvarna och även komplettera med några 4x15 på varje skena. /Rikard
2 svar · 4,3k läst
Peter2400
Peter2400: [citat] Arbetshöjden är 96cm, vilket passar oss bra Sockel 12, skåp 80 och bänkskiva 4
15 svar · 7,8k läst
·
L
Lenasv: [citat] ...yes there is ;)
7 svar · 8,5k läst
J
jtl: Lite återkoppling i ämnet. Det blev till slut en gumminippel för att gå från 75 till 50 och sedan 50 rör i sockeln till bakkant. Totalkostnad 150:-. Kapade 75-röret jäms med golvet. I bakkant syns de 95 reglar som skruvats i befintligt regelverk (stående reglar bakom gips) för att få ut bänkskåpen och på det sättet få en djupare bänkskiva. Skruvade tre liggande reglar, en i
24 svar · 7,0k läst
·
estwing
estwing: paul: jag skriver ej fel här. täcksidan sitter på avslutningsskåpet. har du ljusrampslist så kollar man hur hög denna är. finns olika mått på dessa. har du nu överbyggnad på överskåpen så mäter du från taket sen ner förbi ljusrampslisten ca 7 mm. så blir det ett fint avslut. har du ej täcksida så får man givetvis gira ljusrampslisten. detta tycker jag är den absolut finaste
26 svar · 9,3k läst
J
jurkeller: På nedan tråd kan ni se det pris jag fått och hur det utvecklar sig tills det är klart. http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/204657-total-renovering-av-1920-tals-villa-pa-320-kvm.html
7 svar · 108,3k läst
eriobe
eriobe: Tror inte jag riktigt förstår tanken. Det gör att mitt svar kan bli helt åt skogen. Men: Kan man inte se det där som att det är ett köksskåp som du sedan ska fästa skåp på? Då blir ju inte belastningen särskilt mycket större än att bara ha skåp direkt på väggen. Av din bild att döma har du en tegelvägg. Borra och plugga.
1 svar · 9,4k läst
·
L
Lane: mina föräldrar har diskho i hörnet men de har en som är gjord för att sitta i ett 90° hörn, jag tror deras kommer från franke. Var rätt dyr tror jag men jag tycker det funkar perfekt hos dem som inte handdiskar (utom finporslinet vid jul) och jag vet de är supernöjda. Tror att om du verkligen vill ha en kökslösning med en diskho i hörn att du ska investera i en ho som är avpassad
1 svar · 8,8k läst
simpa81
simpa81: Precis, helt rätt tänkt! Vi har precis fått barn nummer 2. Barn sliter nåt så hemskt på allt, kök inräknat, så vi tänkte nog vänta med att byta köket tills barnen blivit lite större.
18 svar · 46,9k läst
·
M
manose: När jag kollade utbudet för ett och ett halvt år sedan hittad jag bara en kran som uppfyllde mina krav: utdragbar pip, DM-avstängning och inte högre än 50 cm. Det var Oras Aventa. Köpte en i mattkrom och är fortfarande nöjd. http://www.oras.com/se/professional/products/Pages/ProductVariant.aspx?productcode=5932
25 svar · 11,1k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Tar man bort skåpen är ju det absolut enklaste att såga bort kakel och gips tillsammans och ersätta med ny gips. I annat fall provar man alltid att ta bort kakeln separat då man ju kan ha tur att det sitter dåligt.
9 svar · 4,0k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Tror inte ens det finns lådinsatser att köpa som är så smala då skenor till lådorna samt lådsidorna bygger så pass mycket så det inte skulle vara något kvar värt att kallas låda ;)
1 svar · 4,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.