liniz79 skrev:
Ginnfilt: Eftersom Cockaby har 80 skåp så borde det ju fungera.
Ska man ha vita luckor spelar det ju ingen roll..... fast å andra sidan kan man inte få färganpassade skåp alls på IKEA, väl?  ;)
Det kan vara en lösning som funkar i vissa fall, japp. Har man vita luckor så funkar det, stämmer. Ikea har bara vita stommar rakt av, vilket är helt värdelöst. Kvik har iaf icke-vit möjlighet för väggskåp så det är bara hälften så värdelöst... ;)

Vi siktar på Epoq; runt samma prisklass men med möjlighet till trä-look-stommar rakt av.

Vi valde bort Epoq för att det kändes så plastigt och billigt. Men det är ju vår åsikt.

liniz79 skrev:
Det är i grund och botten samma ritprogram fast Kvik har utvecklat "designbiten" lite - fast jag ska tillägga att den är begränsad ;)

Den Kvikbutiken vi köpte vårt i från betalade vi handpenning på halva kostnaden vid beställning och sedan betalade vi resten när vi hämtade köket.
Och hur gör man så att bänkskivan "sticker ut". T ex om man vill ha barstolar på ena sidan om en ö om ni förstår vad jag menar.

Ginnfilt:
Om du fortfarande är intresserad av Kvik så kolla upp det ordentligt med stommarna, och nöj dig inte med ett ungefärligt svar utan verkar de inte ha hel koll så be dem ringa till fabriken i Danmark. Det gjorde vår butik för oss när vi frågade om ö-skåpen gick att sätta på väggen. När vi pratade om det i en annan Kvik-butik så sa de med en självklarhet att de brukade använda dem som väggskåp, så kunskapen varierar i butikerna...

Vad gäller stommarna så har jag inte så bra koll, eftersom vi har ett vitt kök var det inget vi kolalde upp. Men jag kan inte tänka mig annat än att det går att lösa. För tydligen använder de inte täcksidor som man sätter utanpåstommarna utan istället byter de ut ena sidan av stommen mot samma del gjord i luckmaterialet istället (vilket jag muttrade ordentligt på för det var betydligt svårare att få i skruvarna...). Och då är det bara botten/topp och bakstycke kvar och de har ju samma mått som de övriga överskåpen så det borde inte vara några problem.

Köp inte Kvik! Urdålig service och de tar inte ansvar utan bara hänvisar tillbaka till dig som dålig köpare...

Gorlot skrev:
Köp inte Kvik! Urdålig service och de tar inte ansvar utan bara hänvisar tillbaka till dig som dålig köpare...
Lite sent råd kanske i en tråd som snart är sju år gammal :cool:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.