Det kan vara en lösning som funkar i vissa fall, japp. Har man vita luckor så funkar det, stämmer. Ikea har bara vita stommar rakt av, vilket är helt värdelöst. Kvik har iaf icke-vit möjlighet för väggskåp så det är bara hälften så värdelöst...liniz79 skrev:
Vi siktar på Epoq; runt samma prisklass men med möjlighet till trä-look-stommar rakt av.
Och hur gör man så att bänkskivan "sticker ut". T ex om man vill ha barstolar på ena sidan om en ö om ni förstår vad jag menar.liniz79 skrev:
Ginnfilt:
Om du fortfarande är intresserad av Kvik så kolla upp det ordentligt med stommarna, och nöj dig inte med ett ungefärligt svar utan verkar de inte ha hel koll så be dem ringa till fabriken i Danmark. Det gjorde vår butik för oss när vi frågade om ö-skåpen gick att sätta på väggen. När vi pratade om det i en annan Kvik-butik så sa de med en självklarhet att de brukade använda dem som väggskåp, så kunskapen varierar i butikerna...
Vad gäller stommarna så har jag inte så bra koll, eftersom vi har ett vitt kök var det inget vi kolalde upp. Men jag kan inte tänka mig annat än att det går att lösa. För tydligen använder de inte täcksidor som man sätter utanpåstommarna utan istället byter de ut ena sidan av stommen mot samma del gjord i luckmaterialet istället (vilket jag muttrade ordentligt på för det var betydligt svårare att få i skruvarna...). Och då är det bara botten/topp och bakstycke kvar och de har ju samma mått som de övriga överskåpen så det borde inte vara några problem.
Om du fortfarande är intresserad av Kvik så kolla upp det ordentligt med stommarna, och nöj dig inte med ett ungefärligt svar utan verkar de inte ha hel koll så be dem ringa till fabriken i Danmark. Det gjorde vår butik för oss när vi frågade om ö-skåpen gick att sätta på väggen. När vi pratade om det i en annan Kvik-butik så sa de med en självklarhet att de brukade använda dem som väggskåp, så kunskapen varierar i butikerna...
Vad gäller stommarna så har jag inte så bra koll, eftersom vi har ett vitt kök var det inget vi kolalde upp. Men jag kan inte tänka mig annat än att det går att lösa. För tydligen använder de inte täcksidor som man sätter utanpåstommarna utan istället byter de ut ena sidan av stommen mot samma del gjord i luckmaterialet istället (vilket jag muttrade ordentligt på för det var betydligt svårare att få i skruvarna...). Och då är det bara botten/topp och bakstycke kvar och de har ju samma mått som de övriga överskåpen så det borde inte vara några problem.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klicka här för att svara
