1 100 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Kakling av kök
Hjälper en kollega, nåja jag jobbar och han tittar på, med en smärre köksrenovering och känner att jag för säkerhets skull måste fråga.
Underlager är dels 40-årig betong dels lika gammal gipsskiva. Att riva det gammla kaklet var ganska lätt, därefter gick jag på och rensade betongen från gammal fix. På gipsskivan blev det dels "papperslöst" på 50% på resten satt fixet kvar.
S
Jag undrar nu om betongen måste fuktas, eller på annat sätt förbehandlas innan jag går på med fix och kakel. Gipsskivan (som inte sitter i närheten av vatten) räcker det med att spackla upp den med sandspackel?
Tackar på förhand
Underlager är dels 40-årig betong dels lika gammal gipsskiva. Att riva det gammla kaklet var ganska lätt, därefter gick jag på och rensade betongen från gammal fix. På gipsskivan blev det dels "papperslöst" på 50% på resten satt fixet kvar.
S
Jag undrar nu om betongen måste fuktas, eller på annat sätt förbehandlas innan jag går på med fix och kakel. Gipsskivan (som inte sitter i närheten av vatten) räcker det med att spackla upp den med sandspackel?
Tackar på förhand
Klicka här för att svara